Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌سید نجم‌الدین محمدی، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه جامعه ایران همواره در دوران‌ مختلف، با آسیب‌های اجتماعی متفاوتی مواجه بوده است، گفت: روند آسیب‌های اجتماعی در بیشتر کشور‌های درحال توسعه و در کشور ما با شدت گرفتن تهاجم فرهنگی و تغییر در سبک زندگی افراد جامعه، روند روبه‌رشدی را به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مسئله آسیب‌های اجتماعی تا اندازه‌ای حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب، بیش از 12 سال است که تذکرات گسترده‌ای درباره تغییر در سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی حاصل از آن و نیز تغییرات نسل جدید ارائه کرده‌اند که توجه به نکات و بیانات ایشان برای تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران امر ضروری و اهمیت بیش از پیش این مسئله در جامعه را نشان می‌دهد.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: در شرایط فعلی راهکار‌هایی را برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مطرح می‌کنند؛ یکی از مهمترین راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی و کاهش آسیب‌ها پر‌کردن خلأ‌های فرهنگی در جامعه است.   بهترین راه جلوگیری از ولنگاری فرهنگی   محمدی تصریح کرد: این خلأ‌های فرهنگی زمینه بسیاری از لغزش‌ها و انحرافات اجتماعی را ایجاد می‌کند و لذا بهترین راه جلوگیری از ولنگاری فرهنگی، افزایش سطح امید در جامعه و پر‌کردن همین خلأ‌های فرهنگی است؛ همچنین مشکلات اقتصادی در کنار کمبود امید اجتماعی نیز یکی بزرگ‌ترین عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی در کشور است.
وی در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات این سازمان در خصوص کودکان کار نیز به ایکنا، گفت: ما در حوزه کودکان کار وظیفه توانمندسازی و ارائه خدمات در سطح شهر و همچنین در سطح خیابان‌ها را داریم. ما این مسائل را وظیفه خودمان می‌دانیم، هرچند که قانونی در این خصوص نداریم، اما براساس مسئولیت اجتماعی که داریم این فعالیت‌ها را انجام می‌دهیم.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: اگر احساس کنیم که کودکان‌کار بی‌خانمان بوده و در معرض آسیب هستند، حتما آن‌ها را به مراکز بهزیستی ارجاع می‌دهیم. نگاه ما به حوزه کودکان کار فراملیتی است و به هیچ عنوان تفکیکی بین کودکان کار قائل نیستیم و مردم نیز نباید ارتباط عاطفی خود را با آنها قطع کنند.
وی بیان کرد‌: مشارکت در کار خیر، یکی از توصیه‌های دینی و از دستورات مورد تأکید قرآن است و چقدر زیبا خواهد بود که شهروندان و تشکل‌های فعال در این امر مهم، که خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان، نیازمندان و افراد در معرض آسیب جامعه است، مشارکت کنند و همدلی خود را نیز به نمایش بگذارند.   سمن‌ها باید در رابطه با کودکان کار مداخله‌گری داشته باشند   محمدی با بیان اینکه سمن‌ها باید در رابطه با کودکان کار مداخله‌گری داشته باشند، افزود: در کنار این امر ما نیز تسهیل‌کننده هستیم؛ چراکه به‌هیچ عنوان بنای دخالت در حوزه کودکان کار و خیابان را نداریم؛ ما حامی سمن‌ها هستیم و از آن‌ها حمایت سخت‌افزاری می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در جریان کودکان کار و خیابان از هرگونه پیشنهادی از جانب سمن‌های این حوزه استقبال می‌کنیم، گفت: در صورت دریافت این پیشنهادات و در راستای اجرای آن الگوها، حمایت و کمک‌ خواهیم کرد.   روحانی مستقر هم نداریم   وی در خصوص استفاده از روانشناسان و روحانیون خبره در مراکز بهاران برای ارائه مشاوره مذهبی و تخصصی به جامعه حمایی این سازمان، گفت: در مناطق مختلف، سرای محلات، مراکز خدمات اجتماعی و مشاوره‌ وجود دارد و در رابطه با خدمات حوزه روانشناسی انجام وظیفه می‌کنند، اما این‌گونه نیست که برای ساماندهی افرادی که به اینجا مراجعه می‌کنند، خدمات مددکاری ارائه دهیم، اما از دی‌ای سی و مراکز ام. ام. تی MMT (مراکز درمان سوءمصرف مواد مخدر) برای درمان اعتیادشان در مراکز استفاده می‌کنیم، البته روحانی مستقر هم در این مراکز نداریم.
محمدی با اشاره به وظایفی که سازمان خدمات اجتماعی در خصوص بی‌خانمان‌ها و آسیب‌دیدگان اجتماعی به ویژه در فصول سرد سال بر عهده دارد، به ایکنا گفت: در حال حاضر ما ۱۷ گرم‌خانه داریم که تا هفته آینده به ۱۹ مورد افزایش پیدا می‌کند. البته شهرداری تهران سامانه ۱۳۷ را برای خدمات شهری اختصاص داده و شهروندان می‌توانند با تماس و ارائه گزارش از محله و مناطق خود کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها را معرفی کنند تا در این ایام سرد به گرم‌خانه‌ها معرفی شوند.   پذیرش روزانه بیش از ۳ هزار کودک در مراکز پرتو   مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در خصوص برنامه‌های این سازمان برای فصل سرما در حوزه کودکان کار نیز گفت: شهرداری تهران برای کودکان کار و خیابان مراکز پرتو را راه‌اندازی کرده و روزانه بیش از سه هزار کودک را در این مراکز تحت پوشش و آموزش قرار می‌دهد؛ البته کارگاه‌های تخصصی کار را هم برای این افراد در نظر گرفته‌ایم تا بتوانند آینده شغلی مطلوبی را برای خود متصور شوند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه شهرداری تهران سازمان رفاه شهرداری سازمان مشارکت ها خدمات اجتماعی آسیب های اجتماعی خلا های فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رضایی به نحوه خدمت رسانی مطلوب به مراجعه کنندگان اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته سطح درمانی درمانگاه شهدای خرمدره از سطح عمومی به تخصصی ارتقاء داده شد.

وی افزود: همچنین پلی کلینیک حکیم هیدجی و درمانگاه روزبه در مرکز استان نوسازی شد و با حضور شرکای سازمان تأمین اجتماعی مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان ادامه داد: در راستای تقویت نیروی انسانی در حوزه درمان نسبت به جذب ۳۶ پزشک به صورت قراردادی اقدام شد.

رضایی افزود: مدیریت درمان تأمین اجتماعی در راستای ارتقای خدمات درمانی، برای کنترل بیماری های دوران سالمندی اعم از دیابت، فشارخون، بیماری‌های ریوی و سرطان کلینیک‌های غربالگری در واحد‌های تابعه به ویژه برای کانون‌های بازنشستگی و مستمری بگیری اقدام کرده است.

معاون خدمات در مانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان یادآور شد: در ارزیابی سطح رضایتمندی مراجعین از واحد‌های درمانی مدیریت درمان بر اساس اطلاعات ماخوذه از سامانه CRM " سامانه ارتباط مدیریت با مشتری" بیش از ۸۰ درصد مراجعین از مراکز درمانی اعلام رضایت کرده اند.

این مسئول به کشف ۵۲ مورد سرطان (شامل ۲۷ مورد سرطان پستان و ۲۵ مورد سرطان روده بزرگ) در مراحل اولیه اشاره و خاطرنشان کرد: واحد‌های درمانی این مدیریت در بحث غربالگری هم فعال هستند.

به گفته وی، غربالگری انواع سرطان اگر در مراحل اولیه انجام و تشخیص داده شود برای درمان بیمار هم از نظر موفقیت درمانی و هم اقتصادی بسیار مؤثر و مفید است.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • نگهداری سلاح در محیط خانواده به یک معضل تبدیل شده است
  • ارائۀ خدمات مراقبتی به ۹۰۰ نفر از مادران باردار و کودکان در شهرستان زاوه
  • اقامت بیش از ۷۴ هزار مسافر درچهارمحال وبختیاری
  • ارائه خدمات در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی به ۲میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی
  • ارائه خدمات به بیش از دو میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • پای کلونی های آسیب اجتماعی به پارک‌ های جنگلی کشیده شد | احمدی صدر : شهروندان می‌توانند این کلونی ها را گزارش دهند