Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ماکسیم بوگدانویچ، شاعر برجسته بلاروسی  مورخ ۹ دسامبر ۱۸۹۲ چشم به جهان گشود و در سن ۲۵ سالگی بر اثر بیماری سل در گذشت. بوگدانویچ یکی از نویسندگان محبوب بلاروس است. نسل‌های زیادی از مردم بلاروس با اشعارش آشنا هستند. شاعر زندگی کوتاهی داشت. او را نه تنها به دلیل زندگی کوتاهش بلکه به خاطر استعداد وی اغلب با میخائیل لرمونتوف، شاعر برجسته روسی مقایسه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوگدانویچ میراث ادبی غنی‌ای را به یادگار گذاشته است. به لطف این آثار ما با شخصیت‌ها و دوران زندگی او آشنا شدیم. مجموعه اشعار او به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده است و موزه‌هایی به نام او در سراسر شهرهای کشور ما پراکنده شده‌اند. پایگاه رسانه‌ای اسپوتنیک در صدوبیست‌وهفتمین سالروز تولد این شاعر برجسته حقایق جالبی را درباره او منتشر کرده که در ادامه آنها را مطالعه خواهید کرد:

درباره خانواده: بوگدانویچ در مینسک در یک خانواده ثروتمند متولد شد. پدرش یک معلم بود، و مادرش تربیت ماکسیم کوچک و وادیم برادر بزرگترش را به عهده داشت.

درباره بی قراری: بلافاصله پس از مرگ مادر، خانواده به نیژنی نووگورود نقل مکان کرد. و ماکسیم بزرگ شده این شهر است. پدر شاعر در خاطرات خود به اینکه ماکسیم کودک نا آرامی بود اشاره داشت. او در سن پنج سالگی، در حین بازیگوشی و دویدن چنان زمین خورد که زبانش را گاز گرفت، تقریبا یک تکه زبانش را از دست داد.

درباره آغاز فعالیت هنری: در سن ۱۱ سالگی، ماکسیم در یک دبیرستان مشغول به تحصیل شد. با توجه به اینکه پدرش علاقه مند به قوم نگاری بود و فولکلور بلاروس را جمع آوری می‌کرد،  ماکسیم کوچک نیز به فرهنگ زادگاهش علاقه‌مند شد. در دوران تحصیل در مدرسه تیزهوشان بود که بوگدانویچ سعی کرد نخستین اشعار خود را به زبان بلاروسی بنویسد.

درباره دیدگاه: دیدگاه‌های انقلابی ماکسیم در مدرسه خود را آشکار می‌کنند. در آستانه انقلاب ۱۹۰۵، بوگدانویچ گروهی مخفی از مخالفان اقتدار راه اندازی می‌کند و علاقه‌مندی‌اش را به فولکلور بلاروس از دست می‌دهد.

درباره آثار: ماکسیم علاقه‌مندی به انتشار متون خود را از مادر معنوی‌اش آموخت. وی برای ماکسیم اشتراک روزنامه‌های «سهم ما» و «مزارع ما» را گرفته بود. با این حال، نشریات ابتدا با چاپ متون شاعر موافقت نمی کردند. بوگدانویچ امید خود را از دست نداد و همچنان به ارسال اشعار ادامه داد. در نهایت، اشعار بوگدانویچ به دست سرگئی پلویان رسید که ارزش هنری آثار او را شناخت و پس از آن متون شاعر به چاپ رسید.

کد خبر 4489508 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: بلاروس شاعر شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم

سفیر ایران در بلاروس گفت: ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و قطعات خودروی تولیدشده در قزوین به بلاروس وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علیرضا صانعی شامگاه -چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- در نشست با رئیس پارک علم و فناوری قزوین که در سالن جلسات شهید علی‌اعلا اسکندری‌نژاد برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین دارای مزیت‌های بسیاری است و در بسیاری از مباحث حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در صنایع شوینده و قطعات خودرو در حال حاضر از توانمندان کشور به حساب می‌آید و توانسته در این زمینه هم صادرات خوبی را رقم زند و در نهایت ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و قطعات خودروی تولیدشده در قزوین به بلاروس وجود دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس با بیان اینکه وجود ۱۶ شهرک و شهر صنعتی در استان قزوین این استان را به یکی از قطب‌های صنعتی کشور تبدیل کرده است، گفت: باید به خوبی از تمامی این ظرفیت‌ها استفاده کرد تا علاوه بر ارتقا جایگاه و سطح استان قزوین در بین سایر استان‌های کشور نیازهای کشور به همت متخصصان این استان مرتفع شود.

صانعی ادامه داد: دیپلمات‌ها به منزله دیدبان‌های ایران اسلامی در سایر کشورها هستند و در همین راستا وظیفه اتصال نقاط قوت هر دو کشور نیز به عهده دیپلمات‌ها است که باید به بهترین نحو صورت پذیرد.

وی یادآور شد: در قدم نخست معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل پارک علم و فناوری قزوین می‌تواند سرآغاز فعالیت‌های بین سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس با این مجموعه باشد و لازمه آن در اختیار قرار دادن فعالیت‌ها و زمینه‌های شغلی به این سفارت‌خانه است.

کد خبر 745602

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (1 اردیبهشت)
  • درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (31 فروردین)
  • ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران
  • اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (30 فروردین)
  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • مروری بر آثار و زندگی شاعر بلند آواز بوشهر
  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود