Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@14:52:24 GMT

250 هکتار باغ جدید در روانسر احداث می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۴۸۰۰

250 هکتار باغ جدید در روانسر احداث می شود

به گزارش ایرنا، سیامک الیاس پور روز چهارشنبه در جمع دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای روانسر افزود: یک میلیارد و 600 میلیون ریال سال گذشته برای احداث 80 هکتار باغ دیم در این شهرستان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 719 هکتار باغ دیم در روانسر احداث و در اختیار بهره برداران و کشاورزان قرار گرفته اضافه کرد: بیشترین گونه های کشت شده برای احداث باغات دیم بادام و انگور است و توسعه کشت پسته را نیز در دستور کار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی روانسر اظهار داشت: در طرح احداث باغات دیم در شهرستان روانسر اراضی شیب‌ داری را که در دامنه کوه‌ها بلا‌استفاده بود و گاها برای چرای دام استفاده می‌شد در راستای کمک به طرح آبخیزداری و مهار آب‌های سطحی به‌ کار گرفتیم و با اجرای این طرح مانع حرکت روان آب‌ها شدیم و با آبگیرهایی که ایجاد کردیم آب‌های روان با جمع شدن در چاله‌های ایجاد شده مستقیما به زمین تزریق می‌شود که در نتیجه به منابع زیرزمینی آب کمک می‌کند.
الیاس پور ، اجرای موفق و توسعه باغات دیم در روانسر را منوط به همکاری بهره برداران این شهرستان دانست و اضافه کرد: اگر مردم در نگهداری این باغات همکاری نکنند بعد از چند سال این باغات از بین خواهد رفت.
وی یادآور شد: 719 هکتار باغ دیم و 780 هکتار باغات آبی این شهرستان، سالانه سه هزار و 666 تن محصولات باغی تولید می شود.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.
7455/3033
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب جهاد کشاورزی زمین شورای اسلامی روانسر هکتار منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: گندم‌کاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های‌هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کردند و تاکنون ۱۱ هزار هکتار از مزارع گندم دیم و ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزار گندم آبی را علیه آن سم‌پاشی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کشاورزان باید حین مبارزه با علف‌های‌هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهادکشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های‌هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد ادامه داد: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سم‌پاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهادکشاورزی انجام خواهد شد.

سعیدیان با اشاره به بازدید‌های دوره‌ای کارشناسان جهادکشاورزی از مزارع این شهرستان، افزود: ارائه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های‌هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیش از ۵۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت، گفت: از این میزان ۴۵ هزار هکتار به مزارع دیم گندم و ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به گندم آبی اختصاص یافته است.

وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم موردنیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سم‌پاشی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچی غیر مجاز در روانسر
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان