Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:54:12 GMT

سنگ تراورتن محلات ثبت جهانی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۵۷۵۹

سنگ تراورتن محلات ثبت جهانی شد

اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سنگ تراورتن شهرستان محلات با رایزنی های این سازمان و حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت جهانی شد.

«محمدرضا حاجی پور» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فرآیند ثبت جهانی سنگ تراورتن محلات با وجود شناخت جامعه جهانی از این محصول حدود یک سال و نیم به طول انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سنگ تراورتن محلات کیفیت، مشخصات فنی و شاخصه‌های خاص منطقه خود را به همراه دارد که با سنگ نقاط دیگر ایران متفاوت است به همین دلیل در ثبت جهانی جغرافیای کالا درج شده و این محصول با عنوان «تراورتن محلات ایران» به ثبت رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: سند ثبت سنگ تراورتن محلات به تازگی به ایران ارسال و به همراه اسناد 18 محصول دیگر ثبتی دیگر در وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی شده است.
حاجی پورافزود: ثبت جهانی یک ماده معدنی و یا هر محصول دیگر علاوه بر معرفی هر چه بیشتر و افزایش ظرفیت صادرات، ارزش افزوده محصول مذکور را نیز بهبود می دهد.
وی گفت: علاوه بر سنگ تراورتن محلات، انار ساوه و فرش ساروق نیز از استان مرکزی ثبت جهانی شده است و انتظار می رود این اتفاق مهم نقش کلیدی در افزایش صادرات غیر نفتی استان مرکزی داشته باشد.
شهرستان محلات به عنوان قطب تولید سنگ های تزئینی کشور محسوب می شود که 60 درصد سنگ های ساختمانی کشور در معادن این خطه تولید می شود.
این شهرستان با تولید سالانه 2 و نیم میلیون تن سنگ تراورتن به عنوان کانون تولید سنگ نمای کشور نام گرفته و 12 درصد از تولید سنگ تراورتن دنیا را به خود اختصاص داده است.
70 معدن سنگ تراورتن و 250 کارخانه فرآوری سنگ در محلات وجود دارد.
3017/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سنگ تراورتن سنگ محلات استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی ابوالحسنی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم با اجرای مدیریت تلفیقی محصول سالم در شالیزارها، اظهار کرد: در سال زراعی جاری، طرح تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی محصول (ICM) در 5 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان رامسر در حال اجرا است. 

وی به برگزاری دوره آموزشی و ترویجی مدیریت تلفیقی محصول برنج  (ICM) در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این دوره آموزشی در راستای اجراي طرح مديريت تلفيقي برنج (ICM) و داشتن برنجی سالم با کمترین میزان سم، با توجه به شروع فصل کشت برگزار و به کشاورزان توصیه شد در اسرع وقت نسبت به نصب تله‌هاي نوري (لامپ، فانوس و ...) برای  جمع‌آوري و شكار پروانه‌هاي نسل زمستان‌ گذران آفت كرم‌ ساقه خوار برنج اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر یادآور شد: این شهرستان دارای 500 هکتار اراضی شالیزاری است.

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری