Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر نبی‌پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص وضعیت بازار تخم مرغ و تولید آن در کشور اظهار کرد: قیمت میانگین تخم مرغ داخلی کیلویی 8هزار و 100 تومان است و شانه دو کیلویی درب مرغداری حدود 15 هزار و 500 تومان است اما در خرده فروشی‌ها به میزانی که باب میل خودشان است به فروش می‌رسانند به گونه‌ای که شاهد بودیم شانه‌ای 30 هزار تومان هم به فروش رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این افزایش قیمت 100 درصدی است در حالی که درب مرغداری‌ها این قیمت وجود ندارد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در رابطه با تداوم واردات تخم مرغ خاطرنشان کرد: واردات تخم مرغ همچنان ادامه دارد اما قیمت تخم مرغ داخلی هم در 10 روز گذشته نسبت به زمان مشابه حدود 800 تومان کاهش قیمت داشته است.

وی با اشاره به میزان تولید تخم مرغ در مرغداری‌ها اذعان داشت: تولید تخم مرغ اصلا مشکلی ندارد و اگر بیشتر از مصرف نباشد کمتر هم نیست. ما روزانه 2800 تن تخم مرغ تولید می‌کنیم که برای کل کشور کافی است اما قیمت‌ها جو روانی دارد. ما مشکل تولید نداریم و واردات تخم مرغ درست نیست. ما حاضریم همان مبلغ را که برای واردات صرف می‌شود بگیریم و به جای 2 هزار تن، 3 هزار تن تخم مرغ تحویل دولت دهیم.

نبی‌پور در خصوص حل نشدن مشکل نهاده‌های دامی تصریح کرد: ما هنوز هم مشکل حمل و نقل نهاده‌ها را داریم. یک روز بارگیری می‌کنند و روز دیگر بارگیری نمی‌کنند. قیمت ذرت یک روز 1150 تومان است و روز دیگر تا 1300 تومان افزایش می‌یابد. کرایه‌ها افزایش یافته و در هر کیلو 70 تا 80 تومان افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: هنوز حمل و نقل سروسامان نگرفته است و مشکلات پابرجاست. نهاده کم و زیاد پیدا می‌شود و خریداری می‌کنیم اما برخی تولیدکنندگان مهرماه این نهاده‌ها را خریداری کرده‌اند اما هنوز نهاده‌ها به دستشان نرسیده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به این نکته که پشتیبانی امور دام هم دیگر نهاده‌ای برای عرضه ندارد، خاطرنشان کرد: پشتیبانی امور دام هم به ما حواله بندر می‌دهد که مشکل بارگیری را برای ما ایجاد می‌کند. بهترین راه این است که پشتیبانی از طریق حمل و نقل ریلی نهاده‌ها را توزیع کند اما این نوع حمل و نقل انجام نمی‌شود. در حال حاضر پشتیبانی نهاده‌ها را به عنوان ذخیره استراتژیک نگه داشته‌ و توزیع نمی‌کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان تهران افزایش قیمت واردات نهاده های دامی گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ناصر عسکری‌فرد گفت: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور کشور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار است و کارشناسان دامپزشکی با حضور جهادی و شبانه‌روزی در بندر امام خمینی، بهداشت و سلامت نهاده‌های دامی وارداتی را در همه مراحل تخلیه، بارگیری و حمل به تمام نقاط کشور طبق ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و نظارت‌های بهداشتی و تخصصی را اعمال می‌کنند.

وی افزود: این محموله‌ها تحت نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی و بعد از انجام آنالیز کیفی و انجام آزمایش‌های لازم، در سیستم زنجیره مصرف دام و طیور کشور قرار می‌گیرند.

عسکری فرد ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹ میلیون تن نهاده دامی وارداتی به کشور تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان خوزستان ترخیص شد که این مقدار نسبت به سال قبل از آن ۱۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اضافه کرد: با انجام این حجم از واردات نهاده‌های دامی به کشور از بندر امام خمینی تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی، رشد تولید فرآورده‌های دامی، آرامش در بازار مصرف، امنیت غذایی و افزایش اشتغال در این زمینه بیشتر فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • جلوگیری از فاسد شدن ۲۷ هزار تن نهاده های دامی در ایلام
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور
  • توزیع ۲۶۸ هزارتن نهاده دامی در استان اصفهان
  • ۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد