Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور نمایندگان استان اصفهان در جلسه علنی امروز مجلس با حاشیه‌هایی همراه بود. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ،  دولت در بودجه سال 98 که آن را تهیه و تنظیم کرده، پروژه‌های آب‌رسانی به استان اصفهان را حذف کرده است که 18 نماینده استان اصفهان نیز در نامه‌ای به هیئت‌رئیسه مجلس و در اعتراض به این تصمیم دولت، استعفای خود را طی روزهای گذشته اعلام و تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان کرده‌‌اند،  به طوری که در اعتراض به این تصمیم دولت، در جلسات علنی روزهای 25 و 27 آذر پارلمان غیبت کردند، البته این نمایندگان در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 28 آذر) نیز با تأخیر وارد جلسه علنی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند بررسی استعفای نمایندگان اصفهان در مجلس چگونه است؟تعیین تکلیف استعفای نمایندگان اصفهان در دفتر نوبختنمایندگان مستعفی اصفهان برای سومین‌بار در جلسه علنی شرکت نکردند

براساس این گزارش، پس از اینکه نمایندگان استان اصفهان در جلسه علنی امروز پارلمان حضور یافتند، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را به عهده داشت، به آنها خوش‌آمد گفت، اما در حین خوش‌آمدگویی پزشکیان، تعدادی از نمایندگان استان خوزستان، شهرکرد و چهارمحال و بختیاری با حضور در جایگاه هیئت‌رئیسه مجلس، خواستار اعلام وصول استعفای نمایندگان استان اصفهان شدند.

این گزارش می‌افزاید، در ادامه جلسه علنی مجلس و پس از ورود نمایندگان استان اصفهان، تعدادی از نمایندگان استان‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری با اعتراض و شتاب، به سمت جایگاه هیئت‌رئیسه مجلس رفتند و از پزشکیان جویا شدند که مبادا دولت امتیاز ویژه‌ای به نمایندگان استان اصفهان داده باشد، حتی پزشکیان را نیز تهدید کردند که اگر این طور باشد، آنها هم استعفا می‌دهند که در نهایت پزشکیان آنها را به آرامش دعوت کرد.

انتهای پیام/    

R1011202/P1011116/S1,15/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات جلسه علنی یکشنبه مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تشدید مجازات‌های مربوط به تخلفات این حوزه و افزایش بازدارندگی قانون، هدف این طرح عنوان شده است.

بر این اساس، قاچاق، فروش و مونتاژ سلاح سرد جنگی، ۶ ماه تا دو سال و برای سلاح شکاری و مهمات آن دو تا ۵ سال حبس به دنبال خواهد داشت که این میزان برای سلاح‌های گرم سبک ۵ تا ۱۵ سال حبس خواهد بود.

به موجب مواد دیگر این طرح، محل و همچنین خودروی مورد استفاده برای جرایم مربوط به قاچاق و نگهداری سلاح نیز ضبط و مصادره خواهد شد.

تعمیر سلاح و تبلیغ برای فروش آن هم از مصادیق دیگر جرایم مندرج در این مصوبه هستند که برای هر یک به تناسب نوع و حجم سلاح موضوع جرم، مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

بر اساس ماده دیگر این طرح، عواید حاصل از قاچاق و خرید و فروش سلاح غیر مجاز نیز به نفع دولت مصادره می‌شود.

در ادامه، کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع به تصویب نمایند گان رسید.

همچنین، دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

 رئیس مجلس نیز در سخنانی با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران گفت: این روز را به همه پاسداران عزیز که پشتیبان امنیت و آرامش کشور و مرزهای ما و همچنین مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران هستند، تبریک می‌گویم.

مجلس فردا هم نشست علنی برگزار می‌کند.

دیگر خبرها

  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو
  • مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • مصوبات جلسه علنی یکشنبه مجلس
  • درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت
  • تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا می‌کند؟
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد