Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@11:46:08 GMT

سیل‌گیر خودکار چگونه عمل می‌‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۰۹۴۲

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 شرکت فلادبریک واقع در ایالت هیوستون آمریکا، سیل‌گیر خودکاری را ساخته که با بالا آمدن سطح آب بالا می‌رود تا از ایجاد سیل در جوامع شهری جلوگیری کند. در این ویدیو با نحوه کارکرد این سیل گیر بیشتر آشنا شوید.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورهای جهان مشکل کم آبی دارند؟

بررسی موسسه منابع جهانی (WRI) نشان می‌دهد بیش از ۵۰ کشور تا سال ۲۰۵۰، تنش آبی بالا تا بسیار بالا را تجربه خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، آب نه تنها اساس زندگی حیوانات و گیاهان است، بلکه احتمالا در دهه های آینده، به منبع مورد مناقشه در بخشهایی از جهان تبدیل خواهد شد. بنا بر آمار سازمان ملل متحد، تنش آبی جهانی، یعنی نسبت آب برداشت شده برای استفاده در صنعت، کشاورزی یا خانوارهای شخصی نسبت به آب موجود، به میزان ۱۸.۲ درصد در سال ۲۰۲۰ قابل کنترل بود. با این حال، در سال ۲۰۲۲، حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر در مناطقی زندگی می‌کردند که در برخی موارد، در معرض تنش شدید آبی قرار دارند.

به دلیل عوامل متعددی مانند جمعیت جهان یا تحولات اقتصادی و سیاسی در کشورهای نوظهور و در حال گذار، نمی توان دقیقا تعیین کرد که این میزان تا سال ۲۰۵۰ چقدر خواهد بود. به همین دلیل، دانشمندان در حال حاضر به جای تخمینهای دقیقتر، با سناریوها کار می‌کنند. با این حال، مسلم است که تقاضا برای آب، به طور پیوسته افزایش خواهد یافت و بسیاری از کشورها در حال حاضر بیش از آنچه در دسترس دارند، آب مصرف می‌کنند.

طبق پیش‌بینی‌های موسسه منابع جهانی، ۵۱  کشور از ۱۶۴ کشور و منطقه مورد تجزیه و تحلیل تا سال ۲۰۵۰، از تنش آبی بالا تا بسیار زیاد رنج خواهند برد که معادل ۳۱ درصد جمعیت جهان است.

بنا بر بررسی موسسه منابع جهانی، سناریوی استفاده شده مربوط به یک آینده معمولی با افزایش دما بین ۲.۸ تا ۴.۶ درجه سانتیگراد تا سال ۲۱۰۰ و جهانی است که نابرابر مانده است. بعلاوه، پیش بینی می‌شود کل شبه جزیره عربستان، ایران و هند، اکثر کشورهای شمال آفریقا مانند الجزایر، مصر و لیبی از جمله کشورهایی هستند که تا سال ۲۰۵۰، حداقل ۸۰ درصد از آب موجود را مصرف کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال، پدیده کم آبی به کشورهای نوظهور منحصر نمی‌شود. کشورهای اروپای جنوبی مانند پرتغال، اسپانیا و ایتالیا هم در حال حاضر تحت تنش آبی بالا قرار دارند و وضعیت در اسپانیا، تا سال ۲۰۵۰ به طور قابل توجهی وخیمتر خواهد شد. کارشناسان موسسه منابع جهانی برای فرانسه و لهستان، تنش آبی متوسط تا بالا را فرض می‌کنند که مطابق با نرخ مصرف ۲۰ تا ۴۰ درصد منابع موجود است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام کشورهای جهان مشکل کم آبی دارند؟
  • قیمت نفت بیش از یک دلار بالا رفت
  • کارگاه نجاری خودکار به کمک نیروی آب (فیلم)
  • بالا رفتن آمار مسمومیت در بیمارستان‌های بوشهر
  • کارگاه نجاری خودکار به کمک نیروی آب + فیلم
  • سرعت بالا در اتوبان دکتر حسینی سنندج حادثه آفرید
  • آسانسوری که گردشگران را ۳۲۶ متر بالا می‌برد! + فیلم
  • یارانه سوخت هواپیما‌ها فقط به دهک‌های بالا تعلق گرفته است
  • جزئیات واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک ملت و تجارت | انتقادات بالا گرفت!
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟