Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی هشدار داد: تحریم‌های جدید آمریکا علیه سه تن از مقامات ارشد پیونگ یانگ می‌تواند مسیر خلع تسلیحات اتمی در شبه جزیره کره را برای همیشه مسدود کند و ممکن است منجر به بازگشت به «تبادل آتش» شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه یواس‌ای تودی، این هشدار چند روز پس از آن مطرح شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا با اشاره به ادامه نقض حقوق بشر، سانسور و مرگ اتو وارمبیر، شهروند آمریکایی محبوس در کره شمالی در سال گذشته میلادی، تحریم‌های جدیدی را علیه سه تن از مقامات ارشد کره شمالی از جمله چو ریونگ هائه، دست راست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و نفر دوم قدرت در این کشور اعمال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای ضمن اعتبار بخشیدن به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفت: ترامپ از هر فرصتی استفاده می‌کند تا تمایلش را برای بهبود روابط پیونگ یانگ – واشنگتن ابراز کند.

با این حال کره شمالی، وزارت امور خارجه آمریکا را به تلاش برای بازگرداندن روابط آمریکا – کره شمالی به وضعیت سال گذشته که در آن تبادل آتش وجود داشت متهم کرده است.

ترامپ بارها کیم جونگ اون را تحسین کرده و در ماه سپتامبر اعلام کرد که رهبر کره شمالی یک فرد فوق‌العاده است و آنها پس از دیدار تاریخی‌شان در سنگاپور عاشق یکدیگر شدند.

این دیدار تاریخی منجر به توافقی شد که در جریان آن کره شمالی متعهد به خلع کامل تسلیحات اتمی شبه جزیره کره شد، در حالی که آمریکا وعده داد تا امنیت را در آنجا تضمین کند.

اما با گذشت شش ماه از آن زمان پیشرفت بسیار اندکی مشاهده شده است.

پیونگ یانگ به دنبال کاهش تحریم‌های بین‌المللی و توافقی برای پایان رسمی جنگ کره است، در حالی که واشنگتن همچنان بر خلع کامل تسلیحات اتمی در وهله اول تاکید دارد و به استراتژی حداکثر فشار از جبهه‌های اقتصادی و دیپلماتیک ادامه داده است.

در همین حال تصاویر ماهواره‌ای نشان داده‌اند که کره شمالی همچنان به برنامه‌های موشکی و اتمی خود ادامه می‌دهد.

وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیش از آنکه خیلی دیر شود، آمریکا باید متوجه شود استراتژی "حداکثر فشار" علیه ما کارساز نیست. ما پیشنهاد می‌کنیم که روابط از طریق یک رویکرد گام به گام بهبود یابد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر واشنگتن معتقد است که سیاست افزایش تحریم‌ها و فشارها بر حقوق بشر کره شمالی را مجبور به تسلیم برنامه‌های تسلیحات اتمی‌اش می‌کند، باید تاکید کنیم که مرتکب "بزرگترین اشتباه" در ارزیابی شده و این اقدام‌اش تنها مسیر برای خلع تسلیحات اتمی در شبه جزیره کره را برای همیشه مسدود خواهد کرد؛ نتیجه‌ای که خواسته هیچ کس نیست.

علی‌رغم این بن‌بست واشنگتن همچنان در حال برنامه‌ریزی برای نشست دوم میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون است به گونه‌ای که ترامپ اخیرا اعلام کرده انتظار می‌رود این نشست اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود بودن سه محور مواصلاتی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، رستگاری با اشاره به اینکه عمده محور‌های استان یزد باز است، افزود: محور‌های یزد به خضرآباد، بنستان به ببروئیه و ده جمال و مسیر یزد به دربید در اثر بارندگی‌های دیروز مسدود شده است. 
وی ادامه داد: از عصر دیروز ۱۶۰ نفر از عوامل راهداری با ۱۱۳ دستگاه ماشین آلات و ادوات در حال تلاش شبانه روزی برای بازگشایی مسدودی مسیر‌ها هستند.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • مسدود بودن سه محور مواصلاتی در استان یزد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است