Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@09:29:23 GMT

احتمال ادغام واحدهای کوچک علمی کاربردی و پیام نور

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۰۰۹۰

احتمال ادغام واحدهای کوچک علمی کاربردی و پیام نور

منصور غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در وزارت علوم طرح ساماندهی مراکز آموزشی در دست اجرا است که در این طرح ماموریت گرا سازی آموزش عالی مدنظر است.

وی افزود: در این طرح ارتباط سیستماتیک میان مراکز کوچک آموزشی با مراکز بزرگتر مورد توجه است که در این راستا حمایت ها از کیفی سازی صورت می گیرد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح نظارت نیز بر مراکز آموزشی بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی تاکید کرد: براساس ساماندهی مراکز آموزشی اگر ضرورت ایجاب کند، ادغام به این معنی که چند واحد کوچک در کنار هم قرار گیرند، صورت می گیرد به این ترتیب که به جای داشتن چند دانشکده متفرق، یک دانشگاه ایجاد شود.

وی اظهار داشت: همچنین در این راستا برخی واحدهای دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی ممکن است به دلیل کاهش جمعیت دانشجویی از برخی شهرهای کوچک به مراکز بزرگتر مهاجرت کنند.

وزیر علوم تاکید کرد: اما به دنبال حمایت جدی از دانشگاه فنی و حرفه ای هستیم.

کد خبر 4488592 زهرا ساختمانیان

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه پیام نور فنی و حرفه ای منصور غلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین رویداد کارآفرینی آموزشی در آمل برگزار شد

ایسنا/مازندران نخستین رویداد کارآفرینی آموزشی ویژه معلمان مقطع ابتدایی با همکاری دانشگاه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۵ مازندران و اداره آموزش و پرورش آمل برگزار شد.

در این دوره که اختتامیه آن در دانشگاه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۵ مازندران درآمل برگزار شد، معلمان ارزش‌آفرین در حوزه کارآفرینی آموزشی، طرح‌های برتر خود را ارائه و تقدیر شدند.

رئیس این دانشگاه گفت: اجرای این طرح با همکاری مشترک این واحد دانشگاهی و اداره آموزش و پرورش با هدف معرفی خلاقیت‌های آموزشی معلمان با استعدادهای بالای آموزشی در زمینه انتقال بهتر مفاهیم آموزشی به دانش‌آموزان در مدارس برگزار شد.

روح‌الله افرا ادامه داد: فرآیند اجرای این طرح از مهر ماه شروع شد و در مجموع، حدود ۵۰ طرح از معلمان در نوآفرینی آموزشی توسط دبیرخانه این رویداد دریافت شد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه اجرای این طرح درابتدا به‌صورت شهرستانی بوده، اما از شهرستان‌های مختلف مازندران نیز استقبال کردند، اظهار کرد: طرح‌های برتر با انتخاب گروه داوری، به مراکز رشد و حتی کارآفرینی شهرستان، اداره آموزش و پرورش و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی معرفی شدند تا برای تجاری‌سازی یا عمومی کردن ایده یا طرح برتر اقدام شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۵ مازندران هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد نگاه نوآورانه برای حل مسائل آموزشی توسط معلمان خلاق و صاحب سبک و ایده اعلام و بیان کرد: قطعاً طرح‌های برتر آموزشی از سوی معلمان مقطع ابتدایی که قابلیت اجرا در مدرسه‌ها را داشته باشند، در راستای فهم و درک بهتر دانش‌آموز انتخاب و عملیاتی خواهند شد.

افرا افزود: برگزاری این رویداد علمی و آموزشی، این فرصت را برای معلمان خلاق فراهم می‌کند که در حوزه آموزش ابتدایی می‌توان ظرفیت‌های خود را بروز دهند که باعث دیده شدن بهتر و عدالت برای همه خواهد شد. امیدوارم این طرح سال آینده در گسترده بیشتر و شرایط متفاوت‌تری برگزار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده‌باش مراکز درمانی لرستان در پی اعلام هشدارهای هواشناسی
  • تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با دانشگاه کشاورزی روسیه
  • نخستین رویداد کارآفرینی آموزشی در آمل برگزار شد
  • تایید پرونده ۲۲ متقاضی تدریس خبره در دانشگاه علمی کاربردی
  • تایید پرونده ۲۲ متقاضیان تدریس خبره در دانشگاه علمی کاربردی
  • پرونده ۲۲ متقاضی تدریس خبره در دانشگاه علمی کاربردی تایید شد
  • فعال بودن ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران
  • ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران فعال است
  • جذب ۱۲ میلیارد وام دانشجویی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان
  • رسالت ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش‌های مهارتی است