Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی شامگاه سه شنبه در نشست بصیرتی حسینیه قرآن و عترت مشهد اظهار داشت: مجموعه بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری را صرفا نباید به عنوان یک نصیحت در نظر گرفت بلکه این بیانات راهبرد‌های ما در عرصه‌های مختلف انقلاب است و راهبرد ما را در نقاط مختلف و حساس بازگو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: توجه به این راهبرد‌ها خود بیانگر بصیرت است و از سوی دیگر یک واجب شرعی محسوب می‌شود که در صورتی که از آن‌ها پیروی نکنیم در قیامت مورد مواخذه قرار می‌گیریم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری انقلاب دائمی است و ادامه دارد گفت: ایشان فرموده‌اند این انقلاب هنوز به نیمه راه خود نیز نرسیده و همچنان ادامه دارد و همان جریاناتی که در مسیر انقلاب در ابتدای حرکت آن سنگ اندازی می‌کردند امروز نیز همین رویه را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته منظور از این سنگ‌انداز‌ها اشخاص و یا مصادیق نیستند بلکه اشاره به جریانات مخالف دارد همچنان که در ابتدای حرکت انقلاب اسلامی نیز حتی درون جریان روحانیت، مخالفانی در مسیر انقلاب اسلامی حضور داشتند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه براساس تجربه شخصی خود این جریانات را از عنفوان جوانی درک کرده و شاهد حضور آن‌ها بوده است بیان کرد: جریانات مخالف ابتدای انقلاب اسلامی با این جریان همراهی نداشتند و حتی در مسیر آن کارشکنی نیز می‌کردند، زیرا باور داشتند انقلاب مسیر و روال طبیعی زندگی آن‌ها را دچار اختلال کرده است.

وی افزود: این افراد حاضر نبودند آرامششان تحت هر شرایطی به هم بخورد و معتقد بودند اگر دین و اسلام و انقلاب بخواهد این آرامش را برهم بزند موافق آن نیستند و پای کار نمی‌آیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: از قضا این افراد سنگ‌انداز، انسان‌های ملحدی نیز نبودند بلکه معتقد بودند نباید آرامش و جریان ثروت آن‌ها بهم بخورد؛ امروز همین جریان سنگ‌انداز تغییر حالت داده و خود را به صورت فتنه بروز داده است.

آیت الله علم الهدی با بیان این مسئله که جریان سنگ‌انداز معتقد به جریانی دینی بودند که آرامش آن‌ها را برهم نزند تصریح کرد: امروز نیز همین دیدگاه وجود دارد و معتقد هستند اگر چالشی نباشد زندگی مردم به راحتی اداره می‌شود، اما از این مسئله غافل هستند که اگر روحیه ضداستکباری نباشد همین استکبار ما را می‌بلعد.

وی گفت: امروز این جریان در اشکال مختلف بروز کرده؛ برای مثال درصدد هستند فرهنگ مشهد را تغییر دهند و آن را به سمت فرهنگ عیش و نوش و خوشی هدایت کنند و به همین دلیل است که امروز نباید این گفتمان در کشور جاری شود که برای مثال با ۹ دی، دشمن شکست خورد و از عرصه خارج شد.

آیت‌الله علم‌الهدی هتل سازی ۷ ستاره در مشهد را در راستای همین جریان دانست و افزود: می‌خواستند این فرهنگ خوشی و عیش را در برابر گنبد منور رضوی نهادینه کنند، اما امروز باید در برابر این حرکات بصیرت داشت و محور این بصیرت نیز حرکت حول محور اراده رهبری است.

وی بیان کرد: امروز رهبری یک استخوان در گلوی آمریکا و خار در چشم افرادی است که به دنبال این فرهنگ خوشی و عیش هستند، آتش به‌اختیار به‌معنای آماده به‌خدمت و مبارز بودن در عرصه بصیرت و عملیات است.

منبع: فردا

کلیدواژه: علم الهدی فتنه انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان

به گزارش «تابناک»، داود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌هایی که از هواشناسی خوزستان ارائه شده است، جریان همرفتی و طوفان ناگهانی در شهر نجف عراق رخ داده است، بنابراین منشأ گرد و غبار امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در خوزستان از سوی کشور عراق است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، جریان باد از سوی جنوب استان خوزستان در اواسط امروز رخ خواهد داد و پس از وقوع این جریان، شاهد بهبود شرایط گرد و غبار در اهواز و دیگر شهرهای درگیر خواهیم بود.

دبیرکارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به غیرحضوری شدن نوبت صبح مدارس در چند شهر استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه هواشناسی هنوز گزارش متقنی مبنی بر تداوم این شرایط نداده است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند حتما غیرحضوری شدن مدارس در نوبت بعد از ظهر را زودتر اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص اعلام دیرهنگام غیرحضوری شدن فعالیت مدارس و دو ساعت تاخیر آغاز کار ادارات و اطلاع‌رسانی این موضوع بعد از ساعت ۷ صبح، بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط ناگهانی رخ داد، انجام پیش‌بینی‌ها بسیار سخت بود. دیشب تا پاسی از شب در حال هماهنگی بودیم و تصمیم‌گیری برای غیرحضوری شدن مدارس در نوبت صبح یا بعد از ظهر، تا صبح طول کشید و در نهایت صبح اعلام شد.

میرشکار گفت: سعی می‌شود با هماهنگی، این ایراد را برطرف کنیم و از این به بعد با هماهنگی بیشتر، نتیجه تصمیم‌گیری‌ها به موقع اعلام شود تا چنین شرایطی رخ ندهد.

دیگر خبرها

  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • تمرین چالش برانگیز پرسپولیس شاداب شد
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد