Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوشهر- ایرنا - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اعلام کرد که به سیلزدگان حاشیه رودخانه های مازندران که در سیل مهر ماه امسال خانه هایشان تخریب شد، تسهیلات اضافی برای جا به جایی داده می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش شدید باران به همراه سیل اواسط مهر ماه بیش از 700 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، مسکونی و کشاورزی در غرب مازندران بویژه در شهرستان های تنکابن و رامسر خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخشی از حدود 2 هزار و 600 واحدهای مسکونی خسارت دیده در سیل مهر ماه مازندران همانند سایر موارد، خانه هایی بودند که در حاشیه رودخانه بدون در نظر گرفتن حریم قانونی ساخته شدند.
علیرضا تابش روز چهارشنبه پس از بازدید از روستاهای سیلزده تنکابن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که بنیاد مسکن برای جا به جایی خانه های تخریب شده سیل اخیر که در حاشیه رودخانه ها واقع بودند، مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات اضافی پرداخت می کند.
وی توضیح داد: بر اساس تصمیمی که در سطح ملی و استانی برای سیلزدگان گرفته و اجرا شده، پرداخت تسهیلات 11 میلیون تومانی برای خانه های آسیب دیده شهری و 10 میلیون تومانی به خانه های مسکن روستایی بوده است ولی اکنون صاحبان خانه هایی که در مسیر رودخانه ها بودند و تخریب شدند اگر زمین خود را جا به جا کنند 10 میلیون تومان تسهیلات اضافه تر دریافت می کنند.
** ابراز رضایت از روند بازسازی
رییس بنیاد مسکن با ابراز رضایت از روند بازسازی مناطق سیلزده تنکابن، گفت: برای مناطق سیلزده تنکابن 35 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در نظر گرفته شده که تاکنون 20 میلیارد ان تخصیص یافته است.
وی افزود: این اعتبارات برای ساماندهی روستاهای سیلزده و رودخانه های همجوار این روستاها هزینه خواهد شد.
تابش همچنین از پرداخت 23 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت و تعمیر مسکن مناطق سیلزده تنکابن خبر داد و گفت که تسهیلات بانکی مردم خسارت دیده بزودی پس از ابلاغ به بانک های شهرستانی به مردم پرداخت می شود.
رییس بنیاد مسکن کشور یکی از مشکلات اصلی مناطق سیلزده را نبود صاحبان خانه هایی ویلایی در منطقه عنوان کرد و افزود: صاحبان این خانه ها به دلیل عدم سکونتشان در این منطقه تاکنون برای تعیین و تکلیف وضعیت خانه های خسارت دیده خود مراجعه نکردند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور صبح امروز به همراه سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری مازندران و تعدادی از مسئولان استانی و محلی از روند بازسازی روستاهای سیل زده شهرستان تنکابن بازدید کرد.
روستاهای پلطان ، مهاجرآباد و ایثارده از توابع بخش مرکزی شهرستان تنکابن در سیل مهرماه بیشترین خسارت را متحمل شده بودند.
خسارت سیل مهرماه برای مازندران بیش از 700 میلیارد تومان برآورد شد که از جمله آن تخریب دستکم 12 دهنه پل و آسیب رساندن به بیشتر از 2 هزار و 500 واحد مسکونی، دهها واحد تجاری و صنعتی و همچنین زمین های کشاورزی، زیرساخت های اولیه مانند راه و دیگر تاسیسات بوده است.
بارش بیش از 300 میلیمتری باران در کمتر از 24 ساعت در روز 13 مهرماه سال جاری منجر به جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت ها ، واحدهای مسکونی ، باغ ها و مزارع کشاورزی در تنکابن شد.
بر اثر این سیلاب دبی آب رودخانه های این شهرستان به 460 متر مکعب در ثانیه رسید که در نوع خود رکورد محسوب می شود.
/1602/7513/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنياد مسكن خسارت سيل تنكابن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از اوایل روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ سامانه بارشی در استان فعال می‌شود و تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

وی مخاطره‌های این سامانه بارشی را رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد‌های متوسط تا نسبتاشدید و تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ عنوان کرد و افزود: اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و مرتفع شمالی و شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

سبزه زاری با بیان اینکه روز سه شنبه نیمه شرقی استان به ویژه ارتفاعات تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند، ادامه داد: احتمال لغزندگی جاده ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله؛ بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بر خودداری از عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، جابجایی عشایر تاکید کرد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید آمادگی لازم داشته باشند و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها انجام و از پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره شود، همچنین محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد انتقال داده شوند.

دیگر خبرها

  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • تخلیه آب از ۱۳۰ منزل مسکونی در استان اصفهان
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران