Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:16:08 GMT

روش نوین و مفید در مشق دانش آموزان به‌کار گرفته شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۰۷۵۲

روش نوین و مفید در مشق دانش آموزان به‌کار گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدرضایی از اساتید دانشگاه تهران و نزدیکان آیت‌الله سبحانی درباره خبرسازی‌های اخیر درباره مشق دانش‌آموزان یادداشت کوتاهی نوشت که در ادامه می آید: نقل قولی از آیت‌الله سبحانی درباره «تکالیف و مشق دانش آموزان» در این ایام مطرح شد که با واقعیت هماهنگ نبود. من که توفیق محضر آیت الله العظمی سبحانی را داشتم، جلسه بدین گونه بود که جمعی با عنوان «انجمن فرهنگی ناشران آموزشی» که رسالت خود را برقراری عدالت اجتماعی در تحصیل فرزندان این مرز و بوم معرفی کرده بودند، درخواست ملاقات نموده و خواهان رهنمودی بودند که چراغ انتشار علم و دانش پرفروغ تر از گذشته شود، همین! طبعاً ایشان با توجه به تقارن هفته پژوهش و از این جهت که  به بحث تعلیم و تربیت اهتمام وافر دارند، با درخواست آنان موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه غیررسمی بود و با توجه به کهولت سن و تواضع و فروتنی ایشان، همانند معمول سایر ملاقات های مردمی، صندلی ها کمی فشرده و در کنار ایشان قرار داده شده بود؛  جلسه با حضور چند نفر که هویت شخصی آنان قبلاً برای حضرت آقا روشن نبوده، آغاز و در آن  مطالبی در خصوص مشکلات صنف ناشران و مشکلات  اقتصادی و کمبود کاغذ و... مطرح شد و در ادامه ایشان توصیه‌ کردند که شایسته است همانند برخی کشورها ، کتاب های درسی دانش آموزان، با کیفیت مرغوب و با کاغذ مقاوم چاپ گردد تا برای سالهای بعد برای دیگران نیز قابل استفاده و به اصطلاح یکبار مصرف نباشد، چرا که هرساله  بسیاری از کتابها دور ریخته شده و هم اینکه تحمیل بار مالی برای قشر وسیعی از خانواده ها است.

در این جلسه همچنین مطرح شد که: تکالیف دانش آموزان از برنامه درسی حذف شده است و ایشان نیز با اهتمامی که به فراگیری علم و دانش برای آحاد جامعه دارند و اینکه موفقیت و تعالی و کسبِ مهارت و ترقی در پرتو تلاش و ممارست و تمرین و کوشش حاصل می شود و با توجه به اینکه ایشان قریب ۷۵ سال است که بر کرسی تدریس در سطوح مختلف قراردارند، توصیه فرمودند که برنامه های درسی دانش آموزان، به گونه ای نباشد که بعد از تعطیلی مدرسه، فارغ از فعالیت های درسی شوند، چرا که این امر بر خلاف تجربیات و آموزه های قرآن و سنت استو باید تلاش کرد که دانش آموزان در املاء و انشاء و خوش نویسی و... در رتبه قابل قبولی قرار گیرند.

البته ایشان اصراری بر تکالیف به شیوه های سنتی نداشتند: «اگر روشهایی نوین و کارآمد و مفید در ارتقاء سطح کیفی، به گونه ای که متناسب با فرهنگ آموزشی کشور باشد، حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.»

این تمام مطالبی بود که ایشان در طی دیداراعضاء انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور مطرح نمودند و بحث ناشر و موسسه خاصی نیز مطرح نبوده و بالطبع مطالبی هم در این باره مطرح نشده است. بنابراین برخی مطالب برداشت شده در خصوص ارتباط  مافیای کنکور با علماء و مرجعیت، جفای نابخشودنی است. این فضای ناصحیح رقابتی که  برای ورود به رشته های خاص برای دانش آموزان ایجاد شده است، فضای خوبی نیست و مسئله کنکور و دغدغه خانواده ها و جوانان، امری است بجا و مسئولان ذیربط در این مورد باید اقدامات مؤثری داشته باشند.

کد خبر 4489194

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله جعفر سبحانی محمد محمدرضایی مشق شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز می‌شود.

تسنیم در خبری نوشت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود اما به دلیل درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش به تعویق افتاد.

هم‌اکنون ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی(استثنایی) از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم نیز از ۱۰ تیرماه باید برای ثبت سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898631

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از ۵ اردیبهشت
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است