Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزاد راه مشهد - چناران - قوچان گفت: این پروژه با سرمایه گذاری مشترک آستان قدس رضوی با سهم ۷۰ درصد و وزارت راه و شهرسازی با سهم ۳۰ درصد اجرا می شود

علیرضا دباغی مدیر عامل شرکت احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزاد راه مشهد - چناران - قوچان   در گفت و گو با خبرنگار ان افزود: این پروژه با سرمایه گذاری مشترک آستان قدس رضوی با سهم ۷۰ درصد و وزارت راه و شهرسازی با سهم ۳۰ درصد اجرا می شود وی اظهار داشت: پیمانکار اصلی این پروژه که در ۲ مرحله شامل قطعه مشهد - چناران و قطعه چناران - قوچان و در مجموع به طول ۱۲۰ کیلومتر اجرا می شود، شرکت مسکن و عمران قدس رضوی می باشد که با دریافت آخرین مجوزها عملیات اجرایی ساخت آزاد راه را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بخش عمده ای از مسافران و زائران مشهد مقدس از طریق محور شمالی کشور و در ادامه با عبور از شهرهای قوچان و چناران وارد مشهد می شوند و ۲ مسیر فعلی یعنی جاده قدیم قوچان و بزرگراه آسیایی که به جاده سنتو معروف است نتوانسته اند به درستی بار ترافیکی سنگین این محور را هدایت کنند و هر از چند گاهی تصادفات یا ترافیک سنگین در ایام زیارتی و ساعات اوج ترافیک باعث بروز مشکلات برای زائرین و مجاورین در این مسیر شده است.
دباغی افزود: ورود آستان قدس رضوی و سرمایه گذاری در این پروژه به منظور کاستن از مشکلات سفر به مشهد و رفاه و ایمنی بیشتر زائران بارگاه منور رضوی صورت گرفته و از دیگر اهداف ساخت این آزادراه رونق و آبادانی مشهد می باشد.
وی مشاور سرمایه گذار و سرمایه پذیر این پروژه را نیز به ترتیب شرکتهای فرادید و فرا رهسازفن عنوان کرد و اظهار داشت: هزینه اجرایی ساخت مرحله نخست این طرح بدون احتساب هزینه های تملک، چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده و هم اکنون سه پیمانکار همکار شرکت مسکن و عمران قدس رضوی که جزو آزادراه سازهای تراز اول کشور هستند هر یک ساخت حدود ۱۵ کیلومتر از مرحله نخست را بر عهده دارند.
مدیر عامل شرکت احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزاد راه مشهد - چناران - قوچان گفت: این آزاد راه ۶ بانده (سه باند رفت و سه باند برگشت) بدون تقاطع همسطح و برای تردد خودروها با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده و پیش بینی می شود طی سه سال به پایان برسد.
خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.
تاکنون ۲ آزادراه مشهد - باغچه و کنارگذر شمالی مشهد در مجموع به طول ۱۱۲ کیلومتر در این استان ساخته شده است.
منبع: ایرنا
 پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آزادراه مشهد چناران قوچان جاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم

بدون تردید بهره برداری از آزادراه قزوین - رشت در سال ۸۸ که امروز نیز یکی از پرترافیک‌ترین راه‌های ارتباطی کشور محسوب می‌شود اگرچه توانست یکی از آرزو‌های دیرینه مردم استان‌های قزوین و گیلان را به تحقق برساند، اما امروز مسافران عبورکننده از این مسیر با مشکلاتی دست به گریبان هستند که فقدان جایگاه سوخت و مجتمع‌های رفاهی در این آزادراه پرترافیک از جمله‌ی آن هاست.

جواد حق لطفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان قزوین گفت: یک مجتمع رفاهی در این آزادراه تا پایان شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد.

حق لطفی افزود: ۴ مجتمع دیگر با پیشرفت فیزیکی ۶۵ تا ۷۰ درصد هم در حال ساخت است که پیش بینی می‌شود یکی از مجتمع‌ها هم تا پایان امسال تکمیل شود.

وی اضافه کرد: مدت ساخت مجتمع های رفاهی دو سال است، اما بستگی به وضعیت سرمایه گذار هم دارد که قابل تمدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی
  • قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۳۰ فروردین ماه
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • فیلم| گلایه شدید مردم از وضعیت آزاد راه قم - کاشان
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم