Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:23:44 GMT

برگزاری کنگره ادبی سراسری عقیله العرب در ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۵۵۱۵

برگزاری کنگره ادبی سراسری عقیله العرب در ارومیه

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: کنگره ادبی سراسری عقیله العرب با هدف اصلی نقش و جایگاه حضرت زینب(س) در ارومیه برگزاری می شود

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه با بیان اینکه هدف اصلی کنگره عقیله العرب نقش و جایگاه حضرت زینب(س)در زنده نگه‌داشتن اسلام است، گفت: اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت(ع) به ویژه خلق آثار بدیع در حوزه شعر آئینی و ترویج فرهنگ و رسالت حضرت زینب(س) در میان قشر پرستار جامعه از اهداف دیگر برگزاری این کنگره می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

خدایاری اظهار کرد: شرکت در این کنگره سراسری برای عموم علاقه‌مندان در تمامی شرایط سنی آزاد بوده و همه علاقمندان به زندگی حضرت زینب (س) می توانند در این مراسم شرکت کنند.
 

وی تصریح کرد: شرایط آثار ارسالی به دبیرخانه باید به زبان ترکی و  به صورت تایپ شده باشد و اشعار و آثاری که مربوط به مدافعان حرم است از امتیاز ویژه و مهمی در امتیازبندی برخوردار خواهند بود.
 

این مسوول اذعان کرد: نفراتی که بعنوان برگزیده انتخاب خواهند شد جایزه های نقدی به این ترتیب که به نفر اول گنکره ادبی عقلیه‌العرب یک و نیم میلیون تومان، نفر دوم یک میلیون تومان و به نفر سوم مبلغ یک میلیون تومان جایزه نقدی همراه با اهدای لوح تقدیر صورت می‌گیرد.
 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا (۳۰ آذر)   بوده و تاریخ برگزاری این کنگره  نیز (۱۰دی‌) سال جاری است و تابه امروز 200 اثر به دبیرخانه کنگره سراسری عقیله‌العرب ارسال شده است.

وی در پایان سخنان حود با بیان اینکه آثار ارسالی نسبت به سال گذشته افزایش 60درصدی داشته و  45 آثار مربوط به ارومیه است ، ادامه داد: بخش اصلی کنگره ادبی عقیله‌العرب فضائل و اخلاقیات حضرت زینب(س)، نقش و جایگاه ویژه حضرت زینب به عنوان پرستار در قیام عاشورا، بصیرت‌شناسی حضرت زینب (س) در تبیین قیام امام حسین(ع)و همچنین بخش ویژه مسابقه جشنواره عقیله‌العرب در خصوص مدافعان حرم است.

 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: هرمزگان مجلس شب یلدا وحدت حوزه و دانشگاه استان بوشهر خبرگزاری شبستان اصفهان آتش سوزی مدرسه زاهدان ایران کنگره عقیله العرب امام حسین ع حضرت زینب س آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنگره سراسری پیوند کلیه ایران

عکاس امیر حسین جامه بزرگ

دیگر خبرها

  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه ایران
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد