Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که وزارت خزانه داری آمریکا به مرکز فرماندهی برای جنگ اقتصادی علیه کشورمان تبدیل شده است، درگیری لفظی یک نماینده مجلس ایران با کارمند گمرک و ارباب رجوع، موجب کلیدخوردن استیضاح وزیر اقتصاد شد. کارمند گمرک در برابر خواسته‌های درازهی فقط به او گوشزد می‌کند که مسئول او نماینده مجلس نیست و او باید طبق دستور مافوقش عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا اگر درازهی در گمرک معطل شده است، چرا باید به کارمند فحاشی کند؟ چرا باید این مساله را به یک اختلاف قومی مذهبی تبدیل کرد؟ چرا باید وزیر اقتصاد استیضاح شود که در اخبار هم آمده در این مورد عذرخواهی هم کرده است؟ حتی اگر ما فقط یک بخش از فیلم را دیده باشیم و ادعاهای درازهی درست باشد که او را عصبانی کرده‌اند، آیا شان یک نماینده این است که در یک مکان عمومی( که خانم هم آنجا حضور دارد) فحاشی کند؟ آفتاب‌‌نیوز : روز گذشته انتشار فیلمی حدود یک دقیقه‌ای(اینجا) در فضای مجازی از درگیری لفظی درازهی نماینده سراوان با کارمند گمرک موجب واکنش‌های زیادی در جامعه و رسانه‌ها شد. اما واکنش‌ها در سطح فضای مجازی باقی نماند و این مساله به مجلس هم کشیده شد.
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ امروز بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران  گفت که «در این جلسه غیرعلنی مجلس، کلیپی که در مورد آقای درازهی نماینده سراوان است و در فضای مجازی پخش شده را مورد بررسی قرار دادیم. نمایندگان بحث‌هایی در این زمینه داشتند و اعتراض‌هایی به این موضوع بود، با توجه به این که کلیپ تقطیع شده است، برخی از صحبت‌ها و توهین هایی می شود.آقای درازهی در این جلسه گفت که ۴۵ دقیقه جلوی درب گمرک جلویش را گرفته بودند و فحش‌های بدی به وی دادند و وی را عصبانی کردند. نهایتا فارغ از فضاهایی که وجود دارد باید با موضوع منطقی برخورد شود.»
نماینده سراوان در جلسه امروز مجلس
نعمتی گفته است که  مسعود پزشکیان و فرهاد دژپسند موضوع را بررسی کنند و گزارش نهایی را تا فردا به مجلس ارائه کنند.
اما موضوع به اینجا ختم نشد و علی کُرد نماینده خاش خبر داد که تعدادی از نمایندگان، استیضاح وزیر اقتصاد را به دلیل «توهین به نماینده سراوان» کلید زدند. او گفت که ما خواستار عزل رییس گمرک و حراست گمرک هستیم.
به همین راحتی و وقتی جامعه درگیر مشکلات اقتصادی است، نمایندگان به دنبال استیضاح وزیری می‌روند که در جبهه اصلی مقاومت اقتصادی در شرایط فعلی کشور است.
بعد از حواشی که پیرامون درگیری لفظی یکی از نمایندگان مجلس و کارمند گمرک ایجاد شده و حتی کار به درخواست استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی رسید، فرهاد دژپسند دستور بررسی ویژه در ارتباط با موضوع فیلم منتشر شده را صادر کرد.
حالا بیاییم ماجرای این فیلم یک دقیقه‌ای چه بود؛
- کارمند: به ما باید یکی اجازه بدهد دیگه
- درازهی: تو در را باز کن من می‌روم پایین
- کارمند: نمی توانم برادر من نمی‌توانم عزیر من. ما از شما دستور نمی‌گیریم
- درازهی: .....، تو غلط می کنی از من دستور نمی‌گیری
- کارمند:درست صحبت کن. خودت غلط می‌کنی برادر من
- درازهی: مردک ....
- کارمند: ایشان نماینده مجلس است که اینجور صحبت می کند
- درازهی: پررو
- کارمند: نمی دانم چه کسی بهش رای داده است
- نفر سوم(ارباب رجوع): خاک بر سر  ... که تو نماینده آن هستی
- درازهی: خاک بر سرش شود، بله
- ارباب رجوع خطاب به درازهی: برو بیرون نماینده مجلس چجوری با مردمش صحبت می کند....
- کارمند خطاب به ارباب رجوع: دخالت نکن شما
*** سه نقطه‌ها فحش‌هایی است که از بیان آن معذوریم.
در واکنش با انتشار این فیلم، درازهی در فیلمی دیگر به توضیحات درباره این درگیری می پردازد.

او مدعی است: این کلیپ توسط افراد مغرض، پیرو درگیری و مشاجرات حدود 45 دقیقه‌ای در محل گمرک ایران بین من و ارباب رجوع که به قوم بلوچ، مذهب اهل سنت، مسئولان کشور و نمایندگان مجلس توهین و اهانت کرده است و به تحریکات و بی احترامی یکی از پرسنل گمرک و با استفاده از ترفندهای کامپیوتری، تحریف و برش و همگام سازی کلمات تهیه شده است. این فیلم توسط مقامات قضایی ذی‌صلاح در حال پیگیری است.
درازهی در ادامه به بیان مطالب قابل تاملی می‌پردازد. او می‌گوید که «به امید روزی که به هیچ قوم، مذهب و لباسی در هیچ کجا توهین و اهانت نشود.»
حتی اگر ادعای این نماینده مجلس درست باشد در فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی هیچ توهینی به قوم یا مذهبی نشده و ارباب رجوع نسبت به حرف‌های نماینده واکنش نشان می‌دهد و کاری به قوم یا مذهب نماینده ندارد اما برجسته کردن مسائل قومی یا مذهبی نباید به انحراف افکار عمومی منجر شود.
موضوع دیگری که شاید لازم باشد نمایندگان مجلس به آن توجه داشته باشند، این است که در این فیلم توهین ابتدا از سوی نماینده مطرح شده است.
کارمند گمرک در برابر خواسته‌های درازهی فقط به او گوشزد می‌کند که مسئول او نماینده مجلس نیست و او باید طبق دستور مافوقش عمل کند. حالا اگر درازهی در گمرک معطل شده است، چرا باید به کارمند فحاشی کند؟ چرا باید این مساله را به یک اختلاف قومی مذهبی تبدیل کرد؟  چرا باید وزیر اقتصاد استیضاح شود که در اخبار هم آمده در این مورد عذرخواهی هم کرده است؟ حتی اگر ما فقط یک بخش از فیلم را دیده باشیم و ادعاهای درازهی درست باشد که او را عصبانی کرده‌اند، آیا شان یک نماینده این است که در یک مکان عمومی( که خانم هم آنجا حضور دارد) فحاشی کند؟
نمایندگان مجلس مصونیت دارند اما این مصونیت به آن‌ها اجازه می‌دهد که هر کاری انجام دهند؟
استیضاح حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ابزاری برای پاسخگو کردن مسوولان است. اما در چنین موارد ارائه توضیحات از وزیر اقتصاد یا رئیس گمرک می‌توانست براحتی مشکل پیش آمده را حل کند اما چرا بر سر هر موضوعی فورا استیضاح یک وزیر مطرح می‌شود، آن هم در موضوعاتی این‌گونه و در شرایطی که مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند و وزرات خزانه‌داری امریکا به اتاق فکر و مرکز فرماندهی جنگ اقتصادی علیه کشورمان تبدیل شده است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت‌خانه‌ها آماده‌اند اطلاعات لازم را در اختیار منتخبان مجلس بگذارند

سید محمد حسینی گفت: این آمادگی در وزارت‌خانه‌ها وجود دارد تا در جلسات مختلف، داده‌ها و اطلاعات لازم را در اختیار منتخبان مردم در مجلس قرار دهند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در مراسم ضیافت افطار وزارت امور اقتصادی و دارایی با جمعی از منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک به منتخبان ملت، با اشاره به مکاتبات و نیز دیدارهای جداگانه با شماری از منتخبان مجلس و نیز دعوت از آنان برای حضور در دیدار نوروزی رئیس جمهور در روز پنجم فروردین، گفت: دولت سیزدهم دولت ولایی است و بر اساس توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب بر لزوم همدلی و هم افزایی بین دولت و مجلس  و تعامل سازنده برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور، تاکید دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به توقعات و انتظارات مردم از نمایندگان تصریح کرد: مجموعه دولت در مسیر دشوار خدمت رسانی و پاسخگویی به انبوه مطالبات، خود را مکلف می‌داند که نهایت همکاری را با نمایندگان مجلس داشته باشد، ضمن اینکه معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها نیز خود را مکلف می‌دانند که در ارتباط مداوم با نمایندگان بوده و درخواست‌های آنان را که در واقع مطالبات مردمی است، پیگیری کنند و بی تردید هرگونه پیشنهاد، انتقاد، ایراد و اشکال مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش تقنین و نظارت نیز این آمادگی وجود دارد که پاسخگوی تذکرات و سوال ها باشیم و در همکاری با نمایندگان، لوایح و طرحهای اولویت‌دار را به قانون جامع و متقن تبدیل کنیم.

حسینی گفت: اگرچه در ایران هم مثل غالب کشورها قائل به تفکیک قوا هستیم و هر قوه اختیارات و وظایف خاص خود را دارد ولی بدون همکاری نمی توان کارهای اساسی را به نتیجه رساند و البته مردم هم تفاوتی بین مسئولان قائل نیستند و همه را به عنوان حاکمیت می شناسند و اگر با مشکلاتی مواجه شوند همه را مسئول می‌دانند، لذا انتظار داریم نمایندگان از  هر طیف فکری و گرایش سیاسی در مسیر خدمت به مردم همدل و همراه با مسئولان اجرایی بکوشند تا برنامه ها عملیاتی شود و شرایط به نفع مردم متحول شود و خلاصه دست در دست هم دهیم تا کاری کارستان صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به لزوم اشراف و آشنایی هر چه بیشتر منتخبان مردم با مباحث مختلف اداره امور کشور و ترجیح مصالح ملی بر منافع فردی و گروهی، اظهار داشت: متاسفانه در ادوار مجلس بعضی اظهار نظرهای غیر دقیق و نسنجیده سبب سوء استفاده معاندان و رسانه‌های بیگانه علیه نظام شده است بنابراین باید توجه داشت که منتخب مردم، دیگر صرفا یک فعال سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای یا مدیر اجرایی عادی نیست، بلکه نماینده ملت و جزئی از حاکمیت است که هر موضع‌گیری او زیر ذره‌بین است و مورد بررسی دقیق از سوی بدخواهان قرار می گیرد تا به نحوی بتوانند از آن علیه نظام اسلامی و ملت ایران بهره‌برداری کنند.

وی در ادامه گفت: این آمادگی در وزارت‌ خانه‌ها وجود دارد تا در جلسات مختلف، داده‌ها و اطلاعات لازم را در اختیار منتخبان مردم قرار دهند تا بر مبنای واقعیات کشور و اقدامات انجام شده و در حال انجام، راهکار ارائه دهند و اظهارنظر نمایند و با معرفت نسبت به نقاط قوت و ضعف مجالس گذشته و نمایندگان سابق، مجلس دوازدهم را به جایگاهی برتر از مجالس قبل ارتقاء بخشند و خود در سیمای نماینده تراز انقلاب اسلامی ظاهر شوند. 

در این جلسه سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونان وی گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی کشور و سیاست‌ های اقتصادی دولت ارائه کردند و چند نفر از منتخبان مجلس دوازدهم در سخنانی دیدگاه‌ها، پیشنهادات و سوالات خود پیرامون مباحث اقتصادی کشور را مطرح کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • منتخبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • منتحبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب۲ تلاش کنند
  • وزارت‌خانه‌ها آماده‌اند اطلاعات لازم را در اختیار منتخبان مجلس بگذارند
  • تایمز: وزیر دفاع انگلیس بخاطر مسائل امنیتی به اودسا نرفت
  • خبر خوش یک نماینده مجلس درباره کاهش مدت خدمت سربازی
  • مطالبه‌گران بایستی مباحث کلان و اصلی هرمزگان را رصد کنند / با نماینده پروازی موافق نیستم
  • درخواست کاخ سفید از کنگره برای پایان تحقیقات استیضاح بایدن