Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-05@03:19:25 GMT

امضای تفاهمنامه حج تمتع ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۳۲۵۲

به گزارش پارس نیوز، هیئت مذاکره‌کننده حج تمتع 98 به سرپرستی علی‌رضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت و بنابر دعوت بنتن وزیر حج و عمره عربستان سعودی به منظور مذاکرات حج تمتع روز یکشنبه 25 آذر ماه عازم عربستان سعودی شد.

مذاکرات میان دو طرف درباره حج تمتع 98 در دو سطح آغاز شد که در جلسه نخست کارشناسان در مورد موضوعات اجرایی حج به بحث و تبادل نظر پرداختند و پیشنهادات لازم نیز ارائه شد که نتیجه آن برای مذاکرات میان رییس سازمان حج و زیارت و وزیرحج و عمره عربستان سعودی آماده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه نهایی میان رشیدیان و بنتن نیز دو طرف به جمع‌بندی مذاکرات کارشناسی و موارد مورد نظر طرفین پرداختند‌.

در جلسه میان رشیدیان و بنتن، رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران نیز فهرستی از مشکلات حج سال 97 را ارائه و پیشنهاداتی را برای حج پیش رو مطرح کرد؛ وزیر حج و عمره عربستان سعودی هم نظرات خود را نسبت به موضوعات مطرح، و قول مساعد به منظور رفع مشکلات گذشته و برنامه‌ریزی برای بهبود آنها در حج سال 98 را مورد توجه قرار داد که منجر به امضای تفاهمنامه حج آتی شد.

از جمله بندهای مورد توافق طرفین که به موجب قول مساعد وزیر حج و عمره عربستان سعودی صورت گرفته است شامل راه‌اندازی دفتر سازمان حج و زیارت در عربستان و تسهیل صدور ویزا و اقامت اعضای کمیته‌های اجرایی و تیم کنسولگری در موعد مقرر و پیگیری رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف عملیات اجرایی بوده است.

به موجب این تفاهم‌نامه که میان طرفین یعنی سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و وزارت حج و عمره عربستان سعودی به امضا رسید تعداد حجاج و عوامل اجرایی ایران در موسم حج تمتع پیش رو 86 هزار و 500 نفر تعیین شد.

دست اندرکاران برگزاری حج در کشورمان امیدوارند که با توجه به فرصت باقیمانده بتوانند با برنامه ریزی ها و پیگیری امور مربوطه و همچنین با همدلی همه دست اندرکاران، خدمتی شایسته به ضیوف الرحمن ارایه دهند.

همه ساله وزارت حج و عمره عربستان سعودی از همه کشورهای اسلامی در رابطه با حج تمتع دعوت به عمل می‌آورد که بر همین اساس و طبق روال معمول از سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران نیز دعوت به عمل آمد تا برای حج 1440 سفری را به عربستان داشته باشد.

علیرضا رشیدیان؛ رییس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه نیز روز یکشنبه تهران را به مقصد عربستان ترک کرده بودند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: عربستان سعودی حج تمتع عربستان کارشناسی جمهوری اسلامی ایران مشکلات جمهوری اسلامی ایران کشورهای اسلامی اسلامی ایران عربستان پارس امضای تفاهمنامه پارس نیوز حج تمتع 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد