Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@20:33:31 GMT

مسکو نسبت به وقوع بحران موشکی جدید هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۳۴۷۶

مسکو نسبت به وقوع بحران موشکی جدید هشدار داد

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که اگر آمریکا تصمیم به مستقر کردن موشک های خود در اروپا داشته باشد،مسکو هم دست به اقدام متقابل خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «راشاتودی»،واشنگتن تصمیم نهایی خود برای خروج از توافق هسته ای با روسیه را اعلام کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اعلام این خبر گفت که اگر موشک های آمریکایی در اروپا مستقر شوند،مسکو دست به اقدام خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سرگئی ریابکوف» در این باره گفت :«واشنگتن به طور رسمی از برنامه های خود برای خروج از توافق «منع موشک های هسته ای میان برد» که در ماه اکتبر مطرح شده بود،خبر داد.از طریق کانال های دوجانبه برای ما مسجل شده که این تصمیم ،نهایی است و تلاشی برای انجام گفتگو در این زمینه انجام نخواهد شد.»

وی تاکید کرد که اگر آمریکا تصمیم به مستقر کردن موشک های خود در اروپا داشته باشد،مسکو هم موشک های هسته ای کوتاه برد و میان برد خود را در اروپا مستقر خواهد کرد.

«ریابکوف» افزود: «ما ناچار به انجام اقدامات تلافی جویانه خواهیم شد اما من نسبت به سوق داده شدن  این موقعیت به سوی به وجود آمدن بحران موشکی جدید،هشدار می دهم.»

در ماه اکتبر،«دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا با ادعای اینکه مسکو به مفاد توافق «منع موشک های هسته ای میان برد» وفادار نیست هشدار داد که واشنگتن قصد خروج یکجانبه از این توافق را دارد.

ترامپ همچنین گفت که آمریکا به تقویت زرادخانه های هسته ای خود ادامه خواهد داد تا زمانی که روسیه و چین سر عقل بیایند!

در اوایل ماه جاری، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن همه تعهدات خود در توافق هسته ای را روسیه را در 60 روز آتی به حالت تعلیق در می آورد.

توافق منع موشک های هسته ای میان برد در دسامبر سال 1987 میلادی میان «رونالد ریگان»، رئیس جمهوری وقت آمریکا و «میخائیل گورباچوف»، رهبر اتحاد جماهیر شوروی منعقد شد.

این پیمان، بحرانی را که در دهه 1980 با استقرار موشک های بالستیک هسته ای SS-20   در اروپا، آغاز شده بود را حل کرد.

با امضای این توافق، واشنگتن و مسکو متعهد به منع مالکیت، تولید یا آزمایش موشک های کروز زمینی با برد 500 تا 5500 کیلومتر شدند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: هرمزگان شب یلدا پیام مجلس اسحاق جهانگیری بازار قیصریه گزارش تصویری اصفهان میدان نقش جهان عالی قاپو توافق هسته ای آمریکا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران

وبسایت خبری آکسیوس گزارش داد که برخی مسئولان آمریکایی گفتند که دولت آمریکا به اسرائیل نسبت به تشدید تنش با ایران هشدار دادند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، دولت آمریکا به اسرائیل هشدار داده است که تشدید تنش تل آویو با ایران به نفع منافع آمریکا و اسرائیل نیست.

دیگر خبرها

  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش
  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران