Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک نسبت به اجرای موسیقی زنده و هم‌نوازی دختران و پسران در دانشگاه واکنش نشان داد و گفت: به صراحت اعلام می‌کنم که بیشتر این موسیقی‌ها از لحاظ شرعی اشکال دارد.

حجت الاسلام مجید حیدری، معاون نهاد رهبری در دانشگاه اراک در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص ترویج موسیقی و هم نوازی دختران و پسران در این دانشگاه گفت: یکی از مشکلات دانشگاه نبود نظارت بر برنامه‌هایی است که توسط دانشجویان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه گاهی برنامه‌هایی در دانشگاه برگزار می‌شود که در شأن دانشگاه و دانشجو نیست، ادامه داد: آنچه باعث نگرانی می‌شود، اجرای قطعات موسیقی است که بنده به صراحت اعلام می‌کنم بیشتر این موسیقی‌ها اشکال دارد.
معاون نهاد رهبری دانشگاه اراک بیان کرد: بعضی از موسیقی‌های اجرا شده در برنامه‌های دانشجویی در شعر، بعضی در آهنگ و بعضی در هر دو مشکل دار است و دانشجو را از رسالت اصلی خود که تولید و توسعه علم و همچنین رشد فضائل اخلاقی است، دور می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در جشن روز دانشجو که از طرف خود دانشگاه برگزار شد، شاهد پخش موسیقی‌هایی بودیم که مناسب فضای معنوی دانشگاه نیست، افزود: آنچه پخش شد یک موسیقی تند با کوبه و ضرب بالا که مناسب مجالس لهو و لعب است.
حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: آیا تفریح و شادی با ابزار گناه کار درستی است؟ آیا این چیزی است که ما در دانشگاه دنبال آن هستیم.
وی با تأکید براینکه ما با موسیقی مخالف نیستیم، افزود: اگر موسیقی با هدف، معنا و جهت دار باشد و انسان را به فساد و ابتذال نکشاند، اشکالی ندارد، اما اگر انسان را از معنویت و ذکر خدا غافل کند، حرام است.
معاون نهاد رهبری در دانشگاه اراک تأکید کرد: مسئولان فرهنگی دانشگاه باید فکری به حال برنامه‌های دانشجویی کنند. شورای فرهنگی که در راس برنامه‌های فرهنگی است و به این برنامه‌ها مجوز م. یدهد باید فکری اساسی کند.
وی کم کاری در این زمینه از طرف مسئولین فرهنگی دانشگاه را مشهود دانست و افزود: اخیرا نیز جشنواره‌ای در دانشگاه برگزار شد به نام جشنواره رویش که کانون‌های فرهنگی در آن حضور داشتند و ما شاهد اجرای موسیقی زنده دختر و پسر هم زمان در یک غرفه بودیم.
حجت الاسلام حیدری گفت: بنده امروز هشدار می‌دهم اگر الان جلوی این مسئله گرفته نشو،د در آینده شاهد اتفاقات بدتری خواهیم بود!
وی با بیان اینکه دانشگاه اراک یکی از دانشگاه‌های مادر در استان محسوب می‌شود، افزود: این دانشگاه باید برای سایر دانشگاه‌های استان الگو باشد و در این شرایط نمی‌توانیم از دیگر دانشگاه‌ها انتظار داشته باشیم مسائل فرهنگی را رعایت کنند.
معاون نهاد رهبری دانشگاه اراک ادامه داد: وقت ملاقات با رئیس دانشگاه گرفته ام و این مسائل را با ایشان در میان می‌گذارم. اگر به نتیجه رسیدم که هیچ و گرنه موضوع را از کانال‌های دیگر پیگیری خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجرای موسیقی در دانشگاه دانشگاه اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار و بر تحقق تمدن‌سازی نوین اسلامی تأکید و مقرر شد این مهم در اولویت کاری حوزه معاونت جدید قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این آیین با تأکید بر تقویت و توسعه حرکت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، گفت: تمدن‌سازی نوین اسلامی در گروه یکپارچگی و حرکت به سمت تقویت سرمایه‌های فرهنگی و احیای باور‌های دینی و آموزه‌های اسلامی است که باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

محمدحسین رنجبر، حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری و تأکید بر تحقق شعار سال، با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را نوعی فصل‌الخطاب فرهنگی خواند و بیان کرد: دانشگاه‌ها در این مسیر، وظیفه سنگینی را بر عهده دارند و باید در تحقق این شعار، با برنامه ریزی و حرکت منسجم، اقشار جامعه را در این راستا رهنمون باشند.

وی از حوزه فرهنگی و دانشجویی به‌عنوان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین حوزه در امر تربیت و انسان‌سازی نام برد و افزود: رسالت حوزه فرهنگی و دانشجویی، رسالتی خطیر و حیاتی است و دانشگاه باید برای تمام فعالیت خود یک پیوست فرهنگی ارائه دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر اشاعه فرهنگ اسلامی و انقلابی در دانشگاه به حفظ و تقویت روحیه خودباوری در جوانان تقویت تشکل‌های دانشجویی، ارتقای مهارت‌آموزی جمعی و انجام کار تیمی، توسعه ورزش‌های حرفه‌ای و همگانی، توسعه نشریات دانشجویی، برگزاری مستمر کرسی‌های آزاداندیشی و ... از وظایف حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی است.

رنجبر اضافه کرد: باید همه بدانیم و بپذیریم که کار فرهنگی مختص متولیان فرهنگی نیست؛ بلکه همه وظیفه داریم با امر به معروف و نهی از منکر و با استدلال و منطق در روشنگری و اقناع سازی افکار عمومی جامعه سهیم باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، تقویت اخلاق اسلامی در جوانان، ارتقای توانایی‌های فکری و چگونگی عبور از لغزش‌ها و مراحل سخت زندگی را مستلزم چگونگی عملکرد دانشگاه‌ها در اجرا و عملیاتی کردن برنامه‌های فرهنگی دانست و با معرفی احسان محمدی‌نژاد به عنوان معاون جدید فرهنگی و دانشجویی از خدمات محمد حیدری نارمندی قدردانی کرد.

مسئول دفتر نهاد معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست، خدامحوری، قرارگرفتن در مسیر اهل‌بیت، صبر و استقامت را سه مؤلفه اصلی در عبور از شرایط سخت دانست و متذکر شد: کار باید با نیت و هدف پاک برای رضای خداوند با بهره‌مندی از سیره امامان معصوم علیه‌السلام با استقامت و بردباری انجام شود و در آن خدمت به خلق خدا هدف و نیت اصلی انجام کار باشد.

حجت الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد با قدردانی از تلاش‌های متولیان عرصه فرهنگی در دانشگاه عنوان کرد: اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان رضایت‌بخش و ستودنی است و نیاز است برای تحقق محور‌های گام دوم انقلاب و عملیاتی کردن شعار سال با استفاده از همه ظرفیت‌های دانشگاه پیش رفت.

در این آیین احسان محمدی‌‌نژاد، معاون جدید حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز با اشاره به برنامه‌های خود در توسعه حوزه فرهنگی ودانشجویی گفت: حوزه فرهنگی و دانشجویی به منزله دوبال پرواز دانشجوست و باید با انجام یک برنامه ریزی منسجم، مشارکت همگانی و کار تیمی همگی در تقویت اهداف دانشگاه سهیم باشیم.

وی در پایان از دانشگاهیان و بخش‌های دانشگاه خواست تا در توسعه و پیشرفت این حوزه او را همراهی و از ارائه مشورت‌های به موقع و حیاتی دریغ نورزند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیم دانشگاه آزاد آزادشهر قهرمان مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد شد
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان