Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@17:54:50 GMT

گلستان| هدف حوزه و دانشگاه باید ساختن جامعه باشد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۰۹۴۹

گلستان| هدف حوزه و دانشگاه باید ساختن جامعه باشد

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان گفت: هیچ اختلافی نباید بین حوزه و دانشگاه وجود داشته باشد زیرا هدف این دو نهاد ساختن جامعه و رفع مشکلات مردم است. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام حسنعلی مازندرانی شامگاه سه شنبه در همایش گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه اظهارداشت: تفاوتی بین حوزه و دانشگاه وجود ندارد، باید در هر 2 نهاد علم و اخلاق گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور دانشجویان در حوزه و حضور علما در دانشگاه می‌تواند در ترویج علم و اخلاق تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی برای وحدت حوزه و دانشگاه انجام شده است اما اقناع کننده نیست، افزود: این 2 نهاد می‌توانند بدون اصطکاک با یکدیگر، به فعالیت‌های خود مانند 2 خط موازی در جامعه بپردازند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان بیان داشت: باید حوزه و دانشگاه در راستای ساختن جامعه گام بردارند و همچنین به دنبال اسلامی کردن دانشگاه‌ها باشند.

اردبیل| نخستین یادواره شهدای حوزه و دانشگاه گرمی برگزار شدبیانیه سازمان بسیج اساتید به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاهکلانتری: حوزه و دانشگاه دو بال علمی پیشرفت کشور هستند

حجت‌الاسلام محمود ترابی، امام جمعه گنبدکاووس نیز با اشاره به تحصیل بیش از 15 هزار دانشجو در دانشگاه‌های این شهرستان اظهارداشت: باید حوزه و دانشگاه برای ارتباطات بینشی و بصیرتی به کمک یکدیگر بیایند.

وی با بیان اینکه باید وحدت حوزه و دانشگاه  در لایه‌های عمیق تر ایجاد شود، بیان داشت: دشمن علیه فعالیت‌های فرهنگی و دینی کشور ما کار می‌کند و نیاز است ارتباط بیشتر و عمیق‌تری بین حوزه و دانشگاه برقرار شود.

امام جمعه گنبدکاووس افزود: باید در مفاهیم دینی و فرهنگی به یکدیگر نزدیک‌تر شویم و وحدت داشته باشیم. متاسفانه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه و دانشگاه بسیار کم است. برای وحدت و رفع مشکلات جامعه این 2 نهاد فعالیت‌های پژوهشی در راستای مسائل و مشکلات جامعه و رفع آن انجام دهند.

ابوالفضل طهماسبی، رئیس دانشگاه گنبد کاووس نیز در این همایش اظهارداشت: حوزه و دانشگاه مغز متفکر جامعه هستند و باید در این 2 نهاد وحدت فکری و اندیشه شکل گیرد.

وی افزود: بهکارگیری علم روز دانشگاه‌ها در کنار اعتقادات و معنویات حوزه‌ها می‌تواند در وحدت این 2 نهاد که نقش کلیدی در موفقیت دارد، ضروری است.

انتهای پیام/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از نانوایی های گلستان به تولید نان با آرد کامل مجهز می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله مهری ظهر پنجشنبه در همایش روز ملی گندم و نان در استان گلستان اظهار کرد: دیده نشدن تلاش افرادی که در عرصه آرد و نان فعالیت می‌کنند یکی از نکاتی است که در استان مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه همان طور برای رفع مشکل صف‌های طولانی نوانایی های استان در آبان سال گذشته همت شد، افزود: اکنون باید برای تولید نان با کیفیت هم تلاش کرد تا رضایت مندی مردم را در استان شاهد باشیم.

مدیرکل غله استان گلستان گفت: طی هفته آینده ۶ نانوایی به تولید نان با آرد کامل مجهز خواهد شد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که این اتفاق طی دو هفته دیگر تکرار خواهد شد.

وی یادآور شد: طی برنامه ریزی های انجام شده مراکز خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان از اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

کد خبر 6081918

دیگر خبرها

  • نظارت درون سازمانی در شهرداری گرگان مطلوب نیست/ گله‌مندی مردم از خدمات‌شهری
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • انحلال آنروا بحران انسانی در غزه را عمیق‌تر و قحطی را تسریع می‌کند
  • برخی از نانوایی های گلستان به تولید نان با آرد کامل مجهز می شوند
  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • برگزاری ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم