Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@14:52:24 GMT

گسترش اقدامات امنیتی ایران تا روسیه

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۰۴۲۹

گسترش اقدامات امنیتی ایران تا روسیه

ایران اقدامات امنیتی خود به منظور حفظ ثبات کشور و منطقه را تا همکاری با روسیه گسترش می دهد.



به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، ایران به منظور حفظ امنیت و ثبات داخلی خود و منطقه اقدامات اطلاعاتی و امنیتی را خود را با همکاری کشورهای همسایه گسترش می دهد و در همین رابطه رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در خصوص تامین امنیت بین‌المللی اطلاعات امروز (سه‌شنبه) ۲۷ آذر ۱۳۹۷ در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«آندری کروتسکیخ» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری‌های بین‌المللی در حوزه امنیت اطلاعات و «غلامحسین دهقانی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران ریاست هیأت‌های دو کشور را برعهده داشتند.



 در این نشست طرفین پیرامون طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه مربوط به تامین امنیت بین‌المللی اطلاعات تبادل نظر کرده و نگرانی خود را از چالش‌ها و تهدیدها در استفاده مخرب از فناوری‌های ارتباطاتی - اطلاعاتی ابراز کردند.



 فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت ادامه همکاری‌ها در حوزه تامین امنیت بین‌المللی اطلاعات با نقش محوری سازمان ملل متحد تاکید کردند. 



همچنین مشکلات مربوط به مقابله با استفاده از این فناوری‌ها با اهداف مجرمانه و تروریستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 



دو کشور ضرورت تحکیم همکاری‌های دوجانبه را خاطر‌نشان کرده و بر ادامه گفت‌وگوهای منظم دوجانبه با هدف نهادینه ساختن این همکاری‌ها توافق کردند.



این در حالی است که هفته گذشته نیز وزیر اطلاعات کشورمان در همین خصوص سفری به آذربایجان داشت و بر همکاری های امنیتی با این کشور تاکید داشت.



علاوه بر این ماه های گذشته حجت الاسلام سید محمود علوی سفرهایی به عمان و عراق به منظور همکاری های اطلاعاتی و امنیتی با این کشورها نیز برگزار کرده است./

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس هرمزگان شب یلدا استان بوشهر خبرگزاری شبستان اصفهان شب چله سیدعباس صالحی آیین امنیت ایران روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است

روزنامه صهیونیستی  هاآرتص با تایید اینکه رژیم اشغالگر در انزوای بین المللی  به سر می‌برد، اعلام کرد که اگر این رژیم سیاست کاملا متفاوتی را در پیش نگیرد، این انزوا از بین نخواهد رفت.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه در مقاله‌ای به قلم یوزی برام، وزیر کشور سابق و نماینده کنست توضیح داد: آنچه همکاری اسرائیل با آمریکا و برخی متحدانش را ممکن کرد، این واقعیت است که ایران بخشی از محوری است که کشور‌هایی مانند روسیه، چین و کره شمالی را در بر می‌گیرد. اما این همکاری فقط در زمان بحران جهانی انجام می‌شود و همیشه در دسترس نیست .

هاآرتص  معتقد است که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند خود را فریب دهد که می‌تواند همیشه بر این همکاری تکیه کند؛ در حالی که تل‌آویو شاهد فرسایش سریع در خیال خود به عنوان یک کشور مشروع در بسیاری از نقاط جهان است. این روزنامه همچنین خاطرنشان کرد که بایکوت برخی از اعراب که قبلاً خصومت خود را با اسرائیل ابراز و بسیاری از شرکت‌های مهم بین‌المللی را مجبور به قطع روابط با این رژیم کرد، نتوانست افکار عمومی جهانی را علیه رژیم صهیونیستی تحت تأثیر قرار دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: اما امروز، انزوای اسرائیل متفاوت است، زیرا نتیجه مقاومت و خصومت شهروندان بسیاری از کشور‌های جهان است. انزوای امروز اسرائیل نیز به دلیل تحریم واقعی است، از نظر بایکوت کنندگان، هر محصول یا تولید فرهنگی، چه اسرائیلی و چه مرتبط با آن، به وضوح سرکوب و بایکوت می‌شود.

در پایان این گزارش آمده است: رژیم صهیونیستی نیاز دارد که بداند انزوا از بین نخواهد رفت و نمی‌توان با ناتو و آمریکا همکاری کرد، مگر اینکه سیاست کاملاً متفاوتی اتخاذ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پوتین به رئیسی: پاسخ ایران، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود
  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است
  • رایزنی مقام‌های امنیتی روسیه و رژیم صهیونیستی درباره تنش‌ها در منطقه
  • رایزنی مقام های امنیتی روسیه و اسرائیل درباره تنش ها در منطقه
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گفتگو کردند
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گغت و گو کردند
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوارش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ انتقاد شدید روسیه از استاندارد دوگانه کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود
  • سفیر اسرائیل : به اقدامات قاطع در تمام جبهه‌ ها ادامه می‌دهیم