Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام محمد حسین مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی با فیض محمد عثمانی وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار محمد رضا بهرامی سفير و نماینده تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران و رضا ملکی رایزن فرهنگی ایران در کابل نیز حضور داشتند.

مختاری در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این دیدرا و قدردانی از زحمات و مساعدت های سفیر و رایزن محترم کشورمان در افغانستان برای انجام این سفر و دیدارهای بین دانشگاهی، بیان داشت: بخشی از امنیت امروز ایران مرهون تلاش‌های علمی ما در حوزه تقریب است و اگر ما به دنبال امنیت می گردیم باید تلاش های تقریبی را در عرصه علمی افزایش داده و به صورت آکادمیک کارهای جدی در این زمینه انجام بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین آمادگی دانشگاه مذاهب اسلامی برای انتقال تجربیات موفق و فعالیت های آکادمیک خود در زمینه تقریب به کشور برادر افغانستان اعلام کرد.

دانشجویان افغانستانی دانشگاه مذاهب اسلامی سفیران تقریب در کشورشان هستند

وی به استقبال دانشجویان افغانستانی برای تحصیل در دانشگاه وحدت و تقریب در جمهوری اسلامی برخاسته از باور دینی ماست مذاهب اسلامی به ویژه در تحصیلات تکمیلی اشاره و آنان را سفیران تقریب معرفی کرد که در دانشگاه مذاهب اسلامی فارغ التحصیل شده اند.

مختاری از آمادگی دانشگاه برای برگزاری دوره های کوتاه برای علمای دینی افغانستان در خصوص آشنایی هرچه بیشتر آنها با موضوع "تقریب" در فضای آکادمیک خبر داد.

وحدت و تقریب در جمهوری اسلامی برخاسته از باور دینی ماست

 رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه با تاکید بر این که وحدت و تقریب در جمهوری اسلامی برخاسته از باور دینی ماست، اظهار داشت: ما تقریب و وحدت را به عنوان یک باور دینی اعتقاد داریم و یک تاکتیک یا یک طرح کوتاه مدت نیست.

بهترین راه برای مبارزه با تکفیری‌ و افراط گرایی مطالعات آکادمیک و برخورد علمی است

وی همچنین دانشگاه مذاهب را یک دانشگاه مهم در جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد که فعالیت های بین المللی اش مورد حمایت مسئولین جمهوری اسلامی است، گفت: بهترین راه برای مبارزه با تکفیری‌ و افراط گرایی مطالعات آکادمیک و برخورد علمی است که دانشگاه مذاهب اسلامی در این مسیر تجربه جدی دارد.وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان: فضای حاکم بر جریان شیعه و سنی و اقوام و مذاهب در ایران ستودنی است

فیض محمد عثمانی وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان نیز در این دیدار بیان داشت: ماهیت دنیای امروز بسیار تغییر کرده است و ما هم باید همزمان با  این تغییرات باید خودمان بتوانیم بهترین راه برای مبارزه با تکفیری‌ و افراط گرایی مطالعات آکادمیک و برخورد علمی است به روز رسانی کنیم.

وی به سفیر اخیر خود به ایران اشاره کرد و گفت: در ایران شیعه و سنی به خوبی در کنار هم زندگی می کردند و فضای حاکم بر جریان شیعه و سنی و اقوام و مذاهب در ایران ستودنی است.

بدون "تقریب" فقط به دشمنان خدا کمک می‌کنیم/ جهل و عدم معرفت سبب تکفیر و افراط گرایی

وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان با بیان این که ما بدون تقریب فقط به دشمنان خدا کمک می‌کنیم و به خودمان ضربه می زنیم، تصریح کرد که ما باید با تقریب راه علمای پیشین را ادامه بدهیم.

فیض محمد عثمانی همچنین اشاره کرد که علمای افغانستان و حکومت افغانستان از تقریب حمایت می‌کنند و با حرکتی که جلوی تقریب باشد، برخورد می کنند.

استقبال از پیشنهاد دانشگاه مذاهب اسلامی برای برگزاری دوره های کوتاه مدت برای علمای دینی افغانستان

در این دیدار وی از جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از سه میلیون مهاجر افغانستانی و همچنین حمایت از مردم افغانستان در دوران جهاد تشکر کرد و گفت: منشأ مشکلات در جهان امروز عدم معرفت و شناخت صحیح از یکدیگر است و این جهل سبب تکفیر و افراط گرایی می گردد.

وی همچنین وزیر از پیشنهاد ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی در برگزاری دوره های کوتاه مدت برای علمای دینی استقبال کرد.تقدیر وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان از فعالیت های تقریبی ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی

در پایان این دیدار وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان با هدای هدایای ویژه ای از فعالیت های تقریبی دکتر مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی تقدیر کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون عملیات سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان از برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در استان خبر داد.   کاظم یارمحمدی گفت:دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع)در مرحله استانی با حضور ۱۵ تیم برگزار شد.   وی افزود: این مسابقات در آیتم های تیراندازی،آمادگی جسمانی و میدان موانع به منظور ارتقاء سطح آمادگی جسمانی بسیجیان برگزار شد.   معاون عملیات سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان تصریح کرد: در پایان این رقابت ها  تیم های رومشکان، کوهدشت و دورود به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.    یارمحمدی گفت: تیم اول این مسابقات به مرحله کشوری راه یافت که خرداد ماه امسال به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود