Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه الحیات، نیرو‌های امنیتی عراق از آغاز عملیات علیه گروه تروریستی داعش در استان‌های دیاله و صلاح‌الدین خبر دادند.

به نوشته الحیات، نیرو‌های امنیتی عراق عملیاتی را برای تعقیب هسته‌های داعش در اطراف روستا‌های مرزی بین استان‌های دیاله و صلاح‌الدین آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که جستجو‌های میدانی در اطراف منطقه الصینیه در استان صلاح‌الدین به کشف صد‌ها بمب و گلوله جنگی منجر شد.

یک مقام امنیتی عراق در مصاحبه با الحیات از آغاز عملیات نظامی با هدف تعقیب هسته‌های داعش در اطراف روستا‌های مرزی بین دیاله و صلاح‌الدین نزدیک منطقه العظیم خبر داد و گفت: نیرو‌های مشترک امنیتی با حمایت جنگنده‌های ارتش، این عملیات را در روستا‌های خضر کاو، محمد شریح و مناطق کشاورزی مجاور منطقه العظیم در شمال دیاله انجام دادند تا به هر گونه فعالیت عناصر داعش در این مناطق پایان دهند.

ستاد نیرو‌های حشدالشعبی عراق در صلاح‌الدین از خنثی شدن صد‌ها مین و گلوله جنگی در منطقه الصینیه خبر داد. بخش رسانه‌ای حشدالشعبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: گشتی‌های وابسته به نیرو‌های بسیج مردمی در چارچوب عملیات صلاح‌الدین موفق شدند ۸۰۰ بمب و گلوله جنگی را خنثی و منطقه را از گلوله‌های جنگی داعش پاکسازی کنند تا زمینه بازگشت آوارگان فراهم شود.

احمد المحلاوی، فرماندار شهر القائم در استان الانبار، نیز از تشدید کنترل مناطق مرزی عراق با سوریه خبر داد و گفت: «نیرو‌های امنیتی ارتش، نیرو‌های مرزی و بسیج مردمی در طول خط مرزی عراق با سوریه مستقر هستند و عناصر داعش قادر به نفوذ به خطوط نیرو‌های امنیتی و راهیابی به بخش غربی این استان نخواهند شد.»

او در ادامه گفت: «جنگنده‌ها و توپخانه‌های ارتش عراق مناطق استقرار داعش در هجین و شعته نزدیک خط مرزی سوریه با عراق را به شدت هدف حملات خود قرار داده‌اند که در نتیجه این حملات، قدرت عناصر داعش تضعیف شده است و نیرو‌های امنیتی همزمان با تشدید درگیری‌ها در داخل اراضی سوریه با هدف سرکوب سرکرده‌ها و عناصر داعش، اقدام به اتخاذ تدابیر امنیتی در طول خط مرزی عراق با سوریه کرده‌اند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت میزبان نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق و هیأت همراه بود.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط بین ایران و منطقه کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سفر بارزانی به تهران را فرصت مهمی در تقویت روابط ایران و منطقه کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری خواند و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان همچنین ارتقای نقش منطقه کردستان عراق در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران خواند و با اشاره به روابط برادرانه بین مقامات منطقه کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده بین دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

* خاک منطقه کردستان عراق هرگز نقطه تهدیدی علیه ایران نخواهد بود

نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار منطقه کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار خواند.

وی با تجلیل از نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران، امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. 

نیچروان با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی بین دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

* تلاش برای تحقق منافع مشترک

بارزانی همچنین با اشاره به دیدار بسیار خوب خود با رهبر انقلاب، این ملاقات را بسیار شیرین، مفید و راهگشا توصیف کرد و افزود: با توجه به صحبت‌های رهبری و نیز مباحث مطرح شده در دیدار با رئیس جمهور ایران، برای تحقق منافع مشترک در روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصادی و تجاری حداکثر تلاش و همکاری را خواهیم داشت.

در پایان این دیدار امیرعبداللهیان از نقش منطقه کردستان در استقبال و میزبانی از زائران امام حسین (ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس