Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@16:56:33 GMT

آمریکا: در عراق می مانیم

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۱۵۲۱

شان ریان در یک مصاحبه مطبوعاتی در بغداد همچنین اذعان کرد که درحال حاضر بیش از پنج هزار و 200 هزار نیروی نظامی آمریکا در خاک عراق مستقر هستند.

وی گفت که از بیان جزییات بیشتر بخاطر - به گفته او - دلایل امنیتی معذور است.

آمار دقیق و رسمی از تعداد نیروهای نظامی آمریکایی در عراق وجود ندارد و مقامات آمریکایی هر بار ادعایی در این خصوص مطرح می کنند از سوی دیگر منابع عراقی نیز از افزایش روزافزون این نیروها و تعداد پایگاه های نظامی آمریکا در این کشور با هدف حضور دایمی ابراز نگرانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات امروز سخنگوی ائتلاف مدعی مبارزه با داعش درحالی است که درخواست ها برای خروج نیروهای نظامی خارجی بویژه آمریکایی ها که سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش به عراق آمدند، در هفته های اخیر افزایش یافته است.

عراقی ها با اشاره به گذشت یک سال از شکست نظامی داعش، باقیماندن نیروهای ائتلاف مدعی مبارزه با داعش که عمدتا آمریکایی هستند را بی دلیل و اصرار بر آن را با اهداف دیگری بجز مبارزه با تروریسم عنوان می کنند.

سخنگوی ائتلاف مدعی مبارزه با داعش امروز با بیان این که داعش، هنوز کاملا از بین نرفته است، در سخنانی عجیب از نیروها و مسوولان عراقی خواست از صحرای الانبار (شمال غرب) دیدن کنند و از وجود و حضور هسته های داعشی در این منطقه آگاه شده و برای از بین بردن آن تلاش کنند.

وی گفت: هنوز زود است که بگوییم داعش در عراق به پایان رسیده است، هسته های آنها در مناطقی در کرکوک و جبل حمرین نیز فعال هستند.

رایان همچنین مدعی شد که هدف ائتلاف آن است که عراق یکپارچه باشد.

سخنگوی ائتلاف افزود: نیروهای این ائتلاف با همه نیروهای تعریف شده در چارچوب دولت عراق تعامل دارد و این بغداد است که نحوه تعامل ما با الحشد الشعبی و این که چه نیروهایی را باید آموزش دهیم و چه نیروهایی در مناطق مستقر شوند مشخص می کند.

واشنگتن معمولا از الحشد الشعبی که یکی از نیروهای رسمی و قانونی زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور (نخست وزیری) است و نقش عمده ای در شکست داعش داشته است، بعنوان شبه نظامیان یاد کرده و خواستار انحلال آن هستند.

مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا در مصوبه ای برخی گروههای مقاومت اسلامی زیر مجموعه الحشد الشعبی را در لیست سیاه ادعایی خود از تروریسم قرار داد.

موضوع تعداد واقعی و نیز زمان خروج نیروهای نظامی خارجی در قالب ائتلاف مدعی مبارزه با داعش که عمده آنها آمریکایی هستند طی یک سال گذشته از جمله مهمترین مباحث سیاسی در عراق بوده است.

در روزهای اخیر برخی نمایندگان پارلمان عراق از عزم برخی احزاب سیاسی این کشور برای تصویب قانونی برای تعیین جدول زمانی خروج کامل و دایمی نیروهای خارجی و بویژه آمریکایی از خاک عراق خبر می دهند.

نیروهای مقاومت و برخی احزاب سیاسی عراق تاکنون بارها هشدار داده اند که ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق پس از شکست نظامی داعش، اشغالگری است و اگر پایان نیابد همچون قبل به عنوان نیروهای اشغالگر با آنان رفتار خواهد شد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مصاحبه خاک عراق مبارزه با تروریسم دولت نیروهای مسلح تروریسم پارلمان عراق احزاب سیاسی جدول خاک عراق مبارزه با تروریسم مصاحبه نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق

پس از آنکه رویترز به نقل از کتائب حزب‌الله عراق مدعی ازسرگیری حملات این گروه مقاومت علیه پایگاه‌های نظامی آمریکایی شد،رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت با رصد بیانیه‌های منتشر شده، این خبر را تکذیب کردند

به گزارش مشرق، «کتائب حزب‌الله عراق هیچ بیانیه جدیدی منتشر نکرده است». این را خبرنگار شبکه المیادین لبنان پس از انتشار خبر ازسرگیری حملات این گروه مقاومتی علیه مواضع آمریکایی‌ها گزارش داد.

پس از آنکه خبرگزاری رویترز مدعی از سرگیری حملات کتائب حزب‌الله عراق به دلیل عدم پیشرفت در موضوع خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور در جریان سفر نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شد، رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت صحت این خبر را زیر سوال بردند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز نوشت، طی ۴۸ ساعت گذشته کتائب حزب الله عراق نه بیانیه‌ای صادر کرده نه سخنگویش موضعی گرفته است.

آنچه در این خصوص منسوب به حزب الله عراق منتشر شده، صحیح نیست. رونوشت به رویترز، اسکای نیوز و الجزیره.

این در حالی است که در پی حمله‌ای جدید به مقر غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، رویترز و پس از آن چند رسانه دیگر به نقل از آن، ادعا کردند، کتائب حزب الله عراق، حملات به نیروهای آمریکایی را از سر می‌گیرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم