Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@20:03:47 GMT

هفتمین جشنواره «سرودهای آسمانی» در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۲۶۴۴

هفتمین جشنواره «سرودهای آسمانی» در خراسان رضوی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به‌منظور انعکاس و انتقال میراث گران‌سنگ هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان «سرودهای آسمانی» را برگزار می‌کند.
این جشنواره در بخش اصلی با موضوع‌های پنج‌گانه: 1) نقش دفاع مقدس در تداوم و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ عاشورایی، 2) دفاع مقدس؛ دفاع از حریم اهل بیت(ع)؛ مقاومت و بیداری اسلامی (لبنان، عراق، فلسطین، يمن، سوريه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..)، 3) دفاع مقدس و جنگ نرم، 4) دفاع مقدس و حوزه‌های خاص از قبيل شهدای شاخص، اماکن و یادمان‌ها، وقایع و رخدادهای اثرگذار، عملیات‌ها و...، 5) شعر کودک و نوجوان؛ دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، و بخش ویژه با موضوع دفاع مقدس و شعر حماسی برگزار می‌شود.
شرایط شرکت و ارسال آثار
شعرهای جشنواره می‌تواند به دو زبان بومی و فارسی سروده شود (اشعار بومی با ترجمه فارسی به دبيرخانه ارسال شود)، اشعار ارسالی، پیش‌تر در كتاب مستقل يا مشترک يا نشريه و تارنماهای اینترنتی و پايگاه‌های اطلاع‌رسانی منتشر نشده باشد، آثار به‌صورت تایپ‌ شده و در قالب فایل ورد ارسال شود، محدودیتی از نظر تعداد شعرهای ارسالی وجود ندارد و لازم است که نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، نشانی محل سکونت، رایانامه و شماره تماس در انتهای شعرهای ارسالی درج شود.
جایزه‌ها
نفر نخست هر یک از بخش‌ها با اهدای مبلغ یک میلیون تومان تجلیل می‌شوند؛ همچنین به پنج اثر شایسته تقدیر، جایزه ارزنده‌ای تعلق خواهد گرفت.
پرداختن به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان استان در عملیات‌ها و یگان‌ها و بازتاب آن، استفاده از زبان و گویش‌های محلی و توجه به ویژگی‌های بومی، امتیاز ویژه خواهد داشت.
بخش «کودک و نوجوان» و «بخش ویژه» به‌صورت جداگانه داوری خواهد شد.
شعرهای برگزیده در مجموعه‌ای چاپ و در مراسم پايانی توزيع خواهد شد. همچنین آثار برگزیده برای شرکت در کنگره سراسری شعر دفاع مقدس به دبیرخانه این کنگره در تهران ارسال خواهد شد.
زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی، بهمن‌ماه 1397 خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان دی‌ماه سال جاری به دبیرخانه استانی جایزه از سه طریق 1) نشانی پستی: مشهد مقدس، انتهای بلوار شهیدبهشتی، انتهای بلوار برادران شهیدخلیلی، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی، 2) رایانامه: adabiyatedefa@gmail.com و 3) شناسه کاربری در پیام‌رسان‌ها: @sarvhaye7 ارسال کنند و جهت اطلاعات بیشتر با شماره‌های 3-38440501 تماس بگیرند.
مهناز امیریان
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: هفتمین جشنواره ایکنا خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار وظیفه ترویج و نشر سیرت و صورت شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس دارد و با توجه به ظرفیت‌های استان و سرداران و فرماندهان اما هنوز تولید آثار هنری فاخر نداریم.

وی ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان را یکی از برنامه‌های مهم خواند و گفت: ساخت موزه زنجان به تعویق افتاده اما امسال با توفیق الهی فاز یک موزه دفاع مقدس که نماد و بیرق ۳۵۳۵ شهید و ۷۰ هزار رزمنده دفاع مقدس است، در تاریخ سوم خرداد افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه ساخت موزه تقریباً ۱۱ به طول انجامید، ابراز کرد: استانداری و شهرداری زنجان کمک‌های خوبی را در زمینه ساخت موزه داشتند و موزه‌های دفاع مقدس باید با کمک مسئولان استانی ساخته شود که امیدواریم سال آینده فاز دوم را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تدوین و چاپ و نشر کتاب باید سالانه ۶۰ عنوان کتاب مکتوب ۲۰ عنوان کتاب صوتی تهیه کنیم، عنوان کرد: این کار نیز با همکاری سایر نهادهای فرهنگی انجام می‌شود.

موسوی با تأکید بر اینکه همه کارهای بنیاد باید با مشارکت نهادهای فرهنگی و نظامی استان باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با گرانی کاغذ مواجه هستیم و ۶۰ عنوان کتاب را آماده کردیم که قسمتی از این کتاب‌ها چاپ شده و یک قسمت برای تأمین هزینه به مشکل برخوردیم.

وی تجلیل از یک میلیون نفر پیشکسوتان دفاع مقدس در سال را از دیگر برنامه‌های این بنیاد برشمرد و افزود: در تجلیل یک میلیون نفری ایثارگران ،۱۰ هزار نفر سهم استان زنجان می‌باشد

موسوی افزود: در حوزه هنر نیز تولید موسیقی، کلیپ، فیلم کوتاه و سینمایی و برگزاری جشنواره‌های مرتبط مثل فانوس و افتخار من در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه تولید فیلم هزینه‌بردار است، ادامه داد: وظیفه ما پای کار آوردن جوانان متعهد، انقلابی و دلسوز است و بر این اساس استارت فیلم سینمایی ۹۰ دقیقه‌ای شهید مخبری زده شده است.

وی هزینه مورد نیاز برای تولید این فیلم را ۵ میلیارد تومان دانست و گفت: مؤسسه روایت فتح هم قول حمایت داده و ارتش نیز در بحث ادوات و تجهیزات کمک‌هایی را ارائه می‌دهد.

موسوی با بیان اینکه تدریس درس ۲ واحدی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها یکی از رویکردهای جدی است، یادآور شد: استان زنجان به لحاظ دارا بودن دانشگاه‌های متعدد و اساتید برجسته، ظرفیت خوبی برای حفظ حافظه تاریخی ملت و انتقال وقایع به جوانان دارد.

کد خبر 6090527

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم