Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «عدالت آموزشی: انسداد مبادی بی‌سوادی» از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «عدالت آموزشی: انسداد مبادی بی‌سوادی» با تألیف دکتر بیژن زارع، دانشیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی و عیسی عابدینی، دانشجوی دکتری سیاستگذاری فرهنگی دانشگاه خوارزمی از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی البرز منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب شامل هفت فصل است که به موضوعاتی پیرامون «تعریف انسداد مبادی بی سوادی»، «نظریه‌های موجود»، «عدالت آموزشی در جهان و ایران»، «چگونگی مطالعه وضعیت بی سوادی» و «خلاصه تجربیات نظام‌های آموزشی مورد بررسی» پرداخته شده است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است؛ «یکی از مؤثرترین راه‌های تحقق عدالت اجتماعی تأمین فرصت‌های یکسان برای دسترسی عموم افراد جامعه به آموزش و پرورش است و همه آحاد انسانی حق دارند از آموزش و پرورش یکسان برخوردار شوند. در جهان کنونی یکی از شاخص‌های پیشرفت اجتماعی، کمیت و کیفیت آموزش و پرورش و چگونگی بهره‌مندی از آن است، بر همین مبنا کشورها به خصوص کشورهای در حال توسعه درصدد ایجاد فرصت‌های برابر دسترسی همگان به آموزش و پرورش هستند. »

در بخش دیگری از کتاب «عدالت آموزشی: انسداد مبادی بی‌سوادی» آمده است؛ «طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در راستای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است و درنتیجه تحقق عدالت آموزشی هدف نهایی آن است. این طرح شامل جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به دلایل مختلفی چون: فقر اقتصادی (فقر مالی و معیشتی خانوارها)، فقر فرهنگی، مسائل اجتماعی، پراکندگی جغرافیایی، وسعت سرزمین، صعب‌العبور بودن منطقه، کم‌جمعیت بودن برخی مناطق روستایی و عشایری، بازماندن دختران در برخی مناطق دور افتاده از تحصیل، ترک تحصیل در دوره‌های اول و دوم ابتدایی است.»

کتاب عدالت آموزشی: انسداد مبادی بی‌سوادی در 254 صفحه و با قیمت 25000 تومان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 02177503824 تماس حاصل کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهي منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» سروده سعیده موسوی زاده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده ۳۵ شعر طنز است.

موسوی‌زاده اهل مشهد است و سابقه طولانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد و در این کتاب به سراغ سروده‌هایی برای بزرگسالان رفته است. این کتاب شامل اشعار طنز با عناوین مختلف اجتماعی و فرهنگی است. در بخش‌های پایانی نیز موسوی‌زاده اشعار یک بیتی و دوبیتی را قرار داده است.

نویسنده در این کتاب با استفاده از شعر شاعران بزرگ و صنعت تضمین اشعار را سروده است.

در فرازی از اشعار این‌کتاب می‌خوانیم؛

«گرچه میدانم نمی‌آیی، ولی هر دم ز شوق
میزنم تق تق به در، در را خودم وا می‌کنم»

این کتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6086706 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد