Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات عربستان اعلام کردند که با وجود بازتاب منفی قتل جمال خاشقجی این کشور همچنان برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب است! به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، براساس گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان در کنفرانس مطبوعاتی درباره پیامد‌های پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی بر اقتصاد این کشور ادعا کرد: عربستان همچنان می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاران بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در همایش "آینده سرمایه‌گذاری" شاهد امضای تعداد زیادی از توافق‌نامه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی بودیم.

وی افزود: هفته گذشته توافق‌های بسیار مهمی در منطقه الشرقیه برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی ملک‌سلمان امضا شد. براساس بیانیه‌های اداره کل سرمایه‌گذاری تعداد مجوزی که ۲۰۱۸ برای سرمایه‌گذاران صادر شد به بیش از ۷۰۰ مورد رسید و این دو برابر تعداد مجوز‌هایی است که ۲۰۱۷ صادر شده بود.

الجدعان گفت: اقتصاد در عربستان از رشد منفی در سال ۲۰۱۷ به رشد مثبت در سال ۲۰۱۸ تغییر یافت، اما همچنان راه درازی برای تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ در پیش داریم.

عربستان به دنبال قتل خاشقجی با انتقادات و اتهامات گسترده‌ای روبه‌رو شده است. وی در کنسولگری عربستان در استانبول به دست تیم ۱۵ نفره عربستانی که برخی می‌گویند از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور گرفته‌اند، به قتل رسید.

الجدعان همچنین تأکید کرد که دولت در سال ۲۰۱۸، ۱۳.۳ میلیارد دلار از تسویه‌حساب مالی با تجار و مسؤولان و شاهزادگانی که در چارچوب کمپین "مبارزه با فساد" بازداشت شده بودند، به دست آورده است.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پیشتر در مصاحبه‌ای که پنجم اکتبر منتشر شد، اعلام کرده بود که عربستان تا آن تاریخ به ۳۵ میلیارد دلار از تسویه‌حساب با بازداشتی‌های هتل ریتز کارلتون دست یافته است.

سال ۲۰۱۷، محمد بن سلمان کمپینی را در چارچوب "مبارزه با فساد" به راه انداخت و در جریان آن چند تن از شاهزاده‌ها و مسؤولان سابق و کنونی را بازداشت کرد. مقامات عربستان با این افراد دست به تسویه‌حساب‌های مالی در ازای حل و فصل اوضاعشان زد. به گفته این مقامات پولی که از این موضوع عاید دولت می‌شود به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جذب سرمایه گذاری خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟

به گزارش تابناک، تاسیسات LNG 2 قطب شمال به مدیریت شرکت نواتک در دریای یخی کارا، بخش مهمی از برنامه های مسکو برای تقویت صادرات و پر کردن خزانه است. اکنون ماه هاست که آماده ارسال گاز طبیعی مایع به بازارهای جدید، جایگزینی برای تجارت پردرآمد اروپایی با خط لوله بوده است.

  با این وجود، عملیات جدید 25 میلیارد دلاری اساساً غیرفعال باقی مانده است، تولید انرژی روسیه که به طور قابل توجهی با محدودیت های ایالات متحده مهار شده است.   روسیه مدت هاست که به دنبال افزایش سهم خود از بازار جهانی LNG بوده است، اما جنگ و کاهش شدید صادرات زمینی به اروپا به دنبال آن اهمیت این جاه طلبی ها را تقویت کرده است. مسکو می خواهد تولید LNG را تا سال 2030 سه برابر کند و حداقل 35 میلیارد دلار به درآمد سالانه اضافه کند.   روسیه در حال حاضر چهارمین صادرکننده بزرگ LNG در جهان است   مالت هامپرت، بنیانگذار مؤسسه قطب شمال، که بیش از ده سال است توسعه  روسیه در منطقه را زیر نظر دارد، اظهار داشت که "تحریم های ایالات متحده به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند. آنها از همان ابتدا تولید LNG 2 قطب شمال را متوقف کردند و از تحویل کشتی ها جلوگیری کردند.   از زمانی که دولت بایدن در سال گذشته کارخانه LNG 2 قطب شمال را تحریم کرد، خریداران در چین و هند که قبلاً نفت روسیه را خریداری کرده و با محدودیت‌های قانونی معامله می‌کردند، از خرید LNG خودداری کردند، حتی با تخفیف.    حفظ صادرات LNG دشوارتر از صادرات نفت است، که علیرغم محدودیت های قیمتی و سایر محدودیت ها به لطف "ناوگان سایه"  ثابت مانده است. این بیشتر به دلیل تجهیزات پیچیده تر مورد نیاز برای بارگیری و انتقال سوخت فوق خنک است.   اکنون اتحادیه اروپا که هنوز به LNG روسیه متکی است و تمایلی به محدود کردن واردات ندارد، در حال آماده شدن برای اجرای برخی اقدامات خود است. اروپا صراحتاً سوخت را ممنوع نمی‌کند، اما بحث‌های بلوک نشان می‌دهد که با ورود به سومین سال جنگ، گاز دیگر محدود نیست. 

دیگر خبرها

  • رانگنیک: اظهارات اولی هونس تاثیری روی من در ردکردن پیشنهاد بایرن مونیخ نداشت
  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • گوستاوو بلانکو و ماشاریپوف، بال های پرواز استقلال؛ آن ها ناامیدتان نمی کنند!
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟