Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@13:49:08 GMT

تخلیه فاضلاب ۸ بیمارستان مشهد در چاه جاذب

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۲۶۹۵

تخلیه فاضلاب ۸ بیمارستان مشهد در چاه جاذب

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:۸ بیمارستان مشهد بر خلاف قوانین فاضلاب خود را به چاه‌های جاذب می‌ریزند.

به گزارش قدس آنلاین،محمد عرفانی در کارگروه بهداشت استان گفت: براساس تحقیقات انجام شده با همکاری شرکت آب و فاضلاب تعداد ۸ بیمارستان در مشهد بر خلاف قوانین و مقررات اقدام به تخلیه فاضلاب خود در چاه‌های جاذب می‌کنند که این امر می‌تواند آلودگی و خطرات متعدد به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این موضوع در کمیته فنی فاضلاب کارگروه بهداشت استان مورد بررسی قرار گرفته است و براساس تصمیم گیری در این کمیته قرار شد با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد این بیمارستان‌ها اقدامات اصلاحی در این زمینه انجام دهند و در صورت ادامه روند تخلیه فاضلاب‌های خود در چاه‌های جاذب برخورد قانونی با این واحدها انجام خواهد شد.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: فاضلاب بیمارستان‌ها می‌تواند خطرات و بیماری‌های فراوان همراه داشته باشد و به همین دلیل جزو پسماندهای مخاطره آمیز شناخته می‌شود و مدیریت فاضلاب بیمارستانی جنبه دیگری از تامین سلامت مردم است.

عرفانی افزود: تخلیه این فاضلاب‌ها تهدید علیه بهداشت عمومی است و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، جرم شناخته شده و مجازات برای آن تعیین شده و اعلام جرم علیه رئیس متخلف بیمارستان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد:فاضلاب بیمارستانی یا باید با رعایت یک سری استانداردها به تصفیه خانه منتقل شود یا به فاضلاب شهری انتقال داده شود و برخی بیمارستان‌ها در مشهد اگر چه فاضلاب خود را به فاضلاب شهری منتقل می‌کنند، اما هنوز اقدام به رعایت برخی استانداردها نمی‌کنند که این موارد نیز باید بر طرف شود.
 منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود:کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد:قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن