Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست رسانه ای نمایش «شاه لیر» با حضور کارگردان و عوامل نمایش در تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست رسانه ای نمایش «شاه لیر» عصر روز گذشته 27 آذرماه در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

 

«مسعود دلخواه» کارگردان نمایش با اشاره به لزوم برگزاری نشست رسانه ای نمایشی همچون «شاه لیر» گفت: وقتی یک اثر هنری با حضور بیش از 100 نفر هنرمند حرفه ای و جوان روی صحنه می رود، نشست رسانه ای موجب ارتباط بیشتر  اهالی تئاتر و رسانه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارگردان تئاتر درباره کارگردانی نمایشنامه شاه لیر گفت: آثار کلاسیک خصوصا نمایشنامه های شکسپیر در هر زمان و مکانی قابلیت اجرا دارند. در زمان تحصیل پایان نامه ام درباره کارگردانی شاه لیر بود و از همان زمان آماده اجرای آن بودم.

 

دلخواه همچنین به بازی مهدی سلطانی در نقش شاه لیر اشاره کرد و گفت: به نظرم بازیگران زیادی نیستند که بتوانند نقش شاه لیر را بازی کنند که سلطانی یکی از آن هاست.

 

کارگردان شاه لیر در پایان از همکاری با گروه حرفه ای نمایش شاه لیر ابراز خوشحالی کرد.

 

در ادامه این نشست «نادر مشایخی» آهنگساز نمایش «شاه لیر» درباره ویژگی های آهنگ نمایش گفت: مسعود دلخواه در پس زمینه کارگردانی تئاتر نوعی تفکر ایرانی دارد که این نکته چالشی برای آهنگسازی چنین نمایشی به حساب می آید اما دلخواه در این نمایش به آرامش همه امور را به پیش برد.

 

«مهدی سلطانی» بازیگر شاه لیر نیز در این نشست گفت: تفاوت مهم سینما و تئاتر در اهمیت کارگردانی آن هاست. در سینما متن فیلمنامه مهم تر از کارگردانی است اما در تئاتر این موضوع برعکس می شود.

 

وی افزود: وقتی نقش جالبی در نمایشنامه خوبی به من پیشنهاد می شود به دنبال کارگردان آن می روم. در تجربه شاه لیر وقتی فهمیدم مسعود دلخواه کارگردان نمایش است، به بازی در آن ترغیب شدم.

 

اما در ادامه این نشست «محمد صادق ملک» بازیگر نمایش شاه لیر نیز درباره مشکلات اجرای نمایشی چون شاه لیر گفت: سوال مهم این است که چرا گروه 120 نفره نمایش شاه لیر باید نگران تبلیغات آن باشد!؟

 

وی ادامه داد: این یک گرفتاری فرهنگی است. ارتباط مردم با تولیدات فرهنگی کمرنگ شده. باید با همکاری اصحاب رسانه فرهنگ را به پیش ببریم.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: هرمزگان مجلس شب یلدا استان بوشهر خبرگزاری شبستان وحدت حوزه و دانشگاه سیدعباس صالحی شیراز آتش سوزی مدرسه زاهدان نمایش شاه لیر تئاتر شهر مسعود دلخواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۴ میلیاردی نمایش بهرام افشاری در هفته اول اجرا

آفتاب‌‌نیوز :

این نمایش به تهیه‌کنندگی محمد قدس که از ۱۵ فروردین روی صحنه رفته، در دوره اجرای قبلی هم یکی از نمایش‌های بسیار پرفروش بود و با استقبال بالای تماشاگران روبه رو شده بود. چه کسی جوجه تیغی را کشت» آن طور که در معرفی آن نوشته شده فریاد‌های خاموش‌شده نسلی است که عمرشان را فدای بازیگری کردند و از رسیدن به هدف ناامید نشدند.

علاوه بر چه کسی جوجه را کشت، نمایش‌های «سنتز»، «بیژن و منیژه»، «رجوع»، «برف»، «بامانی» در پردیس تئاتر شهرزاد و «کورلی»، «لورل و هاردی» و «شهرجادو» در بوتیک تئاتر ایران هم روی صحنه هستند.

ضمن این که در این دوره علاوه بر هنرمندان مطرحی نظیر بهرام افشاری، نادر فلاح و شکرخدا گودرزی با توجه به سیاست‌های مدیریت این مجموعه در جهت معرفی وجذب استعداد‌های جوان در حوزه تئاتر و حمایت از گروه‌های جوان تئاتری، تعدادی از باکس‌های نمایشی این مجموعه در اختیار نمایش‌های تازه‌ای از کارگردانان جوان قرار گرفته است.

به غیر از حمایت از «رپرتوار آموزشگاه پانیذ» با اجرا‌های متفاوت ۲۰ گروه جوان، «رجوع» نوشته کیمیا خلج و کارگردانی سعید حشمتی از تاریخ ۲۲ فروردین هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۳ روی صحته رفته. نمایش «برف» نوشته سیدمحمد طباطبائی و به کارگردانی فرهاد باقری اثر دیگری از یک گروه جوان است که از ۱۹ فروردین ماه ساعت ۱۹:۳۰ درسالن شماره۳ اجرا می‌شود.

کنسرت نمایش «بامانی» هم که عبد آتشانی طراح آن است از ۳۰فروردین با بازی مسعود جوادیان، پیمان کلانتری روی صحنه می‌رود.

حرف‌هایی تکان‌دهنده درنمایش عطر آدم

سرود-نمایشِ «عطرِ آدم»، به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرشیدی‌سپهر، که هدف اصلی‌اش، ایجاد آرامش در مخاطبان است نمایشی است که این روز‌ها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. این نمایش که به گفته کارگردان برای گذرمردم از این سال‌های سخت طراحی شده؛ تلاشی است برای ارتقای برخی از مهارت‌های فردی.

این نمایش از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین در پردیس تئاتر شهرزاد، سالن شماره ۲ روی صحنه رفته است.

سنتز، تاریخ و مسأله شر

نمایش «سنتز» با رخنه به داده‌های تاریخی، داستان ابراهیم پیامبر را به عنوان الگویی ارزشمند برگزیده تا به نقد جامعه معاصر خود و خشونت موجود در آن به نام دین، عرف و سنت بپردازد. جامعه‌ای که پدران و مردانش اراده مطلق خود را جایگزین رأفت الهی کرده‌اند.

«سنتز» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا اخوان که اسفند سال گذشته در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته بود، دور جدید اجرا‌های خود را از ۱۵ فروردین از سرگرفته است. در این نمایش نادر فلاح و دو دخترش یسنا و حسنا فلاح به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

موزیکال «بیژن و منیژه» از ۲ اردیبهشت در شهرزاد

نمایش «بیژن و منیژه» جدیدترین کار شکرخدا گودرزی در مقام کارگردان و با تهیه‌کنندگی مهدی بخشیانی است. در این نمایش که از دوم اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی، محسن بهرامی، سحر یافتیان و پارمیس هوبخش، علی‌رضا عابدی، زهره کدخدازاده، اشکان شریعتی، سیاوش خادم حسینی، آیسان نوریان و اسد پورحمزه و شکرخدا گودرزی بازی می‌کنند.

بیژن و منیژه داستان بیژن سردار جوان ایرانی است که به مقابله و جنگ با گرازان می‌رود و در این مسیر دلباخته منیژه می‌شود که دختری تورانی است.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • فروش ۴ میلیاردی نمایش بهرام افشاری در هفته اول اجرا
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • رامبد جوان: با تماشای «دُشمنِ خدا» از ته دلم خندیدم
  • رامبد جوان از ته دل خندید!/ باید به جامعه امید بدهیم
  • آغاز همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری