Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، روزگذشته، ۲۷ آذرماه در کارگروه بررسی مسائل و موضوعات عزاداری و تعزیه استان اردبیل تصریح کرد: در تشریح هر چه مناسب وقایع دینی، پرداخت به ادبیات عاشورایی ارتباط ملموسانه‌ای با مخاطبان ایجاد می‌کند و نباید در اجرای آئین‌های سنتی از ابزار فرهنگ و هنر غفلت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسحاقی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل طبق وظایفی که بر عهده دارد آماده افزایش همکاری و تعاملات سازنده خود با کارگروه بررسی آسیب‌های احتمالی موجود در عزادارای و تعزیه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: به هر اندازه که در آسیب شناسی فرهنگی و هنری عزاداری‌ها به صورت دقیق وارد عمل شود خروجی آن نیز به بهترین شکل ممکن با از بین بردن شبهه و بدعت‌های دینی عیان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در بررسی مباحث دینی بیشتر بر روی مفاهیم قدسی تاکید و پرداخت می‌شود، افزود: توجه به نماد‌ها در بازسازی آئین‌های مذهبی اهمیت بسزایی داشته و با ارتباط گیری بیشتر با مفاهیم فرهنگی و هنری می‌توان در بازسازی وقایع تاریخی و مذهبی موفق‌تر عمل کرد.
نظام مندی خودجوش در عزاداری‌های حسینی
عسگر شاهی اردبیلی، یکی از شعرا و محققان پیشکسوت درگاه اباعبدالله‌الحسین (ع) نیز در این جلسه بر ضرورت بهره‌گیری از ابزار فرهنگ و هنر در به تصویر کشیدن وقایع مذهبی تاکید کرد و ادامه داد: نظام مندی که در دسته جات عزاداری حسینی مشاهده می‌شود، با وجود حضور خیل عظیم مردم در برنامه‌ها کم نظیر بوده و به صورت خودجوش هماهنگی مناسبی را در بین مردم مشاهده می‌کنیم.
شاهی اردبیلی اضافه کرد: مادحین و شعرای اردبیلی بدون اغراق در توصیف وقایع عاشورا بی‌نظیر عمل کرده و در ادبیات و اجرا‌های خود با بهره‌گیری از مهارت‌های بیانی و چاشنی فرهنگ و هنر ارتباط مناسبی با عزاداران برقرار می‌کنند.
وی یادآور شد: مداحان نباید در مقام سخنران یا واعظ ظاهر شوند و تنها از اشعار مستند که دارای وجاهت روایی و مذهبی است، بهره گیرند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فرهنگی اردبیل حماسه های مذهبی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود

مسعود خیرجو امروز در بازدید از تاسیسات و تصفیه خانه گرمی مغان و زیرساخت‌های آبرسانی به بخش موران این شهرستان گفت: مجتمع بزرگ آبرسانی به بخش موران برای پوشش ۶۴ روستا با همکاری بسیج سازندگی سپاه در حال اجراست و سال گذشته فاز نخست آن با انتقال آب به ۱۸ روستا به سرانجام رسید و در فاز دوم، آبرسانی به ۱۷ روستا مد نظر است که ۶ روستا در خرداد ماه از نعمت آب شرب و سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: تلاش می‌کنیم فاز سوم مجتمع آبرسانی به روستاهای بخش موران شهرستان گرمی مغان را در دهه فجر امسال افتتاح کنیم تا بقیه روستاها نیز از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند شوند و طرح ارتقا توان و آبدهی تصفیه خانه گرمی برای تامین هر چه بیشتر آب روستاهای تابعه نیز در حال اجراست و به بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه اقدام می‌شود.

او گفت: این طرح در حال حاضر حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود بعد از تکمیل و بهره برداری، آب شرب و بهداشتی حدود ۵۰ هزار نفر را تامین کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه