Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گفت: امسال ۳۷ هزار و ۲۲۵ نفر تفاهم نامه در سطح استان به امضا رسیده تا افراد بی سواد در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال تحت پوشش قرار گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی اکبر صمیمی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، افزود: در خصوص ۲ دوره تحکیم و انتقال ۱۰۰ درصد تفاهم نامه اجرا شده حتی در برخی شهرهای استان مازاد بر این درصد هم تحت پوشش قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گفت: در بحث سوادآموزی حدود ۸۰ درصد تحت پوشش قرار گرفته است که تا کمتر از ۲ ماه دیگر در این رابطه هم به ۱۰۰ درصد خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه سیاست کاری اداره کل بر ارتقای نرخ باسوادی در سطح استان بیشتر از سهمیه سالانه است گفت: باید تا ۵ سال آینده بی سوادی در استان ریشه کن و یا به حداقل ممکن برسد.

وی ایجاد مراکز یادگیری محلی را یکی از برنامه ها برای باسواد کردن افراد عنوان کرد و گفت: در سطح استان ۴۷ مرکز یادگیری محلی وجود دارد که نسبت به سال گذشته ۱۰ مرکز افزایش یافته است که در این مراکز از چند آموزش دهنده برای موضوع های آموزشی، مهارت های شغلی و زندگی استفاده می شود.

صمیمی تصریح کرد: این مراکز در کنار آموزش به انگیزه ای برای افراد بی سواد تبدیل می شوند تا ضمن فراگیری سواد به صورت رایگان مهارت های شغلی و زندگی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این مراکز توسط بخش خصوصی دایر می شود، گفت: برای ایجاد مراکز یادگیری محلی در استان محدودیتی وجود ندارد و آمادگی داریم به هر میزان این مراکز افزایش پیدا کند اعتبار آن را تامین کنیم.

نرخ باسوادی در آذربایجان غربی ۹۷ دهم درصد است و در این خصوص در رتبه ۲۹ کشوری قرار داریم اما در رابطه با جذب افراد بی سواد که تحت پوشش قرار میگرند در جایگاه ۶ کشوری هستیم.

 در آذربایجان غربی ۳ هزار و ۷۲۵ آموزش دهنده با مدرک لیسانس فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی ۱۲ اردیبهشت در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، با بیان اینکه ابسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری به صورت ۱۰۰ درصد در سطح استان اجرایی شده است، ظهار کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی اضافه کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به طرح کلید به کلید اظهار کرد: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود
  • آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود