Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@08:01:23 GMT

سفری به سن خوزه، کاستاریکا (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۲۲۴۷

سفری به سن خوزه، کاستاریکا (+عکس)

پول‌نیوز - شاید تعریف شهر سن خوزه، پایتخت کاستاریکا را زیاد نشیده باشید، اما این شهر برای سفری کوتاه مناسب است. با داشتن اطلاعاتی کافی می‌توانید در این سفر کوتاه از مکان‌های دیدنی و تفریحی این شهر دیدن کنید و اوقاتی خوش را برای خود رقم بزنید.سن خوزه، پایتخت کاستاریکا، شهر فوق‌العاده‌ای نیست. خاکی و کمی کثیف است و تنها دو یا سه روز برای گردش در این شهر کافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






در سن خوزه و قبل از رفتن به قسمت‌های جذاب‌تر کشور، کار‌های کمی برای انجام دادن وجود دارد. از طلاهای درخشان و موزه‌ی یشم سبز گرفته تا مرکز ملی هنر و فرهنگ، مکان‌های دیدنی سن خوزه محسوب می‌شوند. در این شهر هزینه‌ی غذا و اقامت معقول است و تور‌های روزانه نیز برای گردش در داخل یا خارج شهر وجود دارند. به هر حال برای گردش در این شهر، بیش از سه روز وقت نگذارید.
مکان‌های دیدنی و فعالیت‌های جالب در سن خوزه
مرکز ملی هنر  و فرهنگ

ساختمانی بزرگ که شامل قسمت‌های مختلف مانند دفاتر وزارت فرهنگ، مراکز فرهنگی گوناگون و موزه‌ی هنر و طراحی معاصر می‌شود. همچنین در این ساختمان هنر تئاتر معاصر را نیز خواهید دید.
موزه طلا

موزه‌ی دل اورو (del Oro) از سه قسمت تشکیل شده است. در این موزه طلا‌های پیش کلمبیایی در کنار قطعات درخشان طلا به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در کنار تحسین نمایشگاه هنری این موزه می‌توانید از سکه‌ها و قبض‌های کمیاب نیز دیدن کنید.

موزه هنر کاستاریکا

در موزه‌ی هنر کاستاریکا، ۳۲۰۰ اثر هنری مربوط به دو قرن اخیر به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در این موزه، باغی وجود دارد که مجسمه‌های افراد مشهوری چون فرانسیسکو زونیگا (Francisco Zuniga)، جورج جیمنز (Jorge Jimenez) و دیگر هنرمندان مشهور را در خود جای داده است. اکثر بازدیدکنندگان یک روز کامل را برای قدم زدن در خیابان‌های باشکوه اطراف، پارک سابانا و بازدید از موزه اختصاص می‌دهند.

باغ‌های آبشار لاپاز (La Paz)

بازدید از آبشار لاپاز یکی از بهترین تور‌های یک روزه است که می‌توانید در شهر سن خوزه داشته باشید. در کنار آبشار می‌توانید از محل زندگی پرندگان مختلف مثل مگس مرغ و پروانه، خزندگان و گربه‌های بزرگ دیدن کنید. متاسفانه پس از زلزله‌ی ۶/۹ ریشتری سال ۲۰۰۹ این منطقه کاملا ویران شد، اما پس از یک پروژه‌ی بازسازی بسیار عظیم، دوباره به شکل و حالت اولیه‌ی خود برگشت.
موزه سنگ یشم
موزه‌ی سنگ یشم در طبقه‌ی یازدهم ساختمان ملی بیمه قرار دارد. این موزه بزرگ‌ترین مجموعه‌ی یشم سبز در دنیا است و سنگ یشم‌هایی مربوط به دوران پیش کلمبیایی دارد. قدمت این سنگ‌ها بین ۵۰۰ سال قبل از میلاد تا ۸۰۰ سال پس از میلاد است. با استفاده از وسایل نوری جدید، می‌توان درخشندگی این سنگ‌ها را بهتر از پیش به نمایش گذاشت. همچنین از این موزه نمای بسیار زیبایی از شهر سن خوزه قابل مشاهده است.
تور بازدید از مزارع کشت قهوه دوکا (Doka)

در کشت قهوه‌ی دوکا از زمینی با مساحتی زیاد استفاده می‌شود و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند از همه‌ی مراحل کشت قهوه دیدن کنند. بسیاری از افراد از تور یک روزه‌ای استفاده کرده و همزمان از این مزارع و آتشفشان پوآس (Poas Volcano) دیدن می‌کنند.

تور‌های کانوپی (گردش، تفریح و ورزش در جنگل)

همانند دیگر کشور‌های آمریکای مرکزی، کاستاریکا پر از جنگل‌های بارانی است. این تور‌ها به شما امکان زیپ لاین در جنگل را می‌دهند و از بالای درختان مناظر بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد.

بازار مرکزی مرکادو (Mercado)

بازار مرکزی در یک ساختمان زرد و در کوچه‌ی مرکزی قرار دارد. آن را از دست ندهید. سوغات‌های خود را از این بازار بخرید یا غذا‌های رنگارنگ دست‌فروشان را امتحان کنید. شاید اجناس آن را زیاد نپسندید، اما اگر به دنبال غذا‌های خوشمزه هستید، حتما از این بازار دیدن کنید. اگر می‌خواهید تخفیف بگیرید یا هر معامله‌ی دیگری انجام دهید، حتما باید اسپانیایی بدانید.

آتشفشان پوآس (Poas)

بازدید از این آتشفشان، بهترین تور یک روزه‌ی سن خوزه خواهد بود. پوآس آتشفشانی خاموش است، اما در اطراف آن آب‌های گوگرد‌دار وجود دارد که دهانه‌ی آتشفشان را پر کرده‌اند. آب هنوز به رنگ آبی روشن است. به‌طوری‌که تصور می‌شود نقاشی است و حقیقت ندارد. در این منطقه امکان کوهنوردی نیز فراهم است و عکس‌هایی خواهید گرفت که دوستانتان مجذوب آن‌ها می شوند.



منبع:کجارو

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: گردشگری پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است

حسین بامیری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد : همانطور که نبی مکرم‌ اسلام (ص) کار و کوشش را همانند جهاد در راه خدا مقدس دانسته و کارگر را به مجاهد فی سبیل‌الله تشبیه می‌نماید و همان اجر و پاداش را برای او متذکر می‌گردد.

وی تصریح کرد: آیین مقدس اسلام کار مفید و سازنده را عبادت تلقی نمود و رشد تعالی انسان را تنها در سایه کار و کوشش می‌داند، در دین مبین اسلام نیل به مدارج عالیه کمال و راه رسیدن به مراتب پیشرفت، صرفاً در سایه کار و تلاش آگاهانه براساس معیارهای الهی بوده، و به همین جهت اسلام با عبادت تلقی کردن کار و کوشش، انسان‌ها را توصیه به رعایت آداب و شرایط عبادت در انجام کارهای مختلف کرده است.

بامیری بیان داشت : نگاهی که دین مبین اسلام به جامعه کارگری دارد نگاه رأفت همراه با احترام است، جامعه‌ی کارگری ما یک جامعه‌ی وفادار به کشور و وفادار به نظام بوده،ما چه در شکل گیری انقلاب و چه بعد از انقلاب و چه در ۸ سال دفاع مقدس شاهد از خود گذشتگی از این عزیزان بوده ایم و به دفعات زیادی این عزیزان مقابل دشمنان این نظام صف آرایی کرده جانانه از این نظام انقلاب دفاع کردند.

وی با اشاره به خلأهای موجود در قوانین مربوط به قانون کار در کشور بیان داشت : اگر شجاعت و از خود گذشتگی این قشر زحمت کش و بی ادعا نبود، اکنون شاهد این همه پیشرفت در تمامی حوزه ها نبوده ایم ، متاسفانه قوانینی که فعلا در کشور در خصوص قوانین مربوط به قانون کار می‌باشد، خلأهایی مشاهده می‌شود و در برخی موارد نیز قوانینی که وضع شده است به درستی اجرا نشده که این کار باعث بوجود امدن نارضایتی‌هایی شده که اکثرا هم به حق بوده است.

بامیری در پایان خاطر نشان کرد : بسیار ضرورت دارد که در قوانین وضع شده در رابطه با کار بازنگری صورت پذیرد و قطعا این امر در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مربوطه با جدیت پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6092778

دیگر خبرها

  • واکنش عرب‌ها با دیدن نیسان طلایی ایرانی (فیلم)
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • فیلم| وقتی خاخام‌های اسرائیلی از دیدن بقایای موشک ایران شگفت‌زده شدند
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!