Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:45:05 GMT

عزای نظام تعلیم و تربیت / سهل انگاری جان می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۱۲۲۵

عزای نظام تعلیم و تربیت / سهل انگاری جان می گیرد

نظام تعلیم و تربیت رخت عزا بر تن کرد و دانش آموزان تنها زیر سایه سهل انگاری و نبود نظارت سوختند و جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان،  اهل سیستان و بلوچستان باشی، تفاوتی ندارد در مدرسه دولتی درس بخوانی یا غیردولتی، تفاوتی ندارد در روستا ها زندگی کنی یا کلان شهر. سال هاست محرومیت و نبود امکانات درمدارس بیداد می کند و این روزها هم حادثه آفریده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست و هفتم آذرماه 1397 نظام تعلیم و تربیت رخت عزا بر تن کرد و دانش آموزانی را از سیستانی وبلوچستان از دست داده است. دانش آموزانی که با بدرقه لبخند پدر و مادر راهی مدرسه شدند و ساعاتی از کلاس درس نگذشته بود که به دلیل غیراستاندارد بودن وسایل گرمایشی  و به دلیل استفاده از چراغ نفتی در مدرسه سوختند.

 

فوت سه دانش آموز 

در همین باره، «علی مرادی» به خبرنگار شبستان می گوید: متاسفانه حوالی ساعت ۹ روز گذشته (۲۷ آذرماه ۱۳۹۷) پیش دبستانی و دبستان «اسوه حسنه» دچار حریق شده است.

 

رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ادامه می دهد: در حال حاضر علت اصلی حادثه مشخص نیست. همکاران با کمک همسایه ها دانش آموزان را به بیرون از مدرسه آوردند و آنان را نجات دادند.

 

مرادی بیان کرد: متاسفانه ۴ دانش آموز دچار سوختگی شده اند که سه تن از دانش آموز  به دلیل درصد بالای سوختگی جان خود را از دست دادند و یک دانش آموز دیگر تحت مراقبت های ویژه هستند.

 

او تاکید کرد: یکی از دانش آموزان هم با نام «مریم نوکندی» که احیا شده بود، فوت کرد.

 

رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: امروز استانداری در سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام کرده است.

 

او بیان می کند: مراسم تششیع دانش آموزان فوت شده امروز (28 دی ماه) ساعت 14 است.

 

مرادی می گوید: استان سیستان و بلوچستان گاز ندارد و  وسایل گرمایشی در مدارس غیراستاندارد  است.

 

همچنین؛ تیمی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور راهی سیستان و بلوچستان شدند تا روند در مان را پیگیری کنند.

 

اعزام تیم پزشکی از سوی وزیر بهداشت

بنا بر اعلام رسمی وزارت بهداشت، نماینده و فرستاده وزیر بهداشت پس از عیادت و بررسی روند دانش آموزان مصدوم زاهدانی در بخش سوختگی کوثر زاهدان گفته استخوشبختانه مراقبت های درمانی فعلی مراقبت های استانداردی است که در بیمارستان های مجهز مراقبت های ویژه سوختگی کشور نیز به همین شکل ارائه می شود.

طیب قدیمی با بیان این مطلب ادامه می دهد: مشکل اصلی ما پیش آگهی دشوار سوختگی های تنفسی است و مصدومین این سانحه علاوه بر سوختگی های شدید پوستی، دچار سوختگی گسترده در بافت پوششی مخاط راه های هوائی هم هستند.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات مورد نیاز توسط تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده است، می گوید: تیم درمانی حاضر در زاهدان متشکل از 3 نفر فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی، جراح عمومی، فوق تخصص مراقبت های ویژه، فوق تخصص کلیه اطفال، متخصص عفونی و پرستاران دوره دیده سوختگی مراقبت های لازم را انجام می دهند.

قدیمی تاکید می کند: در ویزیت هایی که انجام شد و پس از بررسی مدارک پزشکی و جلسه شورای پزشکی که در بیمارستان تشکیل شد مشخص گردید که انتقال، تریاژ و خدمات درمانی و به ویژه لوله گذاری و مراقبت راه های هوائی به موقع و علمی انجام شده است.

نماینده و فرستاده وزیر بهداشت با اشاره به ادامه ارائه خدمات مراقبتی در بخش مراقبت های ویژه سوختگی توسط تیم درمانی به دانش آموزان مصدوم، خاطرنشان می کند: از بروز این سانحه تلخ متاسف و متاثر هستیم و از مردم می خواهم تا برای این دانش آموزان دعا کنند.

 

آتش سوزی سهل انگاری و تخلف یک مرکز غیردولتی

وزیر آموزش و پرورش هم در توئیتی علت اصلی این حادثه را سهل انگاری مدرسه غیردولتی می داند و می گوید: «متأسفانه علی‌رغم برگزاری دوره‌های آموزشی و بخشنامه‌های مؤکد برای مراقبت از سلامت دانش‌آموزان و رعایت نکات ایمنی، امروز بر اثر سهل انگاری و تخلف یک مرکز غیردولتی دو فرزند عزیزمان جان خود را از دست دادند. با پیگیری جدی و سریع موضوع، با هرگونه قصور یا تقصیر برابر قانون برخورد خواهم کرد.»

شب گذشته که وزیر آموزش و پرورش توئیت کرده بودند دو دانش آموز فوت و یکی از دانش آموزان احیا شده بود که متاسفانه امروز جان خود را از دست داد.

این روزها در  مدرسه «اسوه حسنه» مزین به شمع هایی شده است که یاد آور تلخی حادثه است.

مدرسه اسوه حسنه یکی از هزاران مدرسه در کشور است که به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد حادثه آفریده است اما خیلی از مدارس در مناطق محروم هستند که زیر سایه غفلت و نادیده گرفته شدن از سوی مسئولان، از وسایل گرمایشی غیراستاندارد استفاده می کنند و مشخص نیست چه هنگام حادثه به سراغ آنان رود.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: هرمزگان مجلس آتش سوزی شب یلدا اصفهان استان بوشهر ایران شب چله تجهیزات گرمایشی و سرمایشی چراغ نفتی آتش سوزی مدرسه زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره آموزش و پرورش زرین شهر گفت: در این نمایشگاه آثار هنری حدود ۴۰۰ دانش آموز در رشته‌های طراحی دوخت، عکاسی، گرافیک، کامپیوتر و انیمیشن در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.
حمید بیگی با تاکید بر هدایت تحصیلی دانش آموزان در برنامه هفتم توسعه به سمت مهارت‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش، افزود: بیش از ۵۱ درصد دانش آموزان زرین شهری با هدایت تحصیلی در رشته‌های هنرستان و کاردانش در حال تحصیل هستند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر