Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@09:30:56 GMT

خونگیری از بوقلمون های سنتی در قاینات

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۳۲۴۲

خونگیری از بوقلمون های سنتی در قاینات

محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی قاینات در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:در جهت اجرایی شدن طرح پایش شعاع زیستگاه ها به منظور کنترل و ارزیابی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای پرورش بوقلمون سنتی که در مجاورت سدها و آبگیرهای شهرستان قرار دارند از این واحدها خونگیری بعمل آمده است تا ضمن شناخت به موقع بیماریها و رعایت اصول قرنطینه ای از گسترش و شیوع بیماریها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واحدهای مورد مراجعه جهت پایش به صورت تصادفی و در شعاع 5 کیلومتری از آبگیرها انتخاب می شود که از واحد مورد بازدید نمونه های خون أخذ شده و مورد آزمایشات لازم قرار می گیرد و در انتها اطلاعات مربوط به نمونه برداری ثبت سیستم جی آی اس می شود که تاکنون خوشبختانه موردی از بیماری آنفلوانزای فوفق حاد در سطح شهرستان مشاهده نشده است.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده مرزبانی: مرزهای کشور را به صورت پهپادی و تصویری پایش می‌کنیم

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴ هزار عملیات گروهگ‌های تروریستی توسط مرزبانان در سراسر کشور مهار شده است، گفت: کنترل و پایش مرز‌های کشور هوشمند بوده و به صورت پهپادی و تصویری انجام می‌شود.

به گزارش برنا، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه خلاء‌های مرزی سراوان به زودی رفع شده و مرز‌های سیستان و بلوچستان با جدیت و دقت بیشتری کنترل می‌شود، گفت: کنترل و پایش مرز‌های کشور هوشمند بوده و به صورت پهپادی و تصویری انجام می‌شود، از سوی دیگر تعداد زیادی رادار در مناطق خشکی و دریا قرار دادیم تا هنگام ورود غیرقانونی متجاوزان به کشور مطلع شویم.

وی افزود: در سال گذشته در ۳ مرحله در حوزه پهپادی برای جلوگیری از گروه‌های معاند الحاق‌های مناسبی انجام دادیم که افزایش توانایی عملیاتی، رشد خوبی داشته است.

سردار گودرزی تصریح کرد: در یک سال اخیر ۱۴۰ شناور در سراسر کشور فعال کردیم و باید بگویم با کشور عراق همکاری خوبی داریم و با مجهز شدن دوربین در لباس و مراکز کنترل خوبی داریم.

وی افزود: سال گذشته برای قاچاقچیان کالا سال سختی بود، ۲۱ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق را در مرزبانی کشف کردیم و ۲۷ هزار و ۵۷۷ پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.

فرمانده مرزبانی فراجا در پایان گفت: در خصوص پروانه گذر شناور‌ها به صورت رایگان در سامانه «پلیس من» قابل دریافت است که رضایت مندی مردم را به همراه داشته است.

دیگر خبرها

  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • ◄ ۲فوتی و ۵ مصدوم در محور قاینات
  • بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان
  • ۲ فوتی و ۵ مصدوم در تصادف محور قاینات
  • فرمانده مرزبانی: مرزهای کشور را به صورت پهپادی و تصویری پایش می‌کنیم
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • مبارزه با سن گندم در مزارع شهرستان ابرکوه
  • اهدای خون احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهد
  • رشد ۱۱ درصدی تولید گوشت بوقلمون در قزوین