Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آبفای روستایی خلیل آباد از فرسودگی 40 درصد شبکه توزیع آب شرب خلیل آباد خبر داد و گفت: 100 درصد روستاهای شهرستان خلیل آباد از آب شرب سالم بهره مند هستند و از نظر تامین آب مشکلی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مهدوی اولیایی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، در خصوص وضعیت آبرسانی به روستاها در شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: آب روستایی شهرستان خلیل آباد با وجود سه مجتمع فعال و اتصال به یکدیگر ظرفیت خوبی در حوزه بهره برداری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجتمع برکال و ایرج آباد در بخش ششطراز آب رسانی به 13 روستا را با دبی تقریبا 78 لیتر در ثانیه را تحت پوشش دارند، خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب در برخی روستاها به جز در بحث فرسودگی تاسیسات آب رسانی، مشکل خاصی وجود ندارد.

 

60 درصد شبکه فرسوده آب رسانی روستایی خلیل آباد اصلاح شده است

مدیر آبفای روستایی شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه اصلاح شبکه های توزیع آب شرب از درخواست های ما در شهرستان است، افزود: با توجه به اینکه اکثر شبکه های ما فرسوده است هدر رفت آب در این حوزه را شاهد هستیم و اقداماتی در این زمینه انجام گرفته است و با توجه به اینکه شبکه توزیع برخی از روستاها تعویض شده اند ولی در همان روستاهایی که باقی مانده اند، هدر رفت آب زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 60 درصد شبکه توزیع آب رسانی در روستاهای بخش مرکزی و ششطراز اصلاح شده است، تصریح کرد: در روستای نقاب از توابع بخش مرکزی در سال جاری بالغ بر هزار و صد متر لوله گذاری انجام گرفته و تقریباً کل شبکه نقاب اصلاح شده است.

اولیایی همچنین ادامه داد: اصلاح شبکه توزیع آبرسانی روستای ابراهیم آباد با متراژ بالغ 4700 متر و پیشرفت فیزیکی 700 متر، اصلاح شبکه روستای سعدالدین و اصلاح خط انتقال بین روستاهای کاهه و مهدی آباد با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد نیز از جمله پروژه های در دست اقدام آب روستایی شهرستان است.

 

جداسازی آب شرب روستایی از شهری کمک شایانی به تامین آب شرب شهرستان خواهد داشت

وی با تاکید بر اینکه پروژه جداسازی آب شرب شهری از روستایی از جمله پروژه های اصلی است که در دستور کار قرار دارد، اذعان کرد: این پروژه می تواند مشکلات زیادی را از حوزه آبرسانی آبفای شهری کم کند و کمک شایانی به حوزه تامین آب شرب شهرستان خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه 21 روستا در شهرستان با 9800 اشتراک زیر نظر آبفای روستایی خلیل آباد است و 8 روستای نزدیک شهر به آب شهری متصل هستند، عنوان کرد: پروژه جداسازی آب روستایی از شهری پروژه بزرگی است که بر اساس پیش بینی ها امیدواریم در بازه یک ساله فاز اول آن افتتاح شود.

وی همچنین تشریح کرد: در بحث اصلاح شبکه فرسوده باید بر ظرفیت های داخلی و مشارکت مردمی و شورا و دهیار اتکا کنیم و با مشارکت مردمی و شورا و دهیار در روستاها خیلی از کارها انجام گرفته و سنگ های بزرگی را از جلوی مشکلات حوزه آب برداشته شده است.

 

پرداخت به موقع قبوض مشکلات زیادی را از حوزه آب مرتفع می کند

مهدوی اولیایی همچنین با اشاره به اینکه این انتظار را داریم که مردم نیز به جهت خدمت رسانی بهتر به حوزه آب ضمن صرفه جویی در مصرف آب قبوض خود را به موقع پرداخت کنند، ابراز کرد: بدهی های معوق شهرستان بسیار قابل توجه است که پرداخت به موقع آن می تواند مشکلات زیادی را از حوزه آب مرتفع کند.

وی با تاکید بر اینکه 100 درصد روستاهای شهرستان خلیل آباد از آب شرب سالم بهره مند هستند و از نظر تامین آب مشکلی ندارد، اظهار کرد: با توجه به افت سطح آبهای زیرزمینی پیش بینی چاه بحران در شهرستان شده است. 

وی در پایان با بیان اینکه باید در منابع تامین تقویب شویم تا منابع تامین آب پایدار و قابل اعتمادی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: روستاهایی مانند سعدالدین، مهدی آباد، جعفرآباد و شوراب که در حاشیه کویر قرار دارند منبع آب شیرین ندارند و آب شیرین به این روستاها با 76 کیلومتر خط انتقال و 8 باب مخزن ذخیره پمپاژ می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مشارکت مردم در طرح‌های عمران روستایی صیانت از سرمایه ملی است، اظهار کرد: روستاییان بازوان توانمند بنیاد مسکن در طرح‌های بهسازی روستایی هستند و هر چه مشارکت و استقبال بیشتر باشد فعالیت عمران روستایی نیز چشم گیرتر و سریع‌تر اجرا می‌شود.

دائمی افزود: فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امر عمران و آبادی روستاهای کشور بشمار می‌رود که با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی جهت ارتقای شرایط زیست محیطی و بهبود چشم انداز آتی نقاط روستایی در سراسر کشور به انجام می رسند چرا که این فعالیت‌ها با اهداف سند چشم انداز توسعه ۲۰ ساله کشور که به عنوان سند توسعه ملی محسوب می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: همزمان با دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۸۱ پروژه عمران روستایی در روستاهای ۱۵ شهرستان استان به بهره برداری می‌رسد.

دائمی با اشاره به اینکه پروژه‌های بنیاد در روستاهای استان با اعتبار ۱,۰۵۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود، اضافه کرد: از این تعداد پروژه ۷۳ پروژه از اعتبارات قیر رایگان می‌باشد که با اجرای پروژه‌های آسفالتی ۱۰۰ کیلومتر از معابر روستاهای استان آسفالت گردید.

دائمی گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون توانستیم ۶۵۴ پروژه طرح هادی را با اعتباری بالغ بر ۸,۹۳۰ میلیارد ریال در روستاهای استان اجرایی کنیم که از این تعداد، ۵۰۱ پروژه مربوط به آسفالت بود؛ طی مدت مذکور دو میلیون و ۲۵۰ هزار مترمربع اجرای آسفالت به طول ۵۳۶ کیلومتر انجام شد.

کد خبر 6079179

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • آخرین فرصت بهره‌مندی بانوان روستایی و عشایری از بیمه رایگان دولت
  • بهره مندی بیش از ۱۴ هزار مشترک خانگی در استان همدان
  • ۳۰ فروردین؛ آخرین فرصت بهره‌مندی بانوان روستایی و عشایری از بیمه رایگان دولت
  • توزیع ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستاهای لرستان
  • شناسایی و دستگیری سارقان در شهرستان های نیشابور و خلیل آباد
  • بهره مندی بیش از ۱۵ هزار نفر از پویش ملی «هلال رحمت» در استان قم
  • بهسازی 40 درصد شبکه برق رسانی روستاهای خراسان جنوبی