Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتوبوس مطالبه گری، طرح بسیج رسانه استان کرمان برای پرسشگری رسانه ها از مسئولین، این بار اعضای شورای شهر را سوار کرد تا ضمن حضور در بعضی اماکن عمومی نظیر پارک شورا، میدان مشتاق و محل کسب دست فروشان و...به سئوالات بیشمار اصحاب رسانه پاسخ دهند.

خبرگزاری شبستان- کرمان؛ طاهره بادامچی: اتوبوس مطالبه گری، طرح بسیج رسانه استان کرمان برای پرسشگری رسانه ها از مسئولین، این بار اعضای شورای شهر را سوار کرد تا ضمن حضور در بعضی اماکن عمومی نظیر پارک شورا، میدان مشتاق و محل کسب دست فروشان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..به سئوالات بیشمار اصحاب رسانه پاسخ دهند.

 

نخستین سئوال از رییس شورای شهر شد: چرا شورای شهر کرمان نشست خبری برگزار نمی کند تا به حواشی و شایعات متعددی که درباره این شورا مطرح است، پاسخ دهد؟ فرشاد پاسخ داد: شورا ماهیت اجرایی ندارد و از نظر اطلاع رسانی بر اساس قانون، ورود در جلسات شورا برای خبرنگاران و عموم آزاد است و هیچ مصوبه ای تاکنون بدون حضور خبرنگاران تصویب نشده است.

 

رییس شورای شهر کرمان اما درباره چرایی عدم حضور خبرنگاران در کمیسیون های شورا توضیح داد: کمیسیون ها یک کار تخصصی است و هیچ ضرورتی بر حضور خبرنگار ‌در آن وجود ندارد.

 

فرشاد در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر شائبه خرید و فروش زمین توسط اعضای شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه هیچ یک از اعضای شورای شهر به خرید و فروش زمین نپرداخته اند؛ گفت: اگر خبرنگاران یا افراد دیگر سندی در این باره دارند، ارائه دهند تا بررسی شود.

 

اتوبوس مطالبه گری، اعضای شورای شهر و خبرنگاران را ابتدا به پارک شورا برد تا درباره سطح استانداردهای این پارک و وسایل بازی آن توضیح داده شود که اعضای شورا، بیشتر وسایل بازی کودک این پارک را استاندارد دانستند جز چند مورد که باید استانداردسازی شود.

 

 

پروژه‌هایناتمام کرمان که چهره شهر را مدتهاست بهم ریخته، موضوع بعدی سئوالات بود که رییس شورای شهر آن را میراث دوره های قبلی برای این دوره خواند و گفت: در این شورا برخی از پروژه‌های ناتمام تکمیل و به بهره‌برداری رسیدند و پروژه زیرگذر میدان آزادی و  تقاطع غیرهم‌سطح ابوذر در سه ماه آینده افتتاح می شود و پروژه تقاطع هوانیروز و تقاطع راه آهن و ... در سال آینده.

 

محمدعلی قنبری، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان هم در این باره با اشاره به اینکه در پروژه بزرگ میدان آزادی، 36 هزار متر شمع‌ریزی شده و روکش آسفالت آن در خیابان استقلال تکمیل و در بهمنیار در حال مراحل پایانی است، بیان داشت: قرارداد روشنایی آن نیز منعقد و یک هفته قبل مراحل کار در آن آغاز شده که تا بهمن ماه به پایان می‌رسد.

 

وی ادامه داد: از برنامه زمان‌بندی شده برای پایان پروژه‌های نیمه‌تمام در کرمان جلوتر هستیم و پل ابوذر نیز که مدتی به دلیل کمبود اعتبارات تعطیل شده بود، مجدداً تکمیل آن شروع شده و روزانه در آن دو سگمنت نصب می‌شود، تا دو هفته آینده کار نصب آن‌ها پایان می‌یابد و تولید سگمنت‌های پل راه‌آهن از اوایل هفته آینده آغاز می‌شود.

 

اتوبوس مطالبه گری به سمت میدان مشتاق حرکت و در نزدیکی محل جلوس دست فروشان توقف کرد و از لحظه حضور شورایی ها تا زمانی که خبرنگاران سئوالات را بپرسند ناس فروش ها یک به یک ناپدید شدند؛ چناریان، که روزگاری فرمانده نیروی انتظامی استان و مدتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوده و امروز عضو شورای شهر ، گفت: به لحاظ قانونی، ناس جزو مواد مخدر محسوب نمی شود و نمی توان برخورد قانونی با این مسئله داشت! باید نسبت به مضرات آن آگاه سازی کنیم.

 

فرشاد، رییس شورای شهر گفت:  هر دستگاهی مسئول کار خاصی است.

 

زهرا ایرانمنش یکی دیگر عضو شورای شهر مدعی شد: دوره های متعدد راجع به توزیع مواد در دسترس عموم که آسیب زا است برگزار شده و باید کمیسیون های بهداشت، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری هم به موضوع ورود کند؛شما{خبرنگاران} به عنوان ناظر از مسئولین بازخواست کنید زیرا مسئولین{درباره ناس فروش ها} حضور مستقیم ندارند.

وی مشخص بودن متولی کار برای مقابله با آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و افزود: نباید تنها به جمع کردن ناس فروش ها بسنده کرد بلکه برای این کار همه حتی شورای تأمین باید ورود کند.

 

در ادامه رییس شورای شهر کرمان در پاسخ به این سئوال که کدام کار شاخص در یک سال گذشته توسط شورا انجام شده که اگر شورا نبود، انجام نمی شد؟ بیان داشت: شورا در چارچوب برنامه ای که شهرداری به تصویب شورا می رساند حمایت می کند، اگر حمایت نکند یا چوب لای چرخ بگذارد و منابع مالی تأمین نکند و بستر را برای کارهای اجرایی فراهم نکند، کارهای شهرداری پیش نمی رود اما ما سعی کردیم این بستر را فراهم کنیم تا هیچ وقفه ای در کارهای شهرداری نیفتد.

 

وی ادامه داد: امکانات شهرداری باید بین خواسته های نامحدود مردم تقسیم شود لذا شورا همواره شهرداری را حمایت کرده و می کند. اگر بلاتکلیفی می بود مسئولیت شهرداری مشخص نمی شد.

 

در این میان سئوالی هم از شائبه تملک دو قطعه زمین به ارزش دو میلیارد تومان مربوط به نزدیکان یکی از اعضای شورای شهر برای اجرای طرح احیای قلعه دختر شد که چناریان پاسخ آن را داد و گفت: عمدتاً این تملک ها در راستای طرح های شهرداری است که تبدیل به تفاهم نامه میان شهرداری و مردم می شود و به شورا برای تصویب می رود اما مورد خاص اینچنینی راجع به اجرای طرح قلعه دختر وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: خارج از فرآیند نحوه تصویب فروش واگذاری زمین در اجرای طرح های شهرداری که یا شهرداری باید معادل آن زمین بدهد یا قیمت آن را بپردازد؛ در هر کمبسیون چند مورد راجع به قلعه دختر داشتیم اما زمین میلیاردی در ذهنم نیست.

 

قنبری گفت: قیمت گذاری توسط کارشناس دادگستری انجام می شود.... خدادادی، عضو شورای شهر اظهار داشت: به شدت موضوع را تکذیب می کنم!... چناریان مجدد توضیح داد: هر چه تصویب کردیم مستند و مشخص و قابل بررسی و رسیدگی است....فرشاد بیان داشت: شورا اصلاً ورود نمی کند صاحب زمین کیست بلکه به مواردی چون قیمت گذاری دقیق و صحت زمین و.. ورود می کند. مراجع متعددی مثل اطلاعات و.. نظارت دارند. میرحسینی، عضو دیگر شورا گفت: در طرح های شهری با توجه به اولویت اجرای طرح قلعه دختر و قلعه اردشیر دو بنای تاریخی که تأکید بر احیای آنهاست امکان دارد در اولیت زمین های گران تر و ارزان تری هم باشد.

 

 

درباره ساماندهی بازار کرمان هم علی بهرامی گفت: عمده مغازه های بازار دست غیر کرمانی ها و افغانی ها است...اما با فاصله ای کوتاه گفت: جمله ام را اینگونه اصلاح می کنم« مغازه های ابتدای بازار در آن ساعتی که ما رفتیم دست غیر کرمانی ها بود.

 

وی ریشه بسیاری از مشکلات را «همدست شدن» دانست و در این باره گفت: همکاری و همدلی با همدستی فرق می کند؛ الان بسیاری از مشکلاتی که در شهر کرمان دامن ما را گرفته به دلیل همدستی مسئولین در برهه ای از زمان بوده که همه به اسم همدلی اعتماد کردند در حالیکه نمی شود همه با هم گند بزنند، دستگاه نظارتی همدلی کند، قوه قضائیه بیخیال شوذ که استاندار ناراحت نشود و رسانه ها هم همدلی کنند؛ اینکه امروز شهر کرمان به خاک سیاه نشسته نشسته، از همین دوستی های خاله خرسی است.

 

بهرامی اما مدعی شد در شورای فعلی شهر کرمان نه تنها هیچ همدستی وجود ندارد بلکه همه همدل هستند و اظهار داشت: این را هم بدانید مردم به لیست احزاب سیاسی رأی دادند و اصلاً {منتخبین}هم به خاطر حزبی بودن رأی آوردند، اعتقاد دارم اگر غیر سیاسی بودند رآی نمی آوردند.

چناریان هم گفت: هر زمان قرار است گروهی تصمیم گیری کنند اگر در آرامش بودند منشأ خدمات شدند البته بنده سیاسی نیستم! اما در این شورا سعی شده در سایه وحدت و همراهی و صمیمیت برای خدمت به مردم و به دور از تنش های سیاسی کار انجام دهیم.

 

درباره شائبه سیاسی کاری های شورای شهر کرمان، فرشاد گفت: اجازه بدهید از طرف شما{دیگر اعضای شورا} توضیح بدهم: اعضای شورا با سلایق مختلف سیاسی هستند اما هیچ رویکرد سیاسی در جهت اتخاذ تصمیمات نداشته ضمن اینکه از افرادی که کار سیاسی می کنند در جلسات شورا دعوت نشده اما در بیرون از شورا هر فرد و گروهی مراوداتی دارد اما در تصمیم ما اثر ندارد؛ بیرون از شورا هر کسی آزاد است در مراودات سیاسی با گروه های مختلف ارتباط داشته باشد و یا مسافرت های مختلف{خارجی} از هیچ چهره سیاسی دعوت نشده اما کارشناسی که می آید ممکن است به یک نحله سیاسی وابسته باشد اما هیچ تصمیم سیاسی نگرفتیم.

 

یکی از خبرنگاران از کمیسیون فرهنگی شورای شهر سئوال کرد: چرا شورای اسلامی شهر بحث اسلامیت را چندان مورد توجه قرار نداده؟ به طور مشخص چه مصوباتی در زمینه نماز، حجاب و عفاف و...داشته است؟ ایرانمنش پاسخ داد: یکی از برنامه مدون ما دیدار با خانواده شهدا است و حضور شهردار نیز در آن الزامی بوده تا اگر خانواده ها مشکلی در رابطه با مسائل شهری دارند حل شود. همچنین پارک بانوان را با هدف استفاده این قشر جامعه از امکانات تفریحی شهر فراهم کردیم.

 

درباره طرح پیاده رو ارگ تا مشتاق هم که در انتظار مجوز شوریا ترافیک است؛ میرحسینی گفت: شورا هیچ کاری را غیر کارشناسی انجام نمی دهد، برای طرح پیاده رو سازی حوزه گردشگری و محله گردشگری را هم دیده و برای همین با گلبازخان در قالب طرح دیده شده است.

 

نکویی، معاون خدمات شهری شهرداری کرمان درباره بازسازی حمل و نقل عمومی شهر کرمان با اشاره به اینکه سیستم فرسوده ناوگان حمل و نقل باید عوض شود، اعلام کرد: پنج دستگاه را نوسازی کردیم که به تازگی برای خدمت به مردم شهر آماده شده‌اند و در زمینه BRT نیز کارهای کارشناسی صورت گرفته و طرح‌های ترافیکی آن را نیز داشته‌ایم و در تلاش هستیم تا بتوانیم ناوگان سریع‌السیر را در کرمان داشته باشیم.

 

یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه جمع آوری سگ های ولگرد و اما بی توجهی به متکدیان و زنان ویژه بود که خدادادی توضیح داد: عقیم سازی سگ ها یک میلیون تومان هزینه دارد که وظیفه ما نیست و علوم پزشکی و دامپزشکی باید اقدام کند اما درباه متکدیان وظیفه شهرداری صرفاً جمع آوری و نه ساماندهی دارد؛ زیرا ساماندهی بر عهده فرمانداری و بهزیستی و کمیته امداد است. 

 

نیکویی اما گفت: برای جمع آوری سگ های ولگرد سه اکیپ در نظر گرفتیم و پناهگاهی هم برای آنها ساخته شده و انجمن حمایت از حیوانات را برای سایت رهاسازی و خودرو جمع آوری غذا و... حمایت کردیم؛ درباره متکدیان اما ما صرفاً آنها را جمع آوری می کنیم و حتی اردوگاه سرآسیاب را برای آنها در نظر گرفتیم؛ جلسات مختلف گذاشتیم قرار شد نظارت ارگان های مختلف باشد مشکل این است عده ای از اینها معتاد و عده ای مبتلا به اچ آی وی هستند. برای آقایان کمپ ماده ۱۶ است اما خانم ها را نمی پذیرد و برای کودکان هم مجموعه ای نیست که آنها را تحویل بگیرد. لذا چند روز بعد اینها آزاد و دوباره کار شهرداری آغاز می شود.

 

فرشاد، رییس شورای شهر کرمان در پایان خواستار شد با توجه به دسترسی که همه به اینترنت  دارند برای مرتفع کردن یک معضل اجتماعی یا ساماندهی یک موضوع شرح وظایف دستگاه ها را مطالعه و سئوالات را در حوزه کاری شورا مطرح کنید.

 

 

این برنامه از اتوبوس مطالبه گری هم به پایان رسید در حالیکه سئوالات بیان نشده خبرنگاران از شورایی ها تازه  آغاز شده بود؛ شاید بهتر بود برنامه با انسجام بیشتر، در وقت مقتضی تر و با حضور تعداد بیشتری از اصحاب رسانه برگزار می شد؛ نکته قابل تأمل دیگر این است اصحاب رسانه باید موقعیت شناس تر از آن باشند که در مطالبه گری از مسئولان که محوریت آن خواسته های مردم است، گاهی خواسته های صنفی را هم که هیچ دردی از جامعه دوا نمی کند و سودی برای مردم ندارد را مطرح کنند.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس هرمزگان شب یلدا استان بوشهر خبرگزاری شبستان اصفهان شب چله سیدعباس صالحی آیین اتوبوس مطالبه گری شورای شهر کرمان بسیج رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان در راستای مقابله همه جانبه با پدیده شوم و زیانبار قاچاق ضمن انجام اقدامات اطلاعاتی از قاچاق سازمان یافته فرآورده‌های نفتی توسط رانندگان چند اتوبوس خط کرمان- زاهدان مطلع و با بررسی موضوع متوجه شدند چند نفر از طریق کارت سوخت دو دستگاه اتوبوس و برخی مدارک جعلی اقدام به بارگیری سوخت کرده و آنها را در مناطق شرق کشور به فروش می‌رسانند.

وی افزود: در این رابطه با استعلامات انجام شده و پیگیری‌های بعدی مأموران ۴ متهم دخیل در جعل مدارک و حمل سوخت غیرمجاز دستگیر و از اتوبوس‌ها و مکان‌های دپوی آنها ۸۳ هزار و ۶۶۶ لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

سردار فرشید، با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: با توجه به زیان‌های بسیار شدید خروج فرآورده‌های سوختی از کشور و خطرات زایدالوصف حمل سوخت از طریق ناوگان حمل مسافر و خودروهای شخصی، هرگونه مورد در این زمینه و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی را به شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند.

کد خبر 6088005

دیگر خبرها

  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است