Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@04:33:03 GMT

۳ گسل فعال در شهر رشت شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۲۳۸۹

۳ گسل فعال در شهر رشت شناسایی شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان ‌با اشاره به وجود ۳ گسل فعال در شهر رشت گفت:‌ هرگونه ساخت و ساز در این مناطق کاملاً کنترل می‌شود. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ هوشنگ عباسقلی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: در حال حاضر 3 گسل فعال در کلانشهر رشت وجود دارد که مطالعات لازم بر روی آن‌ها انجام شده است بنابراین در این مناطق پروانه‌های ساختمان با ضوابط خاصی صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان از انجام مطالعات سیلاب و مشخص کردن نقاط احتمالی بروز خطر در شهرداری رشت خبر داد و افزود: تمامی این مناطق در شهرداری رشت شناسایی شده است تا بتوانیم از این اطلاعات در مواقع بروز بحران سیلاب استفاده کنیم.

عباسقلی‌زاده از طراحی 3 سوله در چهار شهر بزرگ توسط ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان خبر داد و تصریح کرد: این سوله‌های در شهرهای‌ لنگرود، رستم‌آباد، بندرانزلی و رشت واقع شده‌اند که با توجه به روند عملیات ساخت آن‌ها،‌ به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مانور تخلیه اضطراری زلزله در رشت برگزار شد+فیلمزلزله امروز گیلان خسارتی نداشتزلزله‌ ‌4.7 ریشتری لوندویل در استان گیلان را ‌لرزاند‌

وی به بحث هرس درختان و اختلافاتی که در این موضوع بین دستگاه‌های متولی و ناظر ایجاد می‌شود اشاره کرد و ابراز داشت: وزارت نیرو و ادارات برق مستقر در استان‌ها و شهرستان‌ها مسئول انجام این کار هستند اما در این پروسه شهرداری‌ها نیز مشارکت فعالی دارند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران استان در 9 عنوان کارگروه‌هایی را ایجاد کرده است عنوان کرد: تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرداری‌ها در سال 96 و تعیین رابط شهرداری با ستاد مدیریت بحران استان از جمله این کارگروه‌ها هستند.

عباسقلی‌زاده از ایجاد و تشکیل کارگروه تولید هشدار در فرمانداری‌های گیلان خبر داد و گفت: هماهنگی برای پشتیبانی،‌ پایش آمار در زمان حریق،‌ حمایت از آموزش خانه به خانه و تشکیل کارگروه برای ساختمان‌های بلندمرتبه از جمله اقدامات ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان است.

وی میزان نقش‌آفرینی و حضور شهرداری‌ها در مواقع بحران را تابع مسائل فنی و تجهیزات موجود آنان اعلام کرد و اظهار داشت: به طور مثال اگر بارش برف در یک شهر از 50 سانت فراتر رود مدیریت بحران از دست شهرداری‌ها خارج می‌شود و استانداری وارد عمل می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با تأکید بر اینکه مدیریت بحران شهرستان‌ها جداگانه عمل می‌کنند افزود: در مواقع خاص که بحران جدی‌تر می‌شود فرمانداران حرف اول و آخر را می‌زنند بنابراین شهرداری‌ها در این مقطع مطیع ستاد مدیریت بحران شهرستان هستند.

عباسقلی‌زاده فرسودگی تجهیزات و نبود اعتبارات کافی برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات شهری را مشکلی کشوری دانست و بیان داشت: در حال حاضر اکثر شهرداری‌های کشور با مشکل عدم تأمین اعتبار برای خرید ماشین‌آلات مواجهند و شهرداری‌های گیلان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی با تأکید بر اینکه وزارت کشور بر اساس جمعیت هر منطقه اعتباراتی را در قالب ماده 10 و 12 در زمان بروز بحران به استان‌ها اختصاص می‌دهد افزود: معمولاً مقدار این اعتبارات پس از اینکه مشخص شد سریعاً توسط وزارت کشور به دستگاه‌های ذیربط در مدیریت بحران تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان از انجام مطالعات کارشناسی در شهرداری‌ رشت و آمادگی جهت مواجهه با بحران برف در این مجموعه خبر داد و گفت: بر اساس تجاربی که در سال‌های گذشته به‌دست آمد پیش‌بینی‌های لازم برای مواجهه با بحران برف در شهر رشت اندیشیده شده است.

عباسقلی‌زاده از ابلاغ تشکیل ستاد بحران شهرداری‌ها توسط وزارت کشور در سال 96 سخن گفت و تصریح کرد: در حال حاضر ستاد مدیریت بحران در سطح 52 شهرداری استان گیلان تشکیل شده است که این ستادها در مواقع ضروری تحت مدیریت ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها عمل می‌کنند.

انتهای پیام/‌ش

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیرحضوری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر، به دلیل بارندگی و احتمال آب گرفتگی معابر، تمام مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در روز سه شنبه ۲۸ فروردین در نوبت صبح و عصر به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

ستاد مدیریت بحران از شهروندان خواست از حضور در مناطق پرخطر از جمله مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سواحل پرهیز کنند.

کد خبر 6079347

دیگر خبرها

  • مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیرحضوری شد
  • اعلام آموزش غیرحضوری مدارس برخی از شهرستانهای فارس
  • برخی از مدارس فارس سه شنبه غیر حضوری شدند
  • نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است
  • ستاد مدیریت بحران شهرداری یزد تشکیل جلسه داد
  • آماده باش ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر به دستگاه‌های اجرایی
  • تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی هرمزگان در آماده باش قرار گرفتند
  • صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی/آماده باش کلیه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در هرمزگان
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • ۱۴ واحد مسکونی بر اثر سیلاب خسارت دید/بررسی ها ادامه دارد