Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت شهر سالم از راه‌اندازی مرکز جامع پیشگیری و تشخیص سرطان در تهران خبر داد. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، حمید چوبینه در نشست خبری خود اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری نگاه عمومی و ملی در شرکت شهر سالم آغاز شده است که علاوه بر این موضوع شفافیت به عنوان مهمترین رکن این مجموعه در نظر گرفته شده است و در این زمینه نیز اقداماتی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به پایش سلامت تعدادی از پاکبانان در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: این موضوع سال‌هاست دغدغه شهرداری و شهروندان بوده است و این کار در نهایت از طریق شرکت شهر سالم عملیاتی شد.

مدیر عامل شرکت شهر سالم تصریح کرد: در یک سال گذشته اقدامات متعددی در شرکت شهر سالم صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به حوزه منابع انسانی در ساختار تشکیلاتی آن اشاره کرد که برای نخستین بار این ساختار مورد تایید هیئت مدیره شرکت شهر سالم قرار گرفت.

چوبینه در ادامه به اصلاحات در نظام پرداخت اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز از کارهایی بوده که در این دوره مورد توجه قرار گرفته است. ضمن اینکه آموزش لازم برای خدمت‌رسانی با کیفیت و به موقع در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

وی افزود: اخذ رضایتمندی مخاطبان و مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی شهرداری یکی دیگر از مواردی بوده که در این دوره مورد توجه قرار گرفته است و بر همین اساس دستورالعملی به تمام مراکز درمانی ابلاغ شده است که تاکید بر رضایتمندی شهروندان شده است که خوشبختانه بر اساس گزارشات کسب شده رضایت نسبی از مراکز درمانی ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت شهر سالم  گفت: یکی دیگر از اقدامات در این دوره موضوع شفافیت بوده که بر همین اساس تمام واگذاری‌ها به صورت فراخوان عمومی صورت گرفته است و بر این اساس شرکای خوبی را برای خدمترسانی داشته‌ایم.

چوبینه در ادامه به واگذاری‌های صورت گرفته در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: بر این اساس تاکید شده که تمام پیمانکاران موظفند بر اساس قرارداد فی ما بین اقدام به ارائه خدمات مطلوب و به موقع داشته باشند و علاوه بر این موضوع ما طی یک سال گذشته افزایش سرانه درآمدی را در شرکت شهر سالم داشته‌ایم و در واقع 300 درصد سرمایه درآمدی در این مجموعه افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: اصلاح و بهبود وضعیت درمانی در درمانگاه‌ها یکی دیگر از اقدامات انجام شده در طول یک ساله اخیر محسوب می‌شود که این موضوع در تمام درمانگاه‌ها به خصوص درمناطق کم‌برخوردار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مدیر عامل شرکت شهر سالم افزایش ساعت پذیرش برخی از درمان‌های شهرداری در تعدادی از مناطق شهر تهران اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال مرکز درمانی در منطقه 20 و همچنین منطقه 19 ساعت پذیرش خود را تا ساعت 24 افزایش داده‌اند ضمن اینکه مرکز درمانی در منطقه 8 فعالیت خود را به صورت شبانه‌روزی کرده است. توسعه خدمات در مناطق نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که طی یک سال گذشته مورد توجه قرار گرفته که به عنوان مثال می‌توان به مرکز درمانی در منطقه 10 و همچنین مرکز درمانی در منطقه 17 اشاره کرد.

چوبینه از راه‌اندازی دو مرکز ویژه در دو منطقه 11 و 18 خبر داد و گفت: این دو مرکز به پیشنهاد شهرداران مناطق 11 و 18 راه‌اندازی خواهد شد. علاوه بر اینکه یک درمانگاه ویژه نیز در منطقه 4 راه‌اندازی خواهد شد که زمین ساختمان از طریق شهردار منطقه 4 تامین شده است. یکی دیگر از مشکلات شرکت شهر سالم بدهی‌های انباشته شده به بیمارستان‌ها بوده است که رقم آن حدود 80 میلیارد تومان بوده که طی 9 ماهه گذشته نزدیک به 60 میلیارد تومان از این بدهی‌ها پرداخت شده است. این روند پرداختی‌ها هم اکنون نیز ادامه دارد و امیدواریم طی ماه آینده مطالبات بیمارستان‌ها به صفر برسد.

چوبینه در ادامه به پایش سلامت 16 هزار کارگر و پاکبان شهرداری اشاره کرد و گفت: طی این 9 ماهه اخیر این اتفاق مهم رخ داده و این در حالیست در سنوات گذشته این افراد مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند. به طوریکه طبق مصوبه شورای شهر تهران یک درصد از حق‌الزحمه پیمانکاران باید در بحث سلامت کارگران و پاکبانان خدمات شهری هزینه شود.

وی افزود: از 16 هزار کارگر خدماتی و پاکبان 4300 نفر از عزیزان از اتباع افغانستان هستند که مورد پایش گرفته‌اند ضمن اینکه از 16 هزار نفر اشاره شده 4 نفر نیاز به عمل جراحی قلب باز داشتند که هزینه آنها نیز توسط شرکت شهر سالم پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت شهر سالم در ادامه نشست خبری خود به پرداخت مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: 50 درصد از داروخانه‌های طرف قرارداد شهرداری تهران مطالباتشان به صفر رسیده است. ضمن اینکه در بحث پرداخت نقدی همکاران شهرداری تهران نیز بیش از 50 درصد رشد نسبت به سال‌های گذشته داشته‌ایم.

چوبینه با اشاره به انتصاب‌های صورت گرفته در شرکت شهر سالم گفت: 45 درصد جوانان، 37 درصد بانوان و  29 درصد نیز از خانواده‌های جانبازان، شهدا و ایثارگران هستند ضمن اینکه طی 6 ماه گذشته و بر اساس برآورد صورت گرفته ما توانسته‌ایم حدود 10 میلیارد تومان صرفه‌جویی در منابع مالی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی نیز شرکت شهر سالم با استقرار در کربلا و نجف و عمود 707 اقدامات موثری انجام داد و در طی حضور نیروهای متخصص بیش از 29 هزار مراجعه به مراکز درمانی شرکت شهر سالم صورت گرفته است و بر اساس برآورد صورت گرفته بسیاری از شهروندان عراقی اعتقاد ویژه‌ای را به پزشکان ایرانی و داروهای ایرانی داشته‌اند.

مدیر عامل شرکت شهر سالم گفت: بنا داریم به زودی و با همکاری سازمان بازنشستگی شهرداری تهران 10 مرکز درمانی در مناطق محروم راه‌اندازی کنیم که یکی از بهترین مراکز ما مرکز جامع پیشگیری و تشخیص سرطان خواهد بود ضمن اینکه علاوه بر این مرکز، مرکز جامع توانبخشی نیز راه‌اندازی خواهد شد.

چوبینه در ادامه با اشاره به اجرای طرح والدین درمان ویژه کودکان کار و خیابانی گفت: این طرح با همکاری سازمان بهزیستی، کمیته امداد، اداره کل آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری تهران راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: 18 مرکز درمانی در شهرداری تهران روزانه 5 کودک کار و خیابانی را به صورت رایگان چکاپ رایگان می‌دهند.

مدیر عامل شرکت شهر سالم  همچنین از اجرای طرح ویژه شرکت شهر سالم خبر داد و گفت: ما بنا داریم برای سالخوردگان و بازنشستگان شهرداری تهران طرحی را اجرا کنیم که نیاز به حضور این افراد در مراکز درمانی نباشد و در واقع پزشکان ما به منازل آنها مراجعه کنند.

چوبینه در ادامه با اشاره به اینکه در طرح والدین درمان کودکان کار و خیابانی نیاز به همکاری بهزیستی و کمیته امداد است گفت: امیدواریم این سازمان‌ها نیز به وظایف ذاتی خود در این حوزه عمل کنند.

محسن هاشمی: موافق لایحه کاهش پست‌ها و معاونت‌های شهرداری تهران هستمشهرداری تهران استفاده از طرح‌های نظیر دوچرخه اشتراکی را تسری دهدلزوم رسیدگی به معوقات و مطالبات پیمانکاران شهرداری تهران

انتهای پیام/

R1491/P1014142/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، پژوهشگران دانشگاه میشیگان، تست ادرار جدیدی را به نام MyProstateScore2.0 یا MPS2 توسعه داده‌اند که ۱۸ ژن مختلف و مرتبط با سرطان پروستات درجه بالا را شناسایی می‌کند. MPS2 توانسته است سرطان‌های با نمره گلیسون ۷=۴+۳ یا گرید ۲، یا درجه بالا را در آزمایش‌ها با موفقیت شناسایی کند. احتمال رشد و گسترش این سرطان‌ها از سرطان‌های گلیسون ۶ یا گرید ۱ بیشتر است.

بیش از یک‌سوم سرطان‌های پروستات درجه پایین دارند؛ اما تست‌های استاندارد نمی‌توانند سرطان‌های جدی را از انواع کم‌خطر تشخیص دهند. پزشکان سال‌ها است به دنبال راهی هستند که سرطان‌های جدی را شناسایی کنند، زیرا سرطان‌های کم‌سرعت را می‌توان راحت‌تر درمان کرد.

تست MPS2 نسخه جدیدی از MPS است که ۱۰ سال قبل توسعه پیدا کرد و با استفاده از نشانگرهای آنتی‌ژن ویژه پروستات (PSA)، PCA3 و ترکیب ژن TMPRSS2::ERG این سرطان را تشخیص می‌دهد؛ اما MPS به‌تنهایی نمی‌توانست درجه سرطان را مشخص کند.

شناساگرهای ژنتیکی سرطان پروستات درجه بالا

پژوهشگران از توالی‌یابی RNA بیش از ۵۸٬۰۰۰ ژن استفاده کردند و سپس به ۵۴ گزینه رسیدند که در سرطان‌های درجه بالا، بیانی بیش‌ازحد معمول دارند. آن‌ها سپس داده‌های ۷۰۰ نفر را با سطح بالای PSA از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ بررسی کردند. درنهایت، ۱۸ نشانگر مشخص شد که ارتباطی مداوم با بیماری درجه بالا دارند. تست ادرار MPS2 از این نشانگرها برای تشخیص سرطان پروستات استفاده می‌کند. این تست نشانگرهای اصلی MPS و ۱۶ نشانگر زیستی اضافی نیز به‌عنوان مکمل دارد.

در آزمایش MPS2 روی بیش از ۸۰۰ نمونه ادرار، این تست توانست عملکردی قابل‌قبول در شناسایی سرطان‌های درجه بالا ارائه دهد. مهم‌تر آنکه در شناسایی سرطان پروستات با درجه پایین یا گرید ۱، موفقیت تقریباً ۱۰۰ درصدی داشت. این یعنی اگر تست منفی شود، تقریباً قطعی است که بیمار سرطان پروستات تهاجمی ندارد.

MPS2 در شناسایی بیمارانی که نیازی به نمونه‌برداری از بافت ندارند موفق‌تر از نمونه قبلی خود است. نشانگر PSA می‌تواند تنها از ۱۱ درصد از نمونه‌برداری‌های غیرضروری جلوگیری کند. درحالی‌که این عدد در تست MPS2 به ۴۱ درصد می‌رسد. این یعنی چهار مورد از ۱۰ موردی که به نمونه‌برداری نیاز ندارد، نمره MPS2 پایینی خواهند داشت و می‌توانند با خیال راحت از نمونه‌برداری‌های غیرضروری رها شوند. اگر یک مرد پیش‌تر طبق تست MPS نمونه‌برداری انجام داده باشد، نتیجه MPS2 دقیق‌تر نیز خواهد شد.

برای مثال، یک بیمار ممکن است به علت افزایش PSA تحت نمونه‌برداری پروستات قرار بگیرد، اما سرطان در او شناسایی نشود. این بیمار در طول زمان تحت‌نظر قرار می‌گیرد و اگر PSA او دوباره بالا برود، باید نمونه‌برداری انجام دهد؛ اما تست MPS2 می‌تواند در ۵۰ درصد موارد تشخیص دهد که بالا رفتن PSA نیازی به نمونه‌برداری ندارد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898054 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات/ راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!