Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمد قسیم عثمانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری، گفت: وقتی یک نگهبان با یکی از نمایندگان زاهدان درگیر می‌شود و به او بی‌حرمتی می‌کنند حساسیت نشان داده و جلسه غیرعلنی برگزار می‌کنیم، کمیته حقیقت یاب تشکیل داده و در بوق و کرنا کرده و حتی وزیر را تهدید به استیضاح می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این کار‌ها برای این است که به یکی از نمایندگان بی احترامی شده است.

وی افزود: همزمان با این اتفاق چهار دانش‌آموز معصوم زاهدانی در آتش سوختند. ما کدام وزیر را احضار و استیضاح کرده‌ایم؟ امام خمینی (ره) فرمود که مجلس شورای اسلامی در راس امور است، اما نگفت که نمایندگان در راس امور هستند. ما عصاره ملت هستیم، ولی چقدر رفتارمان نشان می‌دهد که عصاره‌ای از مردم می‌باشیم؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نماینده مردم هستیم چطور این قدر نسبت به همکارمان حساسیت نشان می‌دهیم، اما نسبت به چهار معصوم که در آتش سوختند سکوت می‌کنیم. امروز باید وزیر آموزش و پرورش را احضار می‌کردیم نه این که دیروز از وزیر اقتصاد بخواهیم توضیح دهد. اگر می‌گوییم مجلس شورای اسلامی در راس امور است باید امور ملت در راس قرار داشته باشد.

عثمانی افزود: چهار معصوم می‌سوزند، اما ما در برابر آن سکوت می‌کنیم و از آن سو به توهین به همکارمان آن چنان موضع گیری می‌کنیم.

علی مطهری رییس جلسه در پاسخ به این تذکر، گفت: ما به هر دو موضوع می‌پردازیم و نمی‌توانیم تفکیک کنیم که کدام را بررسی کرده و کدام را بررسی نکنیم. دیروز به آن موضوع پرداختیم، امروز هم خیلی از نمایندگان تذکر دادند و در موضوع آتش سوزی مدرسه زاهدان صحبت کردند. باید عدالت را در اظهار نظر‌ها رعایت کنیم.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نماینده مجلس نماینده بوکان نماینده سراوان درگیری نماینده سراوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش این کمیسیون درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ را قرائت کرد.

این گزارش براساس ماده ۲۳۴ یعنی بررسی تخلفات در قوه قضائیه تهیه شده است که گزارش برای اعمال ماده ۲۳۴ به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد.

نمایندگان با ۶۷ رای موافق، ۱۳۷ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی با اعمال ماده ۲۳۴ مخالفت کردند.

طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بعد از تهیه گزارش اگر نظر مجلس بر تایید آن گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌ قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور