Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@00:36:36 GMT

تک باغات شناسنامه‌دار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۵۳۸۲

به گزارش روابط‌عمومی شورای شهر تهران، بهاره آروین در جریان بررسی این لایحه در سوالی خواستار تصریح محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا درخصوص روند شناسنامه‌دار شدن باغات در شهر تهران شد و این سوال را مطرح کرد که آیا کمیسیون ماده هفت مجددا باید درخصوص این باغات اعلام نظر کند یا نه. سالاری در پاسخ به این سوال تصریح کرد: اگر بخواهیم نظر مشاور را مورد اعتماد قرار دهیم، نیازی به بررسی مجدد این باغات نیست؛ اما این لایحه تاکید دارد که باید شناسنامه‌دار کردن یک باغ با طی روال قانونی انجام شود که یکی از مراحل آن اعلام نظر کمیسیون ماده هفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال علی اعطا، دیگر عضو کمیسیون شهرسازی معتقد است لایحه مذکور از دقت کافی برخوردار نیست. وی توضیح داد: اراضی مشجر الزاما با باغات هم‌پوشانی ندارد زیرا باغ‌هایی وجود دارند که اراضی مشجر نیستند و البته اراضی مشجری هم وجود دارد که باغ نیستند و درواقع ما به‌جای باغ در این لایحه به اراضی مشجر رای می‌دهیم. سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه این طرح درباره اراضی بالای ۵۰۰ متر صحبت می‌کند، عنوان کرد: قطعات کوچک‌تر از ۵۰۰ مترمربع نیز در شرایطی ممکن است باغ باشد. سالاری اما در پاسخ به این موضوعات اظهار کرد: این لایحه به موجب وظیفه ذاتی است که مجلس شورای‌اسلامی آن را تصویب کرده و اجرای آن جزو آرزوهای سالیان مدیریت‌های شهری در کشور بوده است. در نهایت لایحه مذکور با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تقویت علوم دفاعی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

- ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (رفع ایرادات شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی

- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم‌بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر منابع و مصارف در جداول بودجه ۱۴۰۳ امکان‌پذیر نیست
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی لایحه تجارت در دستور کار
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ اواسط اردیبهشت مشخص می‌شود
  • تشریح ابعاد لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • طرح تقویت علوم دفاعی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت