Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@05:23:07 GMT

صنعت پتروشیمی روی ریل پیشرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۵۷۳۸

 محصولات پتروشیمی از جمله اقلام صادراتی هستند که با دارا بودن سهمی حدود ۲۷.۶ درصد از صادرات غیرنفتی، به عنوان یکی از نقاط قوت حوزه انرژی از آن یاد می‌شود.

بنا بر آخرین آمار تا پایان آبان ماه سال جاری در مجموع ۳۶.۷ میلیون تن انواع تولیدات در مجتمع‌های پتروشیمی به ثبت رسیده که در این میان دو منطقه ماهشهر و عسلویه با اختصاص میزان تولید ۱۲ میلیون و ۹۰۸ هزارتن و ۱۶ میلیون و ۴۵۳ هزار تن در صدر میزان تولید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش صادرات محصولات پتروشیمی نیز، آمار‌ها حاکی از آن است که تا پایان آبان ماه در حدود ۱۴ میلیون تن صادرات گزارش شده که این میزان ارزشی معادل ۸.۱ میلیارد دلار داشته است.

بهزاد محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در جدیدترین اظهارات خود مقایسه‌ای میان میزان تولید محصولات پتروشیمی در ایران و بازار‌های جهانی انجام داد و گفت: اگر ارزش کل تولید محصولات پتروشیمی جهان ۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد دلار و ارزش کل محصولات پتروشیمی کشور ۲۲ میلیارد دلار باشد، نسبت صنعت پتروشیمی ایران در مقایسه با جهان و سهم آن در بازار جهانی ۶ دهم درصد خواهد بود که این نشان‌دهنده راه طولانی پیش روی صنعت پتروشیمی است.

معاون وزیر نفت برای توسعه این حوزه پیشنهاد داد تنها نباید در بازار‌هایی متمرکز باشیم که در کوتاه مدت جذاب هستند.

در همین راستا فریبرز کریمایی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، با اشاره به حجم بالای صادرات محصولات پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران در تولید محصولاتی مانند متانول، اوره و انواع محصولات پلیمری سهم قابل توجه‌ای در بازار‌های جهانی دارد به همین خاطر کشور‌هایی که از سال‌های گذشته برای خرید محصولات پتروشیمی از ایران برنامه ریزی کرده اند، نمی‌توانند به راحتی جایگزینی برای محصولات مد نظر خود پیدا کنند.

وی عنوان کرد: محصولات پتروشیمی پیش از تولید بازار خود را به دست آورده اند به همین خاطر صادرات آن‌ها طی برنامه‌های بلند مدت دسته بندی می‌شود.

آنچه مسلم است توسعه صنعت پتروشیمی بنا بر اظهار مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی علاوه بر رونق دادن به سیستم کسب‌وکار، باید در تفکر نوین توسعه پتروشیمی مبتنی بر تولید محصولات راهبردی صورت گیرد تا از منافع این صنعت بیش از پیش برخوردار شویم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انرژی دلار معاون وزیر جهان صنعت ایران نفت مد پتروشیمی صنعت نفت صنعت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است

دریافت 45 MB

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: محصولات اقتصادی و راهبردی زیادی در استان تولید می شود و از این رو ظرفیت های بالایی در توسعه صادرات و تولید محصولات دارای مزیت های صادراتی داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون انتظارات در زمینه صادرات برآورده نشده است، گفت: مهمترین فرصت های موجود در استان نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دریاپایه است و نیازمند ایجاد پایانه صادراتی مناسب در زمینه محصولات آبزیان درایم.

کد خبر 6093829

دیگر خبرها

  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا