Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 در این پیام آمده است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

حضور اساتید، پژوهشگران و شرکت کنندگان محترم در همایش" تبیین سیاست همسایگی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری " را گرامی داشته مراتب خشنودی خود و وزرات امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را از توجه شما بزرگان به یکی از موضوعات اساسی سیاست خارجی کشور اعلام می‌دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال در اولین روز سال نو مقام معظم رهبری در شهر مقدس مشهد و در کنار بقعه مطهر و مبارک ثامن‌الحجج امام رضا ( ع ) موضوعات راهبردی کشور را در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی با عموم مردم در میان گذاشتند.

در موضوع سیاست خارجی معظم له عنایت ویژه ای به موضوع اهمیت همسایگان در سیاست خارجی کشور نموده و اظهار داشتند :

   " وسعت سرزمین کشور ما و همسایگی با آب‌های بین‌المللی آزاد، از فرصتهای این کشور است؛ ما از اینها به طور کامل استفاده نمی کنیم؛ یکی از دو حاشیه خلیج فارس متعلق به ماست، بخش عمده ای از دریای عمان متعلق به ماست. همسایگان متعدد ؛ با پانزده کشور همسایه هستیم و این یک امکان و یک ظرفیت بسیار مهم برای کشور ماست. کشور ما از لحاظ جغرافیایی در جای حساسی قرار گرفته است، نقطه اتصال شرق و غرب و شمال و جنوب است و این از لحاظ جغرافیای مهم است."

دقت و اهمیت بیانات مقام معظم رهبری در موضوع همسایگان در سیاست خارجی فصل جدیدی را در توجه خاص به این موضوع هم در عرصه اجرا و هم درعرصه تحقیق و پژوهش گشوده است. برگزاری همایش حاضر یکی از موارد مهم در مباحث علمی – پژوهشی مربوط به آن است که نتایج آن می تواند به اجرای بهتر سیاست خارجی در این عرصه کمک کند.

انتظار می رود این همایش و دیگر ابتکارات مشابه توسط دانشگاهها و اندیشکده های مختلف کشورمان بتواند مبانی و مفاهیم پایه سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران را بهتر تبیین کند و راهکارهای مناسب را برای بسط و توسعه همکاریهای منطقه ای خصوصا با همسایگان پیشنهاد نماید.

با آرزوی موفقیت برای تمامی شرکت کنندگان در این همایش، ازموسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان ( ایران شرقی ) که ابتکار برگزاری این همایش مهم را داشته‌اند تقدیر و تشکر می‌نمایم.

محمد جواد ظریف

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران  ٢٨ آذر ماه ۱۳۹۷

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرقد امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور صبح امروز، سه شنبه ۴ اردیبهشت در اولین روز از هفته کارگر با شعار "کارگر، تجدید میثاق با امام، رهبری و شهدا"، با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جامعه کارگری، کارفرمایی، خانواده‌های معظم شهدا، مدیران و کارکنان این وزارتخانه در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این مراسم با نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای سرافراز تجدید میثاق خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • بیانات پربیننده رهبری درباره پیشرفت تسلیحاتی در جمع کارگران | فیلم
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل