Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورسیدآقایی می‌گوید تنها راه ادامه مسیر انشعاب خط ۳ متروی تهران از ساختمان «اطلس مال» است، اما معاون پیشین حمل و نقل شهردار می‌گوید که امکان تغییر مسیر، میسر است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران به تازگی طی اظهاراتی در خصوص وضعیت خط ۳ مترو تهران در نیاوران گفت: ارائه مجوز ساخت به مجتمع تجاری «اطلس مال» در پاسداران و فرو رفتن پایه‌های این ساختمان در عمق زمینی که باید تونل مترو در آن ساخته می‌شد، امتداد خط ۳ مترو به سمت نیاوران را کور کرده و تاکنون مسیر جایگزینی برای آن پیدا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون حمل و نقل و ترفیک شهردار تهران تصریح کرد: منافع مالی سبب‌شده ساختمانی بالای سر خط ۳ مترو و در مسیر نقشه‌های مصوب مترو ساخته شود. درحالی‌که پیش از آن قرار بود به‌جای اطلس‌مال، پارکینگ نیاوران برپا شود تا کمبود جای پارک منطقه را جبران کند.

پورسیدآقایی هشدار داده ۱۷۰ متر تونلی که برای مترو پس‌از ایستگاه نوبنیاد کنده شده و انتهایش به دیوار بتنی می‌رسد، مقاوم‌سازی نشده و یکی از جا‌های آسیب‌پذیر تهران در زمان زمین‌لرزه است.

همچنین علی امام مدیر عامل شرکت متروی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: خط ۳ یک شاخه غربی از ایستگاه نوبنیاد داشته است که یک بخش از حفاری آن هم در زیر خیابان موحد دانش انجام شده بود.

مدیر عامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: طی توافق شهرداری با اطلس مال، تونل متروکه شده است و اینکه در شرایط جدید چه اتفاقی رخ می‌دهد، منوط به خروجی مطالعات بازنگری حمل و نقل ریلی جامع تهران است.

اما سید جعفر تشکری هاشمی که در دوره قالیباف معاون ترافیک و حمل نقل شهردار تهران بود، در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات اخیر معاون حمل و نقل و ترافیک فعلی شهردار تهران مبنی بر این که انشعاب خط ۳ مترو تهران قرار بوده از نوبنیاد به نیاوران متصل شود، ولی به خاطر ارائه مجوز ساخت و ساز به پروژه اطلس مال، منتفی و نیمه‌کاره رها شده است، گفت: آنطور که گفته شده تنها ۱۷۰ متر حفاری شده و هنوز تونل و لاینینگ نشده و آماده بهره‌برداری نیست و اگر این‌طور باشد این مورد تنها در حد یک رمپ دسترسی کار شده است.

معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه انشعاب خط ۳ از نوبنیاد به نیاوران ابتدا یک ایده بود که می‌توانست از داخل اطلس‌مال عبور کند، اظهار کرد: معنای آن چنین نیست که این انشعاب حتما باید از داخل اطلس‌مال عبور می‌کرد.

وی با بیان این که تا‌کنون هیچ ایستگاه مترویی را از داخل یک ساختمان عبور ندادیم، خاطر‌نشان کرد: البته این کار به صورت سمبلیک قابل انجام است.

تشکری‌هاشمی با بیان این که این خط در حال حاضر می‌تواند ادامه پیدا کند و مانند سایر خطوط از زیر معابر شهر گذر کند، گفت: بنابر این هیچ اصراری بر این نیست که خط ۳ مترو حتما از داخل اطلس مال عبور کند.

وی تصریح کرد: شرایطی وجود دارد که می‌توان به شکلی ایستگاه ساخت که به اطلس‌مال هم دسترسی داشته باشد و این امر امکان‌پذیر است.

معاون پیشین حمل و‌نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: وقتی می‌خواهیم خطی بسازیم، اگر قرار است با خطی دیگر انشعاب داشته باشد باید فضای انتظار آن را آماده کنیم و طبیعی است وقتی که طرحی پیشنهاد داده می‌شود که امکان توسعه آن برای آینده در نظر گرفته شده، باید محل‌های انتظار آن را هم فراهم کنیم و این اتفاق به معنای تکمیل فوری آن نیست.

تشکری هاشمی با بیان اینکه تونل انشعاب خط ۳ بطور کامل ساخته نشده، اظهار کرد: طول این تونل باید ۸ کیلومتر باشد و اگر لازم باشد می‌توان مسیر را متناسب با تقاضای مردم اصلاح کرد.

وی با تاکید براینکه هیچگاه خط انشعابی خط ۳ در اولویت کاری ما نبوده، اظهار کرد: اگر فضایی پیش‌بینی شده، برای این بوده که در زمان بهره برداری از خط ۳ مانع از خدمات دهی به مردم نشود.

معاون پیشین حمل و‌نقل و ترافیک شهردار تهران با تاکید بر اینکه مسیر عبور خط ۳ به سمت تجریش منتفی نشده‌است، اظهار کرد: هر زمان که شهرداری پول داشته باشد، باید ساخت این پروژه را ادامه دهد و مشکلی برای آن وجود ندارد.

تشکری با اشاره به دوران مسئولیت خود ادامه داد: ما وقتی با یک معارض مواجه می‌شدیم، با کمی تغییر مسیر خط، از مجاور معارض‌ها عبور می‌کردیم و این اتفاق جدیدی نیست.

وی در پایان در خصوص علت تکمیل نشدن انشعاب خط ۳ در دوره مدیریت شهری قبل گفت: این امر در اولویت پروژه‌های ما نبوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اطلس مال حمل و نقل شهری تونل مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن

استاندار یزد با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در راستای تامین مسکن مورد نیاز جامعه بویژه مردم کم برخوردار گفت: توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن در کشور به ناترازی شدید و افزایش بهای مسکن در این حوزه منجر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهران فاطمی در دیدار با شورای معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با گرامیداشت سالروز تاسیس این بنیاد بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای هر جامعه‌ای مسکن است که باید دولت‌ها به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت در صورتی که به مسکن و ساخت آن توجه نشود، جامعه با مشکل جدی در حوزه تامین مسکن مورد نیاز به ویژه برای جوانان و افزایش اجاره بها روبه‌رو می‌شود.

استاندار یزد با اشاره به تاسیس بنیاد مسکن از سوی حضرت امام خمینی(ره) با هدف تامین مسکن محرومان عنوان کرد: متاسفانه در طول یک دهه در کشور ساخت مسکن متوقف شده بود و توجهی در این زمینه نبود. این موضوع سبب شد که در حوزه مسکن در نقاط مختلف کشور از جمله یزد شاهد ناترازی بسیار شدیدی باشیم که نتیجه آن افزایش قیمت مسکن و اجاره بها و به دنبال آن فشار به جامعه بود.

وی به وعده دولت برای ساخت مسکن اشاره کرد و افزود: در این دولت توجه به بحث مسکن به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و این موضوع جزو نخستین مسائلی بود که به مرحله بررسی و اجرا رسید.

استاندار یزد به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: ده‌ها هزار قطعه زمین برای خانه‌دار شدن مردم تخصیص داده شده و عملیات اجرایی این پروژه‌ها در حال انجام است.

وی بنیاد مسکن را یکی از موفق‌ترین ادارات استان یزد برشمرد و خاطرنشان کرد: این مجموعه طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار اثربخشی در حوزه مسکن داشته است.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • راهنمای کامل متروی استانبول به همراه نقشه خطوط
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟
  • پیشرفت ۵۳ درصدی ساخت مترو شهرستان اسلامشهر
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو