Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین چرخابی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دیدارهای فوتبال در ایران مطابق با مقررات فیفا برگزار نمی شود و همین موضوع اعتراض باشگاه ها و مربیان را در پی داشته است.
وی اظهارداشت : براساس مقررات فیفا بازیکنان باشگاه ها 72 ساعت قبل از دیدارهای ملی باید در اختیار کادرفنی تیم ملی قرار گیرند اما این قانون در رعایت نمی شود و سرمربی تیم ملی هر وقت خواست بازیکنان باشگاهی را در اختیار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه بسیاری از باشگاه ها و مربیان باشگاهی نسبت به تعطیلی های بیش از حد رقابت های لیگ برتر برای تشکیل تیم ملی اعتراض دارند، تصریح کرد : سازمان لیگ تنها مرجعی است که می تواند از رفتارهای خودسرانه تیم ملی یا باشگاه ها جلوگیری کند.
وی ادامه داد: اگر ما گرفتار قانون های جعلی نباشیم و مقررات فیفا را به عنوان مرجع اجرا کنیم فوتبال ایران رفته رفته به اینکه بازیکنان زمان بیشتری در اختیار باشگاه ها باشند و 72 ساعت قبل از دیدارهای ملی در اختیار کادرفنی تیم ملی قرار گیرند، عادت خواهد کرد.
چرخابی اضافه کرد: به نظرم چنانچه مقررات فیفا را مد نظر قرار دهیم بهانه ای به دست باشگاه ها نخواهیم داد و موجب خواهد شد تا رقابت های لیگ برتر ایران کیفی تر شود.
به گفته وی هرچه قدر توانایی بازیکنان بالا باشد، سطح کیفی رقابت ها افزایش می یابد زیرا سطح توانایی مربی و بازیکن بایکدیگر ارتباط مستقیم دارند و دانش مربیان و توانایی کادرفنی در ارتقای کیفی مسابقات لیگ برتر تاثیرگذار است.
وی انجام صحیح وظیفه برگزارکنندگان مسابقات را از دیگر عوامل موثر بر ارتقای سطح کیفی رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور بیان کرد و گفت: برگزار کنندگان شامل بخش های مختلفی هستند که چنانچه هریک از آنها وظیفه خود را به نحو شایسته انجام دهد شاهد ارتقای سطح رقابت های لیگ برتر خواهیم بود.
چرخابی در ادامه با اشاره به اینکه سطح کیفی قضاوت ها نیز بر سطح کیفی رقابت ها تاثیرگذار است، گفت: بطور طبیعی احتمال اشتباهات داوری وجود دارد چون داوران انسان هستند و انسان ممکن است در کار خود مرتکب خطا شود.
وی یادآور شد : کمیته داوران باید بگونه ای برنامه ریزی کند که این اشتباهات کاهش یابد تا هیچ کس به خود اجازه ندهد به حریم داوری تجاوز کند.
مربی سابق تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه در هر شرایطی برخورد با داوران خاطی باید توسط کمیته داوران انجام شود، تصریح کرد: اگر قرار باشد هر بازیکن و مربی یا باشگاهی نظر و سلیقه خود را به داور تحمیل کند باید فوتبال را کنار گذاشت چون فوتبال مجموعه ای از قوانین و مقررات است و اعمال این قوانین تنها توسط داور انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه در برخی از دیدارهای دور رفت رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور اعتراض به نحو قضاوت ها جنجال آفرین شده است، گفت: کمیته داوران باید در چیدمان داوران دقت بیشتری داشته باشد.
چرخابی با اشاره به اینکه داوران توسط کمیته داوران باید تشویق و تنبیه شوند، بیان کرد : این کمیته باید از قضاوت داوران ضعیف جلوگیری و داورانی که کار خود را کم نقص یا بدون اشتباه انجام می دهند را تشویق کند.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر فدراسیون فوتبال باید مقررات سختگیرانه ای برای بازیکنان و مربیانی که قصد دارند داوران را زیر فشار قرار دهند در نظر بگیرد زیرا حمایت از داوران موجب می شود تا شهامت آنها برای اجرای قانون افزایش یابد.
نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور شنبه هفته جاری با قهرمانی تیم سپاهان اصفهان خاتمه یافت.
بسیاری از دیدارهای لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل اعتراض بازیکنان و مربیان به قضاوت ها با حاشیه هایی همراه بود.
این رقابت ها حدود 50 روز به دلیل حضور تیم ملی در جام ملت های آسیا 2019 تعطیل است و پس از جام ملت های آسیا در نیمه دوم دی امسال از سرگرفته خواهد شد.
2093/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب تیم ملی جام ملت های آسیا فیفا لیگ برتر فوتبال لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال کشور مشخص شدند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از فدراسیون فوتبال، کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فصل جاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام کرد که به شرح زیر است:

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

*پیکان تهران-هوادار تهران

داور: فرزاد منصوری کمک‌ها: حمیدرضا افشون، آبتین زاهدی و مهرداد خسروی؛ ناظر: حاتم بک پور

*گل گهر سیرجان-استقلال خوزستان

داور: محمدرضا تارخ؛ کمک‌ها: نجف پناهی، سعید زیبا و مسعود حقیقی؛ ناظر: یدالله جهانبازی

*صنعت نفت آبادان-پرسپولیس

داور: علی اصغر مؤمنی؛ کمک‌ها: محمد عطایی، دانیال باشنده و میثم حیدری؛ ناظر: مسعود مرادی

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

*نساجی مازندران-تراکتور

داور: علی صفایی؛ کمک‌ها: محمدعلی پورمتقی، صالح عرب آبادی و علی بای؛ ناظر: محمدرضا فلاح

*استقلال تهران-شمس آذر قزوین

داور: وحید کاظمی؛ کمک‌ها: فرهاد مروجی، فرهاد فرهادپور و عبدالنبی پورخلف؛ ناظر: حسن کامرانی فر

*فولاد خوزستان-مس رفسنجان

داور: امیر ایار؛ کمک‌ها: علی اکبر نوری، اسماعیل احمدی و یعقوب آشوری؛ ناظر: ابوطالب طاهریان

یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳

*ذوب آهن اصفهان-آلومینیوم اراک

داور: سعید رحیمی مقدم؛ کمک‌ها: حسن انتظاری، امید افخمی و شاهین یزدانی؛ ناظر: حیدر شکور

*ملوان بندر انزلی-سپاهان

داور: مرتضی منصوریان؛ کمک‌ها: حسن ظهیری، محسن سلطانی و فرهاد امینی؛ ناظر: فریدون اصفهانی

دیگر خبرها

  • برزیل ایران نیازمند حمایت هواداران
  • برنامه و داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال
  • اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال
  • داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال کشور مشخص شدند
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال
  • گلایه داوران لیگ برتر درباره ابلاغ‌های دیرهنگام
  • ارتباط رادیویی داوران در تمام بازی‌های لیگ برتر
  • برگزاری تمامی مسابقات لیگ برتر با هدست های جدید داوری
  • برگزاری تمام مسابقات لیگ برتر با هدست داوری
  • هدست‌های جدید داوری آماده استفاده در مسابقات لیگ برتر