Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:13:19 GMT

مسئولان برای رفع فقر و گرانی در جامعه تلاش کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۴۰۷۷

مسئولان برای رفع فقر و گرانی در جامعه تلاش کنند

قم - ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: مسئولان باید برای رفع فقر و گرانی در جامعه اسلامی تلاش کنند تا جایی که نتیجه این اقدام ها در سفره های مردم قابل مشاهده باشد.

به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان کرد: بلایی بزرگتر از فقر در جامعه نیست و اسلام تمام تلاش خود را برای از بین بردن این پدیده شوم به کار بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که جهل، ظلم و فقر در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد، افزود: اسلام می خواهد در جامعه فقر نباشد تا محیطی هماهنگ و متعالی برای رشد و شکوفایی انسان ها ایجاد شود.
این مرجع تقلید ادامه داد: فقر؛ هویت، عقل و دین افراد را از بین می برد و کسی که فقیر باشد در جامعه مورد توجه دیگران قرار نمی گیرد و نمی تواند استعدادهای خود را نشان دهد.
آیت الله نوری همدانی گفت: اسلام سعی می کند که فقر را از جامعه کم کند و جامعه ای را به وجود آورد که مردم نزدیک به هم باشند.
وی با اشاره به این که اشرافی گری در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد، گفت: مسئولان نظام اسلامی باید برای کمک به فقرا گام برداند و به گونه برنامه ریزی کنند که فقر کم شود.
وی با بیان این که ما مدام به مسئولان توصیه می کنیم که فقر در جامعه ریشه کن و کار و تولید ایجاد شود، ادامه داد: مردم باید ببینند که فقر و گرانی از بین رفته است و این مساله تنها به گفتن مسئولان حل نمی شود و احتیاج به تلاش فراوان دارد.
این مرجع تقلید گفت: انسان فقیر میان اهل خانه و جامعه شرمنده است و به همین دلیل اسلام با فقر مبارزه می کند تا جامعه ای متوازن و متعادل به وجود آید.
آیت الله نوری همدانی افزود: مقابله با فقر از جمله آرمان های امام راحل(ره) در شکل گیری نظام اسلامی بود تا محیط زندگی مردم مترقی و با نشاط باشد.
7405/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آيت الله نوري همداني درس خارج رفع گراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی روز شنبه در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) در مصلی کیش و در جمع عزاداران اظهار داشت: استکبار از قدرت و تأثیر اسلام ناب محمدی هراس دارد و از همین رو سعی بر آن دارد تا پایه‌های ارزش‌های دینی و اسلامی را در جامعه سست کند و یکی از رویکردهایش در این مسیر موضوع حجاب است.
 
وی با تأکید بر اینکه باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار بود، افزود: عده‌ای با برنامه‌ریزی و توطئه می‌کوشند جامعه را به سمت غرب گرایی، لودگی و پوچی ببرند که باید در برابر آنها هوشیار باشیم و به ویژه نسل جوان را متوجه این توطئه‌ها کنیم.
 
دبیر جامعه مبلغین تهران تصریح کرد: این انقلاب و نظام ثمره خون شهدای بسیاری است و امروز در مقابل خانواده شهدا وظیفه داریم پاسدار ارزش‌های اسلامی باشیم.
 
حجت‌الاسلام ادیب یزدی در این مراسم با اشاره به تلاش‌های امام صادق (ع) در تربیت هزاران شاگرد و مبلغ دینی، گفت: بیداری جامعه اسلامی و بازگرداندن آن به مسیر صحیح ارزش‌های اسلامی از مسیر توسعه علوم مهمترین راهبرد دوران زندگی امام صادق (ع) است و به همین دلیل است که امام صادق (ع) را رئیس مذهب جعفری می‌دانند که احیای مکتب شیعه وام دار ایشان است.
 
وی ابراز داشت: در زمان آن امام همام به دلیل شرایط موجود، همه ادیان برای علم‌اندوزی به شهر مدینه و محضر امام صادق (ع) می‌آمدند و امام هم تلاش می‌کرد با هدفدار کردن آموزش‌های خود اسلام ناب محمدی و سیره و سلوک حضرت علی (ع) را به شاگردانش بیاموزد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است