Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@15:58:20 GMT

کیفیت زندگی را می توان مدیریت کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۳۲۰۶

کیفیت زندگی را می توان مدیریت کرد

پول‌نیوز - تاریخچه پیدایش مفهوم "کیفیت زندگی" به دوران ارسطو در 385 سال قبل از میلاد باز می گردد. در آن دوران ارسطو "زندگی خوب" و یا "خوب انجام دادن کارها" را به معنای شاد بودن در نظر گرفته است، ولی در عین حال به تفاوت مفهوم شادی در افراد پرداخته و گفته است "سلامتی که باعث شادی در یک فرد بیمار می شود با ثروت که فرد فقیری را شاد می کند یکسان نیست" و به طور مشخص بیان کرده که شادی برای افراد مختلف معانی متفاوت دارد، بلکه برای یک فرد نیز در شرایط متفاوت، معانی یکسانی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، به طور کلی کیفیت زندگی از واژه هایی است که تعریف مشخص و یکسانی ندارد؛ اگر چه مردم به شکل غریزی معنای آن را به راحتی درک می کنند، ولی همان گونه که اشاره شد این مفهوم برای آنها یکسان نیست.

تعریف سازمان بهداشت جهانی از "کیفیت زندگی" عبارت است از آسایش جسمی، آسایش روانی و آسایش اجتماعی فرد در زندگی. در حقیقت این ابعاد:
1- آسایش جسمی، مفاهیمی به مانند سلامتی و توانایی انجام فعالیت های روزمره
2- آسایش روانی، مفاهیمی به مانند آرامش خاطر و دوری از اضطراب، افسردگی و ترس
3- آسایش اجتماعی، مفاهیمی در رابطه با رتبه اجتماعی فرد در رابطه با خانواده، دوستان و همکاران و در نهایت جامعه
4- آسایش روحی، درک فرد از زندگی، هدف و معنای زندگی
را در خود جای می دهد.

بر خلاف تصور عامه، کیفیت زندگی توسط خود افراد جامعه قابل مدیریت و بهبود است و در صورت افزایش"آگاهی" و در اختیار گذاردن "ابزار و زیرساخت های خدماتی" و "فرهنگ سازی" مناسب در جامعه، خود افراد می توانند نسبت به افزایش کیفیت زندگی خود و مدیریت خود اقدام کنند.

یکی از این ابزارها و خدمات و یا به بیان دیگر زیرساخت ها به این منظور، بیمه های عمر و زندگی است که علاوه بر کاهش هزینه های درمان و سلامتی، امراض و بیماری های خاص مانند انواع سرطان ها، سکته ها و ... یکی از مطمئن محل های سرمایه گذاری از نظر بازگشت سرمایه است. در حقیقت با سرمایه گذاری در بیمه عمر، سرمایه زندگی هم به نوعی بیمه می شود.

در این رابطه مدتی است یکی از شرکت های بیمه با استفاده از مفاهیم بسیار ساده و قابل درک  مانند "یک عمر راحتی" ، "یک عمر رضایت" و "یک عمر رفاه" و بازی زیبای کلمات با چاشنی ریسک پذیری و خلاقیت، هوشمندانه تر از سایر شرکت های بیمه پا به این عرصه گذاشته و نسبت به فرهنگ سازی و افزایش کیفیت زندگی جامعه اقدام کرده است.

در واقع این شرکت با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود نسبت به جامعه و خانواده های ایرانی، سعی در فرهنگ سازی این موضوع دارد که بخش اعظمی از مدیریت کیفیت زندگی در دست افراد جامعه است و شرکت های بیمه این وظیفه و مسئولیت را دارند تا با طراحی و ارائه خدمات متناظر با ابعاد کیفیت زندگی، مسئولیت خود را نسبت به جامعه و اکوسیستم اجتماعی که در آن فعالیت می کنند به نحو شایسته و قابل قبولی ایفا نمایند.

و کلام آخر اینکه جامعه ایران، تشنه این قبیل مسئولیت پذیری سازمان ها و شرکت ها بالاخص شرکت های بیمه است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه سامان کیفیت زندگی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مدیریت اضطراب کنکور در روز‌های منتهی به آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکزاصفهان؛ مدرس دانشگاه و مشاور مدیریت آموزشی با اشاره به نزدیک شدن کنکور و ضرورت کاهش اضطراب دانش آموزان در این روز‌ها گفت: یکی از نکاتی که دانش آموزان در روز قبل از کنکور لازم است رعایت کنند این است که از مطالعه مطلب جدید اجتناب کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


خانم مولوی افزود: خواب، تغذیه کافی و باکیفیت از عوامل کنترل اضطراب است.
وی ادامه داد: دانش آموزان باید اهداف واقع بینانه برای خودشان تعیین کنند و این را بدانند که کنکور یک مرحله از زندگی به حساب می‌آید و کل زندگی آن‌ها نیست.

دیگر خبرها

  • کتابی که با آن تنها گریه کردم
  • حجاب در خدمت سلامت روان جامعه
  • حسرت زندگی نزیسته در جنگل پرتقال
  • چاپخانه چاپ افست در تهران با قیمت فوق العاده
  • ضرورت مدیریت اضطراب کنکور در روز‌های منتهی به آزمون سراسری
  • آگاهی مردم از اصول استاندارد کالاها افزایش پیدا کند
  • ۱۰ نکته درباره روانشناسی پول!
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • ابدی ساختن امر گذرا
  • ناامنی روانی جامعه صهیونیستی از ترس حمله ایران/ نمی‌توان جنایات صهیونیست‌ها را نادیده گرفت