Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@10:23:22 GMT

اعطای "بسته حمایتی" به دختران کارمند مجرد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۰۷۸۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین اخبار از توزیع بسته‌های حمایتی دولت در راستای حمایت از اقشار مختلف را اعلام کرد. ناطقان: محمد شریعتمداری، درباره بسته های حمایتی دولت از اقشار مختلف گفت: مبلغ ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای خانوار از یک تا پنج نفر و بالاتر توزیع شده و در حال توزیع است.
وی افزود: توزیع بسته‌های حمایتی برای جامعه مددجویان تمام شده و پشت نوبتی‌های نهادهای حمایتی نیز بسته‌ها را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارمندان دولت و کارکنان آموزش و پرورش نیز مبالغ درنظر گرفته شده را دریافت کرده‌اند واریز برای مابقی نیز بتدریح تحت عنوان سیاست جبرانی در حال انجام است.
وزیر رفاه در پاسخ به اینکه آیا کارمندان زن مجرد در فهرست مشمولان بسته‌های حمایتی قرار می‌گیرند؟ نیز گفت: ما شرط سرپرست خانوار نداریم و همه آنها که زیر سه میلیون تومان دریافتی دارند مشمول سیاست جبرانی دولت می‌شوند. در واقع هر حقوق بگیری را شامل می‌شود.
شریعتمداری افزود: البته یک همپوشانی‌هایی در کارمندان داریم؛ ممکن است یک عضو خانواده از این امکان استفاده کند و عضو دیگر خانواده‌اش نیز کارمند دولت و یا جزو سایر گروه مشمولان باشد که این همپوشانی‌ها رفع می‌شود و به هر خانوار یک بسته داده می‌شود. این نواقص در حال رفع است.
وی با بیان اینکه مرحله سوم واریز برای سایر گروه‌ها از جمله مستمری‌بگیران تامین اجتماعی است اظهار کرد: دو روز گذشته ۳۸۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه به تامین اجتماعی تخصیص یافت و ۱۴۰۰ میلیارد تومان دیگر کسری وجود دارد که آن را هم تسویه خواهد کرد. به این ترتیب بسته را برای مستمری بگیران تامین اجتماعی هم توزیع می کنیم و این روزها در حال واریز است.
وزیر رفاه با اشاره به اینکه بعد از آن بیمه‌شدگان دیگری هستند که مشمول گروه‌های گفته شده نیستند اما کمتر از سه میلیون حقوق می گیرند و اطلاعات آنها هم دسته بندی شده است گفت: آن دسته از افراد که جزو هیچ کدام از گروه‌های مشمول نیستند و البته تعدادشان هم زیاد نیست، بعد از مرحله سوم بسته‌های خود را دریافت می‌کنند که این افراد می‌توانند از طریق اینترنت مراجعه و به پایگاه‌هایی که اعلام خواهد شد رفته و ثبت نام کنند.
شریعتمداری از صدور دستور رئیس جمهور برای توزیع مرحله دوم سبد حمایتی برای مددجویان خبر داد و گفت: توزیع نوبت دوم بسته‌ها برای مددجویان نیز در همین سال ۹۷ صورت می‌گیرد. البته دولت تعهد قطعی نکرده است که در چند نوبت بسته‌های حمایتی را توزیع خواهد کرد.
وزیر رفاه در پاسخ به اینکه آیا شماره پیامکی برای اطلاع از مشمول بودن یا نبودن افراد اعلام شده است؟ اظهار کرد: چون گروه‌ها همه شناسایی شده و مشخص‌اند در مراحل آخر باید به شکایات افرادی که معتقدند از دریافت بسته‌ها جامانده‌اند رسیدگی شود و آنها که مورد توجه نبودند را در نظر می‌گیریم و رسیدگی می‌کنیم.
منبع: ایسنا برچسب ها: دختران کارمند مجرد ، بسته‌ حمایتی ، محمد شریعتمداری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بسته حمایتی محمد شریعتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی صبح چهارشنبه در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ضمن تأکید بر اهمیت امر پیشگیری در حوزه اعتیاد، تصریح کرد: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبودهای زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلأ در حوزه زیرساخت را جبران کنیم.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی است و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای مواد مخدر می‌توانند بر مأموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند، مأموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

وی تصریح کرد: تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که ما نیز برای مقابله و پیشگیری از آن‌ها باید به‌روز شویم و به نسبت آن باید آرایش بگیریم و اقدامات مبتنی بر تحول به روز باشد.

معاون استاندار بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی مشکل باشد کل کار زیر سوال می‌رود، در حوزه مواد مخدر ۵ کمیته شورای مقابله با مواد مخدر نیز با همین هدف شکل گرفته است، همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند؛ در حال حاضر هماهنگی خوبی بین دستگاه قضائی، امنیتی و اجتماعی در استان وجود دارد و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

وی تصریح کرد: ناهماهنگی در سطوح مختلف سبب می‌شود کار پیش نرود، ۲۵ سمن فعال در حوزه مواد مخدر در سطح استان داریم که با هدف‌گذاری صحیح می‌توانیم افزایش ۱۰۰ درصدی در این حوزه داشته باشیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد نگران کننده و هشدار دهنده است، بنابراین باید اقدامات فرهنگی و آموزشی را جدی‌تر پیگیری کرد، از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد باشیم.

کد خبر 6087267

دیگر خبرها

  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران