Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود ارفعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قدیم ها، این 2 بازی مهیج و جذاب در دور کرسی ها انجام می شد اما در عصر حاضر که استفاده از کرسی، رنگ باخته و به فراموشی سپرده شده است، بازی هایی از این دست در فضای باز اتاق، انجام می شود.
وی اظهارداشت: در بازی گویرد گویر، چوب کبریت ها را بر روی کرسی و یا میز، انباشته می کنند و شرکت کنندگان در این بازی باید به نوبت طوری چوب کبریت را یک به یک بردارند که مابقی چوب کبریت ها تکان نخورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارفعی افزود: اگر حین برداشتن یکی یکی چوب کبریت ها، خطا رخ دهد در این صورت امتیاز منفی برای فرد محسوب می شود.
وی تصریح کرد: در پایان فردی که کمترین خطا را داشته باشد و بتواند قوطی کبریت خود را زودتر از همه پُر کند به عنوان برنده معرفی می شود.
رئیس هیات ورزش روستایی و بومی محلی استان زنجان همچنین به بازی اوزک اوزک اشاره کرد و گفت: در این بازی که در گویش فارسی به گل یا پوچ معروف است و به صورت گروهی انجام می شود، یکی از گروه ها انگشتر را میان دست های اعضای خود پنهان می کند و سپس گروه رقیب باید دست های پوچ را اعلام کنند تا در نهایت به دستی که انگشتر در آن است برسد و در صورت اشتباه در تشخیص، بازی به نفع رقیب دوباره از نو شروع می شود.
ارفعی افزود: با توجه به اینکه یلدا طولانی ترین شب سال است بنابراین این بازی های بسیار سرگرم کننده نیازمند صرف زمان طولانی هستند.
6084/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب استان زنجان بازی شب منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع محلی از حمله نظامیان صهیونیست به دانش‌آموزان فلسطینی در اردوگاه شعفاط خبر دادند.

بنابراین گزارش، نظامیان اشغالگر صهیونیست به دانش‌آموزان فلسطینی در اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی هنگام خروج از مدرسه حمله‌ور شدند.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست اقدام به شلیک گسترده گاز اشک‌آور به سمت دانش‌آموزان کرده اند.

کد خبر 6092249 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»