Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که کسانی که برای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش می‌کنند باید تقوای دینی و سیاسی داشته باشند، گفت: همه باید در مسیر وحدت بین این 2 نهاد تلاش کنیم، زیرا تحقق این امر پیشرفت علمی و فرهنگی را تسریع می کند.

به گزارش چهارشنبه ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش وحدت حوزه و دانشگاه با گرامی داشت یاد و خاطره‌ شهید مفتح اظهار داشت: در سایه‌ وحدت حوزه و دانشگاه پیشرفت‌های علمی و معنوی بسیاری در کشور محقق شده و این وحدت دستاوردهای بسیاری نیز می‌تواند برای نظام اسلامی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تقویت جنبش نرم‌افزاری، تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، تحقق الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، دستیابی به علوم انسانی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، روزآمدسازی حوزه‌های علمیه، وحدت نخبگانی و انسجام ملی از جمله مواردی است که می‌تواند در سایه وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه محقق شود.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه الزاماتی دارد، گفت: تبادل روش‌های علمی در حوزه و دانشگاه، حضور عالمانه روحانیون موثر در دانشگاه‌ها، ارتباط منظم و مستمر و منبطق بر نیاز بین حوزه و دانشگاه، ترویج ارزش‌های معنوی و دینی در دانشگاه، و تشکیل جلسات هم فکری مشترک از جمله این الزامات است.
وی با تاکید بر این‌که تحقق وحدت حوزه و دانشگاه به رسالت‌های انقلابی جنبش دانشجویی نیز کمک می‌کند، افزود: افزایش بصیرت و سطح آگاهی‌های سیاسی و دینی در دانشگاه ضروری است و در دانشگاه باید به مسئله بصیرت، توجه ویژه‌ای بشود.
امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که آگاه‌سازی جامعه، فساد ستیزی و مطالبه عدالت، میدان‌داری در جنبش نرم‌افزاری در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود، گفت: برای رسیدن به این اهداف، باید شاخص‌هایی چون پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلابی، هدف‌گیری برای آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها ، پایبندی به استقلال همه جانبه کشور در بین دانشگاهیان وجود داشته باشد.
همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه با هدف بررسی کارکردها و راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در تالار رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
6132/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي وحدت حوزه دانشگاه امام جمعه تبريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست سراسری مدیران گروه و اعضای هیئت علمی جغرافیا با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، میثم چگین، رئیس دانشکدگان فرهنگ و تمدن و کارگروه کشوری جغرافیا، علیرضا استعلاجی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره)، محمدهادی همایون، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا لادن‌مقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره)، مدیران گروه و اعضای هیئت علمی جغرافیای دانشگاه‌ آزاد اسلامی برگزار شد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی هم بیان کرد: بسیاری از صاحب‌نظران، جغرافیای انسانی را دانش مطالعه جامعه و فضا می‌دانند، این در حالی است که مدت‌های مدیدی جغرافیای انسانی به مثابه اکولوژی انسانی تلقی می‌شد و این به معنای روابط انسان با طبیعت یا به عبارت واضح‌تر انسان و محیط بود.

همایون افزود: علم جغرافیا به روابط متقابل انسان، محیط، فناوری و مدیریت می‌پردازد، به همین دلیل تعامل انسان با طبیعت بـه یکـی از موضوعات مهم در مطالعات جغرافیایی تبدیل شده‌ است.

وی تبیین کرد: در دنیای فرهنگ و تکامل فرهنگی، جغرافیا آن بستر و زمینه‌ای است که تکامل فرهنگی روی آن رخ می‌دهد، جغرافیا یکی از چیز‌هایی است که تعیین می‌کند کدام فرهنگ با چه ویژگی‌هایی در طول تاریخ شکل بگیرد؟

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: فرهنگ برآیند جغرافیا ـ مکان با تمام ویژگی‌های طبیعی و بستر شکل‌گیری و تاریخ زمان و مقتضیات تاریخی و اجتماعی یک سرزمین است، از این‌ رو اگر بخواهیم فرهنگ یک سرزمین را مورد مطالعه قرار دهیم، باید از پل جغرافیا عبور کنیم.

همایون متذکر شد: از سوی دیگر، فرهنگ در مکان‌های مختلف فرهنگی به صورت موزائیکی متنوع و متکثر متجلی می‌شود که وظیفه جغرافیا را در رابطه با فرهنگ روشن می‌سازد.

وی با اشاره به پیوند هویت هر تمدن علاوه بر اندیشه و فرهنگ با محل ظهور و رشد آن، مطرح کرد: وجود عوامل مساعد طبیعی و جغرافیایی به همراه عوامل فکری و فرهنگی بستر تکوین یک تمدن را فراهم می‌آورد که در این راستا عامل جغرافیایی تمدن به‌عنوان شرط لازم وقوع تمدن در نظر گرفته می‌شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: قدرت علم جغرافیا برکسی پوشیده نیست، علمی که از نخستین روز استقرار انسان بر روی کره زمین با انسان همگام و همراه بوده است و به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در تحولات اجتماعی و تاریخی جوامع بشری نقش داشته‌ است.

همایون خاطرنشان کرد: علم جغرافیا با وجود بیش از نیم قرن تدریس آن در دانشگا‌ه‌های کشور و فراغت از تحصیل هزاران نفر در مقاطع مختلف هنوز در نظر تصمیم‌گیرندگان و برنامه‌ریزان ناشناس مانده‌ است.

وی با بیان اینکه امروزه توریسم یا جهانگردی در ابعاد محلی، ملی و جهانی اهمیت قابل توجهی دارد، ادامه داد: به طور کلی گردشگری در بسیاری از گرایش‌های مختلف علمی ازجمله علوم انسانی و علوم اجتماعی دارای جایگاه معنی‌داری است؛ از این‌رو جغرافیا از جمله این علوم است که به خوبی با دانسته‌ها و انگاشت‌های خود به مطالعه و تحلیل جغرافیایی به این پدیده اجتماعی مکانی می‌پردازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری هم در این نشست گفت: قبل از هر چیزی لازم می‌دانم حمایت قاطع جامعه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی را از پاسخ کوبنده، قاطع و هوشمندانه نیرو‌های نظامی و پرقدرت جمهوری اسلامی به زیاده‌طلبی و تروریسمی که رژیم جعلی صهیونیستی از سالیان پیش شروع کرده بود، اعلام کنم، عملیاتی که با صبر و بصیرتی مثالزدنی سربلندی بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از آرمان‌ها، کیان و حاکمیت ایران و انتقام خون به ناحق ریخته شهدای عزیزمان در حمله به کنسولگری ایران در دمشق را به منصه ظهور رساند.

لادن‌مقدم افزود: رجاء واثق دارم که مباحث علمی و پیشرفته‌ای در این نشست مطرح خواهد شد؛ اما فرصت را مغتنم شمرده، به نیابت از سوی تمام استادان فرهیخته دانشگاه مراتب قدردانی خویش را از خدمات ارزنده دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کنم، ایشان به عنوان یکی از دانشمندان بزرگ ایران اسلامی در ورای شخصیت ممتاز علمی و فرهنگی با ژرف‌اندیشی در کنار خدمات قابل توجهی که در بستر علمی دانشگاه در راستای افزایش کیفیت آموزشی، توسعه مهارت‌آموزی، برنامه‌ریزی مدون برای ارتقای سطح علمی دانشجویان با رویکرد به مسائل فرهنگی و مسایل روز سیاسی مبتلابه کشور در مقابله با دسیسه‌های غرب و در راس آنها رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا داشته‌اند، با راه‌اندازی سامانه‌های ارزشمندی همچون آموزشیار، پژوهشیار، حسابیار و مهارتی و ... که تمام این موارد در سند چشم‌انداز توسعه و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی لحاظ شده، افق و چشم‌انداز جدید و هدفمندی را پیش روی این مجموعه عظیم قرار داد.

وی تأکید کرد: امیدوارم خروجی این نشست که با حضور استادان برجسته و فرهیخته دانشکدگان فرهنگ و تمدن و مدیران گروه و اعضای هیئت علمی جغرافیای سراسر کشور به میزبانی واحد یادگار امام(ره) برگزار می‌شود، در تحقق و شکوفایی اهداف دانشگاه آزاد اسلامی مثمرثمر واقع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی