Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کاشان گفت: توجه به مباحث گردشگری به عنوان یک صنعت سبز و پایدار باید مورد توجه سرمایه گذاران ، سیاست مداران و اقتصاد دانان قرار گیرد. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان ، علی اکبر مرتضایی در نخستین همایش تخصصی ملی  ایده سرمایه گذاری، اجرا، کارآفرینی (ایساک) با محوریت گردشگری و بافت تاریخی در تالار آزادی دانشگاه کاشان اظهار داشت: احیای میراث نیاکان نیازمند توجه به بخش سرمایه گذاری و ایده های نوین گردشگری در راستای کارآفرینی، جذب گردشگران ، ارز آوری می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان تاکید کرد: توجه به مباحث گردشگری به عنوان یک صنعت سبز و پایدار  باید مورد توجه سرمایه گذاران ، سیاست مداران و اقتصاد دانان قرار گیرد.

وی افزود: براساس چشم انداز 1404 ، می بایست موفق به جذب 20 میلیون گردشگر خارجی و درآمدی بالغ بر 25 میلیارد دلار به صورت سالیانه گردیم که زمینه ایجاد اشتغال حدود 4 درصدی کشور را فراهم خواهد ساخت و سهم 6.1 درصدی تولید ناخالص کشور را کلید بزند. 

طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در استان بوشهر توسعه می‌یابدتهران| شاغلان حوزه صنایع دستی و گردشگری در شهریار ساماندهی می‌شوندهمدان| سامان‌دهی جاده گنجنامه گردشگری تویسرکان را متحول می‌کند

وی تصریح کرد: در سال 2017 بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون نفر گردشگر از نقاط مختلف جهان بازدید نموده اند و گردش مالی بالغ بر 1.23 تریلیون دلار را رقم زده اند. 

مرتضایی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری W.T.O  ایران رتبه دهم جاذبه های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه های طبیعی جهان را داراست که در زمینه جذب گردشگر و زیرساختهای آن جایگاه مطلوبی را نتوانسته ایم کسب نماییم. 

فرماندار کاشان افزود: سهم ایران از گردش مالی صنعت گردشگری در جهان کمتر از 8 میلیارد دلار می باشد که تنها حدود 6 میلیون گردشگر در سال 1395 وارد ایران شده اند تا رتبه ای بهتر از 93 جهانی را برای ایران رقم نزنند.

وی با اشاره به کسب رتبه 5 شهرستان کاشان در صنعت گردشگری کشور اظهار کرد: با توجه به وجود بیش از 1700 اثر تاریخی شناسایی شده واجد ارزش تاکنون تنها 325 بنای تاریخی شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و باغ تاریخی فین ، مهارت بافت فرش کاشان و آیین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسیده است که این ظرفیت ها نیاز به تلاش بیشتر برای بهبود جایگاه بین المللی منطقه و ثبت برند گردشگری کاشان دارد.
 
مرتضایی تصریح کرد: علاوه بر گنجینه های ارزشمند تاریخی کاشان ، در زمینه گردشگری فرهنگی نیز کاشان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های والایی است که نیازمند توجه ، احیا و سرمایه گذاری بخش های خصوصی است. 

وی خاطرنشان کرد: گردشگری فرهنگی می تواند از مناطق روستایی ، نمایش سنن برخی جوامع فرهنگی ، ورزش ها و شیوه زندگی جوامع باشد که این نوع گردشگری محبوبیت و جایگاه خاصی در سازمان گردشگری جهان به خود اختصاص داده است 

مرتضایی افزود: از بخش های دیگر گردشگری که نیازمند ساماندهی و مدیریت واحد منطقه فرهنگی کاشان بزرگ می باشد گردشگری اکوتوریسم است که با توجه به تنوع و گستره اقلیمی کاشان از کوهستان تا کویر، کلکسیونی از جاذبه های طبیعی و اقلیمی را فراهم ساخته است که نمی توان هیچکدام از شهرهای منطقه فرهنگی کاشان را از زنجیره گردشگری کاشان جدا نمود و این شهرها تکمیل کننده ی نام فاخر کاشان بزرگ هستند.

فرماندار کاشان تصریح کرد: شهرهایی همچون آران و بیدگل ، اردستان ، دلیجان ، محلات ، نطنز ، بادرود و میمه علاوه بر تعاملات فرهنگی و اقتصادی  بعنوان  شریان های تاریخ ساز و فرهنگ آفرین منطقه فرهنگی کاشان بزرگ می باشند. 

مرتضایی برگزاری نخستین همایش تخصصی ملی ایساک به ابتکار خانه کسب و کار کاشان معضل عدم اتصال صاحبان سرمایه و ایده آفرینان را برطرف نموده و شرایط سرمایه گذاری و ایجاد مشاغل پایدار را در منطقه فرهنگی کاشان بزرگ فراهم می نماید.

انتهای پیام/ ع

R7845/P1494/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تکمیل 100 درصدی ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان در اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد ثابت اقلیدی امروز _ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های داخلی و خارجی که در قالب توری سه روزه از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان بازدید داشتند، اظهار کرد: بالغ بر ۳۶ درصد از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور مربوط به استان فارس است.

وی افزود: اساساً برند توریسم فرهنگی ایران پرسپولیس (تخت جمشید) شکل داده است که در جوار آن آثار دیگری بنا نهاده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به هفته نکوداشت شیراز و جذابیت‌های این کلان شهر در اردیبهشت تصریح کرد: هم اینک ۱۰۰ درصد ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تا آخر اردیبهشت ماه تکمیل شده است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: اقدامات و برنامه‌های تحولی در راستای مرمت و احیای آثار تاریخی فارس در دستور کار قرار گرفته است، به طوری که می‌توان به فاز نخست مرمت سنگ نگاره‌ها و نقوش هخامنشی و ساسانی و همچنین نورپردازی آثار اشاره کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی‌ها با شهرداری‌های شهرستان‌های استان که دارای سنگ نگاره و نقوش سنگی هستند هم رایزنی انجام شده تا اقدامات مرمتی دنبال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس همچنین از راه‌اندازی کمپین «این، به اون در» در راستای منویات مقام معظم رهبری و روایات واقعی دوران ساسانی در حوزه تمدنی توسط یک تیم تخصصی به عنوان یک برنامه شاخص و کلان در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: در شهرستان‌های کازرون، مرودشت و داراب سنگ نگاره‌هایی با مضمون پیروزی ایرانیان بر رومیان وجود دارد که این رخداد تاریخی در قالب کمپین مذکور روایت می‌شود.

به گزارش ایمنا، با هدف معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان فارس در ابعاد ملی و بین المللی، تور رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این استان به مدت ۳ روز در حال برگزاری است.

در این تور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران ایرانی و خارجی حضور دارند که در روز نخست سفر به استان فارس به شهرستان کازرون رفتند و از میراث جهانی منظر ساسانی فارس بازدید داشتند. در این بازدید تیم رسانه‌ای از شهر جهانی بی شاپور و تنگ چوگان بازدید داشتند. همچنین در دومین روز از این سفر تیم رسانه‌ای از مجموعه‌های جهانی پاسارگاد و تخت جمشید و مجموعه فرهنگی و تاریخی حافظ بازدید داشتند.

کد خبر 751811

دیگر خبرها

  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • ایران جزو کشور‌های شناخته شده دنیا در درمان ناباروری
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی