Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر لزوم ساخت دیواری نژادپرستانه در مرز مکزیک، این دیوار را «فولادی و زیبا» خواند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین پیام توئیتری خود به ساخت یک دیوار حائل «زیبا و هنرمندانه» در مرز این کشور با مکزیک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در این پیام توئیتری نوشت: «دموکرات‌ها با صدای بلند و واضح می‌گویند که نمی‌خواهند دیوار بتنی [در مرز آمریکا و مکزیک]ساخته شود-، اما ما قصد نداریم دیوار بتنی بسازیم، ما [دیواری]می‌سازیم که به طور هنرمندانه با میله‌های فولادی طراحی شده است، اینگونه می‌توانید آن سو را ببینید. آن زیبا خواهد بود و در عین حال امنیتی که شهروندان ما سزاوار آن هستند را برای کشورمان فراهم می‌کند. من به سرعت اقدام خواهم کرد و با تکمیل دیوار میلیارد‌ها دلار را ذخیره خواهم کرد!»

ساخت دیوار حائل در مرز آمریکا با مکزیک یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری بود. ترامپ معتقد است احداث دیوار مرزی مهاجرت غیرقانونی و همچنین قاچاق انسان و مواد مخدر را متوقف خواهد کرد.

در ژانویه ۲۰۱۷ رئیس جمهور آمریکا با امضای یک دستور اجرایی، اجازه ساخت دیوار مرزی را صادر کرد. دولت وی بودجه ۵ میلیارد دلاری را برای ساخت این دیوار درخواست کرده است که دموکرات‌ها و حتی برخی از جمهوری خواهان کنگره با آن مخالفت کرده اند.

قرار است کنگره آمریکا تا روز جمعه در خصوص موافقت با بودجه ساخت دیوار حائل تصمیم گیری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ساخت دیوار در مرز مکزیک ترامپ مکزیک دیوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک

آفتاب‌‌نیوز :

پاتل در گفتگو با خبرنگاران گفت که هیات ایرانی فقط می‌تواند در شعاع دو خیابان از مقر سازمان ملل، مسیر میان سازمان ملل متحد و نمایندگی و اقامتگاه ایران، و مسیر سازمان ملل متحد و فرودگاه جان اف کندی حرکت کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه است.

قبل از تشدید محدودیت‌های تردد دیپلمات‌های ایرانی در دولت ترامپ، دولت‌های پیشین آمریکا رفت و آمد نمایندگان ایران را به حدود ۲۵ مایل از مرکز منهتن محدود کرده بودند. این محدودیت تردد همان چیزی است که دولت بایدن آن را حفظ خواهد کرد.

دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تیرماه سال ۱۳۹۸ محدودیت‌هایی را علیه تردد دیپلمات‌های ایران در نیویورک اعمال کرده و از آن‌ها خواست رفت‌وآمد‌های خودشان را به مسیر سازمان ملل، دفتر نمایندگی ایران، محل اقامت سفیر و فرودگاه جان اف‌کندی محدود کنند.

اعمال این محدودیت‌ها بخشی از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» بود که دولت ترامپ آن را بعد از خروج از برجام با هدف آوردن ایران پای میز مذاکره بر سر آنچه به زعم او «توافق بهتر» خوانده می‌شد آغاز کرد.

دونالد ترامپ در حالی ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی کاخ سفید را ترک کرد که در تحقق این هدف ناکام ماند و به دلیل سیاست‌هایش در قبال ایران شدیداً مورد انتقاد گروه‌های مختلف قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • آسیب سیلاب به دیوارحایل و کناره بندی رودخانه ملنتی جیرفت
  • ۵ فیلم‌نامه مجوز ساخت گرفتند/ رسول صدرعاملی «زیبا صدایم کن» را می‌سازد
  • «زیبا صدایم کن» صدرعاملی مجوز ساخت گرفت
  • صدور پروانه ساخت برای ۵ فیلم‌ سینمایی
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد